<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet href="rss.css" type="text/css"?>
<rss version="2.0" xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/">
<channel>
<title>OpenOffice.cz - Komentáře ke článkům</title>
<link>http://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum</link>
<description>Oficiální portál pro uživatele OpenOffice.org</description>
<copyright>Copyright © 2024 CCB spol. s r.o.</copyright>
<managingEditor>webmaster@ccb.cz (OpenOffice.cz)</managingEditor>
<webMaster>webmaster@ccb.cz (OpenOffice.cz)</webMaster>
<generator>XOOPS 2.2.4 / RSSFit 1.52</generator>
<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
<language>cs</language>
<lastBuildDate>Wed, 17 Jun 2026 07:37:11 +0200</lastBuildDate>
<item>
<title>Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Proti gustu žádný dišputát, říká se. Přesto si myslím, že vaše zaujetí pro MSO vychází z nedostatku znalostí toho, jak funguje LO.
V LO si můžete velmi snadno vytvářet vlastní tlačítkové lišty, upravovat stávající, upravovat nabídky a klávesové zkratky. K dokonalosti to má daleko, ale je to přehledné a funkční a celkem bezproblémové.
Styly. Styly si můžete vybrat ze Stylisty (integrovaán do bočního panelu), stylům můžete přiřadit i klávesové zkratky. Výchozí pro nadpis 1 je Ctrl + 1 apod. Naopak práce se styly je v LO úžasná. Proč? Z mnoha důvodů, například protože tu máte zvášť styly pro stránky, odstavce, ZNAKY (to ve Wordu nemáte), odrážky, seznamy, ale také pro množství nastavení. Lze říci, že Writer je po doplnění několika pluginů slušné dělo, na které Word prostě absolutně nestačí.
A ještě něco - v MSO existuje použitelný Navifátor? Jistěže ne. Práce ve Wordu je harakiri pro dokumenty o více jak 5 stránkách. Můžete mi věřit, živil jsem se tím. A mám změřeno, že ve Writeru je např. úprava nesprávně ostylovaného textu záležitostí třetinového času oproti Wordu.]]></description>
<pubDate>Thu, 28 Jan 2016 05:11:44 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post8634</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post8634</guid>
</item>
<item>
<title>Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Mně se tedy rozhraní MSO líbí víc....ribbony apod. si tam můžete přispůsobit, tvořit vlastní karty, je to přehlednější. Hlavně co se týče stylů. Pro změnu na nadpis nemusím klikat na roletku a pak si vybrat, stačí rovnou vybrat (o klik míň) a to je pro mně mnohem pohodlnější]]></description>
<pubDate>Thu, 28 Jan 2016 03:55:52 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post8633</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post8633</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Hmm, taky přepínám na Galaxy , jsem na to zvyklý a kdysi jsem si některé ikonky udělal sám nové podle sebe , ale moc dobrý nápad to nebyl protože u aktualizace jsem o ně tuším přišel a potom člověk nesedí pořád u jednoho kompu.]]></description>
<pubDate>Sat, 11 Jul 2015 01:42:54 +0200</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post8249</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post8249</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Rovněž patřím k těm kterým to "moderní" GUI (myšleny různé ribbony, dlaždice apod.) silně nevyhovuje . Dovolil jsem si kousek převzít. Z MSO jsem odešel asi v roce 2010 kdy byl poprvé použit pás s ikonami tuším ve verzi MSO 2007, je to nepraktické, chaotické opravdu mi to vadí.Za tři roky užívání jsem si nezvykl a zpomaluje mi to jen práci. Chvíli jsem uvažoval a zkoušel a přešel na LO protože se mi jeví jako progresivnější než OO. MSO jsem už úplně zavrhnul a nemám jej ani v počítači ( mám legální verzi , tedy už jen v šuplíku ) LO mi opravdu velmi vyhovuje , naučil jsem se jej využívat naplno.Ovládání je mým soudem skvělé , perfektně přizpůsobitelné.Jedinou obavu mám aby to jednou neskončilo jako MSO kde verze 2003 byla taky ještě fajn.Stejné je to pro mě i v poštovních klientech v Live Mailu mám jen jeden emailový účet protože oproti outlook expresu se špatně ovládá díky pásu ikon a vlastně co do funkčnosti se prg.zhoršil , proto jsem začal používat Thunderbird a jsem spokojený .Celkově se už začínám zorientovávat , hledat programy které potřebuji k práci a s největší pravděpodobností přejdu s windows časem k nějakému Linuxu.Začínal jsem na w95 , potom w98 , visty , w7 a w8 už nemusím , takže až budu muset tak to bude nějaký Linux .Co se týče rozhraní tak jen se stačí podívat na dnešní podobu servru slunečnice . Byl to bezvadný web kde se člověk zorientoval v prg . přečetl si názory uživatelů .... . dnes po "modernizaci" ... škoda mluvit. Trochu jsem odbočil ale souvisí to a hodně.LO si velmi cením a výborně se mi s ním pracuje. Ten kdo volá po novém rozhraní to možná nemyslí moc upřímně a je hloupost měnit něco , co bezvadně funguje a uživatelé si zvykli.]]></description>
<pubDate>Sat, 11 Jul 2015 01:31:08 +0200</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post8248</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post8248</guid>
</item>
<item>
<title>Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Tak tuhle verzi jsem ještě nezkoušel, ale celkově jsem z LibreOffice velmi potěšen. Například jsem si všiml, že od nějaké verze už mohu vytvářet PDF formuláře v Draw s formulářovými poli s vlastní barvou pozadí - dřív byly jen bílé.
Práce se styly mi přijde OK, naopak Word od verze 2007 čímdál větší binec. 
Témátka z Firefoxu ani nové ikonky mne nenadchnou - obvykle stejně přepínám na Galaxy, na které jsem zvyklý - aspoň se mi to neliší na strojích s různým OS.
Ten barevný dialog je super - takhle si třeba Calc pamatuje poslední používané barvy a nemusím si to hlídat ručně.]]></description>
<pubDate>Mon, 23 Feb 2015 20:06:40 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7974</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7974</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Osobně taky věci typu ribbon nemám rád a jsem spokojen s normálním panelem s variabilně uspořádatelnými tlačítky, kde je zcela na mně, jak obskurní kombinaci funkcí si tam poskládám. Což je fajn protože takhle můžu mít hned na hlavním panelu funkce, na které se v ribbonu musí člověk proklikat..]]></description>
<pubDate>Mon, 23 Feb 2015 19:59:44 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7973</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7973</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Všichni HD monitory rozhodně nepoužívají. Je dost velký podíl malých notebooků a netbooků, nově také tabletů.
Osobně nemám rád například weby toho módního typu, kde se všechno nacpe na jednu dlouhou stránku a menu obsahuje jen kotvy dovnitř té stránky (nebo v horším případě javascriptové scrollování). Pak přejít na jiné místo znamená buď se posouvat sem tam, nebo se vrátit na začátek (v lepším případě opět přes kotvu, v horším přes posouvání) a opět se kliknutím dostat na kotvu. Tento typ bývá často kombinován s obřími fotkami (ve Full HD nebo ještě vyšším rozlišení) na pozadí. Tomu už konkurují jen "Instagram-like" (resp dnes i "G+-like") weby tvořené dlaždicemi, které nejsou organizovány podle logiky zleva doprava, shora dolů, takže je z nich člověk zmatený.]]></description>
<pubDate>Sat, 17 Jan 2015 20:47:48 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7821</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7821</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Dovolil bych si připomínku k "skvělým" širokoúhlým monitorům s velkým rozlišením obecně. 
Pracuji s počítači 10 hodin denně každý den a jsem zoufalý z posedlosti grafiků a návrhářů UI využít velkou plochu co nejvíce. Bonbastická velká grafika, velké písma, velké ribbony, široké web stránky bez možnosti zmenšit. Když s takovými UI pracujete např na notebooku s menším rozlišením, je to opravdu zoufalé, vždy vidíte jen kousek plochy. Návrháři UI a grafici oponují: všichni už používají HD monitory. Ano možná mají pravdu, jenže zapomínají na jednu věc! Business segment používá HD monitory proto, aby se na plochu VEŠLO (a bylo vidět) více aplikací současně pro urychlení práce a snížení nutnosti přepínání. NE proto, aby UI (ať už software či web stránky) vyžadovalo co nejvíc místa a využilo celý monitor. To postrádá smysl.]]></description>
<pubDate>Sat, 17 Jan 2015 19:46:34 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7820</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7820</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Pro SpookY:
Lepe bych to nenapsal.... :-)
NAPROSTY SOUHLAS]]></description>
<pubDate>Fri, 16 Jan 2015 15:57:31 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7819</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7819</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Presne tak... naprosty souhlas.. 
Minimalne kdyby byla moznost si vybrat... Microsoft si hraje na krasu, misto toho, aby udelali veci funkcni...  Doufam, ze tento trend nepreberou vyvojari Linuxu nebo treba LibreOffice]]></description>
<pubDate>Fri, 16 Jan 2015 15:51:53 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7818</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7818</guid>
</item>
<item>
<title>Jak na ohraničení</title>
<description><![CDATA[Já bych s dovolením debatu kolem ohraničení uzavřel.
1. K dospozici je postranní panel, stačí naučit se ho používat.
2. Pokud někomu nevyhovuje otevírání okna Formát buňky přes Ctrl+1, může si navolit zkratku jinou.
3. Pokud má někdo zájem o formátování ohraničení, může používat BorderLiner. Popis práce s ním např. zde: http://www.openoffice.cz/doplnky/doplnky-pro-openoffice-org-jedna-velikost-vytvareni-obrysu-a.]]></description>
<pubDate>Wed, 14 Jan 2015 05:09:43 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7811</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7811</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Re:Re:Re:Ohraničení v LibreOffice</title>
<description><![CDATA[Tak jak to píšeš tak to funguje bez problému, s tím problém nemám. Já mluvím o ikonách v nástrojové liště. V minulém příspěvku jsem to asi nevysvětlil dostatečně, když jsem napsal, že kliknu na ikonu. Myslel jsem tím právě ikonu v nástrojové liště. Klikat na tyto ikony je rychlejší a pohodlnější řešení, než to řešit přes pravé tlačítko myši, formát buněk, záložka ohraničení a klikat a klikat a klikat. Mám rád, když to funguje na co možná nejméně kliků nebo na klávesovou zkratku případně makro. Líbí se mi proto řešení MO, kde to jde rychle udělat ikonama v nástrojové liště, kde každá strana buňky má svou ikonu. V LO jsou v liště ale jen dvě. Jedna rozevírací s ohraničeními a druhá s druhem čáry. Pokud chci jen klasické čáry, pak ta rozevírací stačí a funguje to tak, jak ukazuje ikona. Pokud ale chci jiný druh čáry ukázaný v ikoně, pak nastává peklo a dělá si to co chce. Toto jaksi není doladěný anebo dělám něco špatně. Viděl bych to tak, že při výběru druhu čáry v jedné ikoně, bych chtěl pak kliknout na ikonu například vnitřní ohraničení a chtěl bych ho tam prostě mít, což nemám. Řešit to jde tak, jak píšeš, ale dělám docela hodně tabulek a chci rychlé a spolehlivé řešení.]]></description>
<pubDate>Tue, 13 Jan 2015 12:19:22 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7810</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7810</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Re:Re:Ohraničení v LibreOffice</title>
<description><![CDATA[hmm... vyberu oblast, formát buněk, záložka ohraničení, pak:
1. kliknu do obrázku na pravý okraj, pak vlevo vyberu čáru pro něj
2. kliknu do obrázku na levý okraj, pak vlevo vyberu čáru pro něj
...
x. kliknu do obrázku okraj / vnitřní ohraničení / vnitřní příčku, pak vlevo vyberu čáru pro něj
potvrdím ok ... a všechny čáry jsou nastaveny jak mají být (vlevo tlustá, nahoře tenká, vpravo dvojtá ...)
... můžu i ponechat původní ohraničení ...  kliknu na dané místo 2x a to se vyplní šedou čárou ... třetí klik = bez ohraničení ... a pak dokola.]]></description>
<pubDate>Tue, 13 Jan 2015 07:28:54 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7809</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7809</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Re:Ohraničení v LibreOffice</title>
<description><![CDATA[Problém v Calcu vidím v tom, že práce s ohraničeními je divná a složitá a kdyby to zmršili směrem k MO, tak by to bylo dobře. :-) Tam je to uděláno naprosto srozumitelně. Kliknu na ikonu levé ohraničení, mám levé ohraničení, kliknu dolní dvojité, mám dolní dvojité, chci vnitřní, mám vnitřní. Žádné jiné už existující se nepřepisuje ani nemaže. V LO, když např. označím 20 buněk (5x4), udělám levou a pravou stranu tučnou, pak chci horní a dolní tečkovanou, tak se mi změní vše na tečkované i ta levá a pravá. Kdybych chtěl vnitřní dvojitá, tak z toho vyjde úplně něco jiného. Logika mi uniká. A to nemluvím o jiných, složitějších ohraničeních. To je jen můj postesk. Doufám, že se to zlepší.]]></description>
<pubDate>Mon, 12 Jan 2015 19:55:26 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7808</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7808</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Ohraničení v LibreOffice</title>
<description><![CDATA[Sice používám AOO, takže nevím co v LO zmršili směrem k MSO, ale s čím máte problém při ohraničení buněk v Calcu? ... nejlíp do fóra ;)]]></description>
<pubDate>Mon, 12 Jan 2015 13:54:40 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7807</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7807</guid>
</item>
<item>
<title>Ohraničení v LibreOffice</title>
<description><![CDATA[Já na LO přešel a stále přecházím cca půl roku. Dělám v ní bakalářku a jsem srozuměn s tím, že to není Microsoft Office, že některé věci se v něm dělají jinak a že ne vše funguje, tak jak má nebo tak jak v MO. Těší mě ale, že se stále rychle vyvíjí. Některým vadí, že zde není ribbon nebo lepší správa barev. Pravda, ty barvy byly (jsou) otřesné, ale dobré na tom je to, že si tam lze dosadit vlastní, což jsem také učinil. Jediné co mě vadí a přímo u toho rostu, když musím dělat v Calcu ohraničení. Ať dělám co dělám, vždy mi z toho vyjde něco co nechci. Prostě Hirošima, hadr. Snažil jsem se to vyřešit doplňkem pro kreslení čar, ale nakonec jsem si pár typů ohraničení udělal přes makra, takže to dělám jimi nebo jdu přes Formát buňky a doufám, že se to s nějakou další verzí změní k lepšímu. Má někdo podobné zkušenosti?]]></description>
<pubDate>Mon, 12 Jan 2015 13:28:27 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7806</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7806</guid>
</item>
<item>
<title>Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Přidávám trošku přesnější informace, že většina kancelářského balíku Libreoffice byla převedena v určitých mezích do 64 bitové verze viz.http://nabble.documentfoundation.org/LibreOffice-is-up-and-running-on-windows-64-bit-tt4135523.html]]></description>
<pubDate>Sat, 10 Jan 2015 22:21:17 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7805</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7805</guid>
</item>
<item>
<title>Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Ad diskuse o pásu karet: Pro uživatele amatéra a začátečníka je možná pás karet přehledný, ale pro poučeného uživatele je spousta věcí hůře dostupná.
Ad LibreOffice: plusem je Logo (i když je to "hračka"), minusem pořád polovičatá hromadná korespondence.]]></description>
<pubDate>Sat, 10 Jan 2015 10:06:55 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7804</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7804</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Co se týká stylů, tak v mso jsou s každou novou verzí horší a s ribbonem to myslím moc nesouvisí. Ale i oo má v tomto směru co dohánět.]]></description>
<pubDate>Sat, 10 Jan 2015 02:55:45 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7803</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7803</guid>
</item>
<item>
<title>Re:Re:Nejviditelnější změny LibreOffice 4.4</title>
<description><![CDATA[Ribbony se, pokud se pamatuji, objevily ve verzi mso 2007. Dnes je rok 2015. Tj. rozhraní je staré 8 let a se stále nazývá moderní? 
Podle mne je škoda, že nepovedený pokus o změnu ovládání se interpretuje tak, že cca 30 let starý způsob menu doplněný o 20 let staré nástrojové lišty, je nejlepší možný a změna není potřebná. Mám pocit, že odpor k ribbonům brzdí vývojáře při vymýšlení efektivnějšího ovládání.]]></description>
<pubDate>Sat, 10 Jan 2015 02:50:14 +0100</pubDate>
<link>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7802</link>
<guid>https://www.openoffice.cz/diskuse/diskuze-ke-clankum/nejviditelnejsi-zmeny#post7802</guid>
</item>
</channel>
</rss>