Jak si vypsat přehled automatického textu
V článku Automatický text v OpenOffice a LibreOffice jsme vám představili použití automatického textu ve Writeru. Pokud nevíte, co to automatický text je, jak se vytváří a používá, doporučujeme vám si článek přečíst. Pokud používáte tuto funkci intenzivně, můžete se dostat do stavu, že ztratíte přehled o používaných klávesových zkratkách pro jednotlivé položky automatického textu. K dispozici je připraveno makro, s jehož pomocí si můžete vygenerovat přehlednou tabulku s použitými položkami automatického textu a jejich zkratkami. Pro spuštění makra přejděte do nabídky Nástroje | Makra | Spustit makro… V otevřeném okně vyberte sekci Makra LibreOffice a poklepem na ni zobrazte podsekci Gimmicks. V ní vyberte položku Autotext a ve vedlejší části Název makra vyberte položku Main.
Následně stiskněte tlačítko Spustit. Vygeneruje se tabulka, podobná té na obrázku. Tabulku si můžete vytisknout a mít ji stále při ruce.
Tabulka s přehledem položek automatického textu
Tento tip spolu se stovkami dalších najdete v knize Vlastimila Otta LibreOffice Writer – Praktický průvodce z Edice CZ.NIC.
Podporujte LibreOffice – umístěte si do podpisu e-mailu reklamu
Zajímavý nápad, jak dát světu vědět o LibreOffice, přináší blog nadace TDF. Fanoušci si mohou do podpisu e-mailu vložit propagační text, který upozorňuje na nějaké přednosti LibreOffice. Příkladem může být: LibreOffice – svobodný a otevřený kancelářský balík. Respektuje vaše soukromí a poskytuje kontrolu nad vašimi daty.
Jakmile si nadefinujete takovýto podpis, již se bude automaticky přidávat do vašeho e-mailu. Způsob, jak tak učinit, je závislý na vámi používaném e-mailovém klientovi. Ukážeme vám, jak tak učinit v případě Mozilla Thunderbird.
Podpis může být v podobě jednoduchého textu nebo s využitím html značek. Také může být formou externího souboru, ať už textového, html či obrázku.
Ať už použijete jaký způsob, je třeba otevřít okno Nastavení účtu (z nabídky Úpravy | Nastavení účtu) a v něm v levé části vyhledat e-mailovou adresu, které chcete zřídit. Nyní mohou nastat dvě situace:
-
Text podpisu vepíšete do tohoto okna,
-
podpis umístíte do souboru mimo a pomocí tohoto okna jej pouze přiřadíte k účtu.
V prvním případě text podpisu vepíšete do okna Text podpisu:. Text, jaký tu napíšete, se pak automaticky připojí pod každou vaši zprávu z tohoto e-mailového účtu. Zaškrtnete-li pole Použít HTML (např. <b>tučně</b>), můžete použít i html značky. Možný příklad vidíte na obrázku. Jak vidíte, můžete se odkazovat i na externí soubory, jen pamatujte, že jejich cesta musí být absolutní.
Pokud se rozhodnete pro druhý způsob, je třeba Thunderbird navést na soubor s podpisem. V takovém případě zaškrtněte pole Připojit podpis ze souboru (text, HTML nebo obrázek). Tím se zneaktivní první část, není tedy možno vložit text podpisu ručně. Obsah okna ale zůstane zachován, takže o něj nepřijdete.
Připojení externího souboru s podpisem
Příslušný soubor pak vyberete po stisknutí tlačítka Vybrat. V otevřeném okně pak Thunderbird navedete na soubor s podpisem. Jak již bylo uvedeno, může jít o textový soubor, html soubor, obrázek nebo html soubor s odkazem na obrázek. Text podpisu se zformátuje dle nastavení Thunderbirdu (pokud není pomocí html značek formátován jinak).
Návod na vyhotovení podpisu v dalších e-mailových klientech najdete na blogu nadace TDF.