Komentáře Microsoft Access a OpenOffice.org

user avatar
Odpovědět
Access -> ?
16. 12. 2004, 11:12:10
Mám napsanou aplikaci v Accessu, jeden soubor je čistě datový (jen tabulky a relace) a jeden slouží jako aplikace (je v něm jen programový kód a propojení na tabulky prvního souboru + dotazy). Aplikaci používám síťově na 3 PC. Má OOo nástroje na tvorbu aplikací jako Access? Kdybych se chtěl uplně zbavit MSO, jak takovouhle aplikaci a hlavně do čeho nejlépe přepsat? Jako DB bych asi zvolil MySQL ale nevím v čem free bych vyrobil zbytek.
user avatar
Odpovědět
OOo 2
16. 12. 2004, 12:45:54
Podrobně jsem to nezkoumal, ale mělo by to jít ve verzi 2.0.
user avatar
Odpovědět
python+gtk ? Kylix ? LAMP (linux/apache/MySQL/[Perl|PHP])?
16. 12. 2004, 13:29:22
zalezi na vas. ja bych zvolil LAMP (tj. intranet) neb to mi jde nejlip a mam jakes takes zkusenosti.
user avatar
Odpovědět
Access
16. 12. 2004, 14:37:43
obavam se, ze nahradit Access jen tak nepujde.
Zkoumal jsem to docela dlouho a musel jsem si priznat, ze se MS povedl skutecne komplexni a kvalitni program (pres vsechny bugy co v nem jsou).
Zalezi, co na tom chces programovat a jak to distribuovat.

Alternativy:
602SQL (az na tu mizernou dokumentaci a nejasnou cenu),
Suneido,
PC Fand (ocekava se Win verze),
Python,
http://www.totalrekall.co.uk/,
Lazarus,
PHP+HTML

Ja osobne jdu do VB.NET.

K MySql.. a nebylo by lepsi delat to na necem poradnejsim, napr. Postgre nebo jeste lepe Firebird? MySql <4.1 neumi dost z toho, co je v Accessu bezne.

btw... vsimli jste si, jak MS zlevnil Office?
user avatar Anonymní
Odpovědět
povedl...
20. 11. 2005, 14:26:36
...koupit...

Microsofti koupily zdařilý produkt a základní věci zůstávájí bohudíky stejné

Honza
user avatar Anonymní
Odpovědět
P.S. ja do .NET nejdu - to
20. 11. 2005, 14:28:34
P.S. ja do .NET nejdu - to Microsoftové nekoupily ...

Honza
user avatar rara
Odpovědět
Ne, nekoupily. Ty ukradly od
4. 01. 2007, 10:13:55
Ne, nekoupily. Ty ukradly od Sunu (Java).
Všechny základní principy jakoby Jave z oka vypadly. Ono taky kdo umí v Jave, nemá problém v C# (jsou sice jinak pojmenované třídy, ale jinak je to totéž).
user avatar
Odpovědět
OpenOffice.org 2.0
16. 12. 2004, 16:05:45

Dobrý den,



ano, jak psal Christof. Počkejte na 2.0, resp. už teď ji můžete testovat a potom se rozhodněte. Má přepracované celé rozhraní a nabízí mnohem více funkcí.



Samozřejmě záleží, co má daná aplikace dělat. Už v 1.1.x můžete mít vlastní okýnka, vstupní formuláře, ...



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Access -> ? upřesnění
16. 12. 2004, 18:31:21
Abych to upřesnil: Access je opravdu velmi povedený produkt a umožňuje toho hodně. Aplikace zpracováná data z výroby v jedné malé firmě a běží od roku 2000 k plné spokojenosti a jen se občas přidá nějaká funkce. O přepsání uvažuji ze 2 důvodů:
1. do některých tabulek přibývá přes 5000 záznamů za rok, takže se obávám že začne být problém s výkonem aplikace, protože některé výpočty jsou opravdu hodně náročné
2. Chtěl bych dát aplikaci na další 3 PC ale to bych musel koupit Access licence nebo nějaký developerský MSO abych měl k dispozici runtime.

Formuláře jsou dost složité, obsah combo boxů je prakticky vždy plněn z databáze a často obsah jednoho závisí na hodnotě jiného, čímž padá např. varianta PHP, protože v něm tohle naprogramovat by bylo neúměrně náročné. Zajímá mě teda pouze varianta která to někam posune, tj. ideálně multiplatformní řešení a free, pokud bych měl koupit nějaký drahý produkt a pak to ještě pracně přepisovat, to můžu rovnou koupit další Access licence.
user avatar harvester@olomouc.cz
Odpovědět
Rozšíření na více PC
5. 10. 2005, 15:03:49
Access Runtime je zdarma.
user avatar
Odpovědět
access
16. 12. 2004, 20:11:11
Pokud se maji veci takto, tak na free variantu zapomen.
- Mozna by stal za zvazeni ten Lazarus, coz je vlastne Delphi. Ale za cenu pracneho prepisu.
- Druhou schudnou variantou by byl ten 602SQL. Prostredi vypada sympaticky, ale po nekolika mailech s nima nevim...
- PHP jsem vzdal ze stejneho duvodu jako ty. Jazyk je to perfektni, ale nutnost vystupu do browseru to cele komplikuje.

Pokud mas v Accessu praxi a vyhovuje ti, tak bych u toho zustal. Pokud se to pripoji na poradny SQL tak by to mohlo zvednout zivotnost.
Jinak pristi rok ma MS vydat nejakou Light verzi Visual Studia vcetne SQL Serveru (ty omezujici podminky mi neprisly tak hrozny). Od Accessu je k VB kousek.

A jeste me tak napada... programatorska prace pro tu firmu by ti mela minimalne pokrejt naklady s tim spojeny. Pokud by pro ne byl problem zaplatit licence, tak to fakt neni chyba na tvy strane.
user avatar
Odpovědět
Access
16. 12. 2004, 20:20:00

Dobrý den,



pokud chcete free alternativu, tak jak říkám. Sáhněte po databázi a následně si vyzkoušejte OpenOffice.org 2.0, uvidíte, že vám to bude vyhohovat. Je to free a budete mít zaručen další vývoj do budoucna s možností jeho ovlivnění (IssueZilla, ...).



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Access -> ? upřesnění
16. 12. 2004, 21:27:46
Jestli to ma byt multiplatformni, tak se zkuste podivat na variantu Python + GTK.
user avatar
Odpovědět
PHP ke sve cinnosti zadny bro
17. 12. 2004, 01:02:43
PHP ke sve cinnosti zadny browser nepotrebuje! Kdyz PHP interpreteru predhodis .php soubor na prikazovy rdace, tak ti tam vrati to co z nej vyleze.
Navic existuji takove projekty jako je PHP-GTK (http://gtk.php.net), pomoci kterych vytvoris multiplatformni aplikaci napsanou v PHP s grafickym rozhranim v GTK.
user avatar
Odpovědět
602Office
17. 12. 2004, 01:11:24
Koukal jsem, ze firma Software602 zacala prodavat svuj novy kacelarsky balik 602Office postaveny na OpenOffice.org a pridali k tomu jejich 602SQL databazi. Jeste jsem nemel sanci to videt, ale mohlo by to byt celkem zajimave i vzhledem k tomu ze cena je celkem slusna, do konce roku je jednouzivatelska licence (=max 5 pocitacu) za 1500Kc. Nemate s tim uz nekdo zkusenost? Celkem by me to zajimalo, prave hlavne ta databazova cast.
user avatar
Odpovědět
602
17. 12. 2004, 15:42:38
zkušenost mám takovou, že není k dispozici žádná programátorská příručka. Po dotazu na 602 mi poslali mail, že k dispozici je helpovy soubor a ten pry musi stacit. Kdysi k WinBasi dodavali docela kvalitni literaturu. Programovat v prostredi, ktere nema podporu a na netu ti s tim nikdo neporadi, je docela zbesilost.
Tim ale nechci rict, ze 602SQL neni kvalitni produkt.
user avatar
Odpovědět
GTK
17. 12. 2004, 17:29:14
PHP sice browser nepotrebuje, ale doba DOSoveho okna je fakt pryc.
A krome HTML a GTK nevim o jine moznosti jak to dostat na obrazovku.
Na GTK jsem se kdysi dival, no... prijde mi to jako dobre mineny experiment. Puvodni dotaz byl na vyvoj aplikace pro komercni prostredi.
Videl jste nekdo v *praxi* rozjetou aplikaci v GTK?
user avatar
Odpovědět
OOo2
17. 12. 2004, 17:36:51
Prace s datama nevypada spatne, bude zalezet hlavne na moznostech Basicu. Ale jako alternativa se to vyviji slibne.
btw. Jsou nekde stranky, ktere by se ucelene zabyvaly OOo Basicem?
user avatar
Odpovědět
Basic
17. 12. 2004, 19:21:20

Dobrý den,



projděte si www.OpenOffice.org. Pro vás asi nejzajímavější odkazy jsou:





Pokud jste s tím zatím nic nedělal, tak doporučuji Tutorial. Je tam všechno krásně popsané, včetně několika ukázek.



Pěkný večer.

user avatar David Puferí
Odpovědět
Aktualizovatelné pohledy (updatable views)
13. 09. 2005, 21:49:19
Dobrý den. Chtěli jsme použít OO Base 2.0 beta 2 jako frontend k PostgreSQL DB serveru, kde pro opravneny pristup pouzivame pohledy na tabulky (views). V PostgreSQL jdou tyto pohledy udelat aktualizovatelne pomoci prepisovacich pravidel (rules). Pokud namapuji vzdaleny pohled (tvari se jako tabulka) pres ODBC do MS ACCESS, ACCESS se pri mapovani tabulek zepta, co ma povazovat za primarni klic (muzu zadat i vice sloupcu najednou) a nasledne muzu na pohledu provadet upravy (update). tedy - pohled se tvari, jako tabulka. Riziko nemoznosti update na pohledu bere zde na sebe tvurce DB aplikace. Nyni k dotazu: Jak je mozne prinutit OO Base, aby bral pohled jako aktualizovatelnou tabulku? videl jsem v Issuezille nekolik nametu tohoto typu, ale zda se, ze se nic nedeje. Idealni by podle meho nazoru byla moznost menit u pohledu a tabulek namapovanych pres ODBC nebo JDBC vlastnosti poli (sloupcu) tak, jako to jde u napr. HSQL tabulky vcetne datoveho typu (ne vzdy pri nacitani metadat z ODBC nebo JDBC OO Base trefi datove typy). Uvazuje se pri vyvoji OO Base o podpore zmeny uchovani metadat u mapovanych tabulek a pohledu? Díky předem za odpověď a jsem s pozdravem.
user avatar
Odpovědět
Nechapu
18. 12. 2004, 15:30:19
Tak tohle muze napasat jen naprostej ignorant.
Na GTK je postaven napriklad cely projekt Gnome a to uz je pekna varka aplikaci. Dal pak treba Gimp, pro nejz bylo puvodne GTK vyvinuto (GTK - Gimp Tool Kit). Vyvojove prostredi Eclipse, stejne jako napr. Bittorent client/tracker Azureus napsany v Jave pouzivji pro sve rozhrani GTK. Muj Firefox na linuxu pouziva take GTK. Kdyz uz jsem u toho, tak i OpenOffice.org uz umi pouzit pro sve rozhrani GTK. Proste tech GTK aplikace jsou tisice, tak nejak nechapu, ze jste o zadnou nezavadil.
Co se tyce prikazove radky, tak jeji doba jeste davno neni pryc. Navim jak to citite ve Windows, ale v Unixech se bude pouzivat asi jeste hodne dlouho a to ne kvuli tomu ze by se nedaly pouzit nejaky graficky aplikace, ale je plno pripadu kdy je to proste jednodussi a rychlejsi. Napriklad na skripty, ktere pravidelne provadi nejakou cinnost s databazi apod. muze byt php celkem dobra volba.
 
 
woo jaw demo hz