Odpovědět
Není to tak jednoduché jak to vypadá
24. 12. 2004, 14:23:32
Dobrý den,
není to tak jednoduché jak by se mohlo zdát. Já participuju na vývoji OpenOffice.org v oblastech, kterým asi rozumím nejlépe (Marketing, QA). Bohužel, z Marketingového projektu (a všech podprojektů) mám smíšené pocity. Postrádám nějakou koncepci, cíl,
myšlenku, prostě něco, čeho si lidi mohou chopit a pracovat na tom. Takovéto pocity nemám sám, neb znám lidi, kteří Marketingový projekt opustili se slovy - "každý jenom kecá, píše dlouhé maily, ale nikdo nic nedělá".
Já jsem se vámi uvedenou koncepci snažil prosadit, ale žádný úspěch. Všichni si myslí, že to není dobrý nápad, že žádná grafika se už do budoucna dělat nebude, že sjednocení splash screenu, ikonek
a dalších grafických prvků je nesmysl ... Nemám sílu ani chuť přesvědčovat masu lidí a raději se budu věnovat lokálním aktivitám, které mohu ovlivnit (jako portál OpenOffice.cz, ...).
Pokud se nezmění myšlení Marketingového týmu, nikdy se takto komplexních grafických manuálů nedočkáme a nezbývá nám nic jiného, než závidět Firefoxu. Bohužel, c'est la vie. Jak někdo správně poznamenal, jeden z větších problémů je - lack of the professional management. Nezbývá než souhlasit. Komunita je skvělá věc, ale bez pevné ruky, vedoucí osobnosti, ... Je třeba si uvědomit, že není tak jednoduché vést Marketingový tým, jako vést skupinu vývojářů.
Tím nehaním tento projekt, ani neříkám, že je úplně špatný. Jen mám pocit, že se plácá ze strany na stranu a nikam to nevede. Viděli jste obsah CVS tohoto projektu? Jak se skladují soubory? Jak jsou aktuální? Jak se obtížně získávají zdrojové soubory pro úpravy? Skoro nikdo z projektu Art nevěděl, že se například změnila sada ikon ve vývojové verzi. O marketingových věcech se mnohdá rozhoduje mimo marketingový projekt, málo se angažuje, ... A mnoho dalších věcí ... A to jsem ještě nezmínil další věci, které se dějí uvnitř a ostatní je nevidí.
Pěkné svátky.