Komentáře Nová vývojářská verze OpenOffice.org 1.9.59 pro GNU/Linux

user avatar Espinosa
Odpovědět
Dotaz na fonty & nějaké ty osobní postřehy
2. 11. 2004, 17:28:47
Tak to já se zeptám rád ;-)

Normálně používám OpenOffice 1.1.2+ z projektu KDE-RedHat na Fedora Core2.

Když jsem si stáhnul nedávno vývojovou verzi, tuším 1.9-m54, docela nepříjemně mě překvapila kvalita fontů, ve srovnání s verzí z Fedory. Řada fontů nebyla antialiasována a ty co ano tak s horší kvalitou, také u některých fontů se špatně renderovaly národní znaky (jako by to bylo z jiného fontu) OO.o neviděla všechny systémové fonty, v dokumentaci stojí, že je nutné požít utilitu 'spadmin'.

Tuším je to proto, že originální OO.o nepoužívá XFT (X Font Server) ale svoji vlastní FreeType library. Zato Fedoří verze obsahuje řadu patchů, které tam mj. přidávají podporu pro XFS (která běží nad systémovým).

O integraci s KDE ani nemluvě, tu bych ještě oželel, ale hlavně ty fonty..

Pomůže mi, kdybych si překompiloval OO.o sám a v kompilačních parametrech nastavil podporu XFS (jako se to kdysi muselo dělat u Mozilly) nebo alespoň systémovou verzi FreeType knihovny?

Počítá se začleněním Fedořích/RedHatích/Ximian patchů do mainstreamové OO.o?


Nakonec trochu pochaly ;-)
- líbí se mi použití formátu RPM pro instalační balíčky
- nová menu vypadají slibně
- a hlavně vylepšené tabulky! Konečně jde vytvořit tabulku v tabulce!


user avatar pjanik
Odpovědět
Re: Dotaz na fonty & nějaké ty osobní postřehy
2. 11. 2004, 19:42:00
Integrace všech patchů je ve verzi 680 (tedy 1.9.xx) v poměrně pokročilém stádiu. Problémem byl (v minulosti) přístup autorů systému ooo-build, kteří sis vé patche "hackovali" na svém písečku a nesnažili se je implementovat korektně.
user avatar Espinosa
Odpovědět
Vyplatí se překompilovat?
3. 11. 2004, 10:33:13
Děkuji za odpovědi, zní slibně!

Obsahuje tyto integrované patche i binární verze nabízená na webu OO.o?
Nebo je lze povolit jedině při kompilaci?

Zdrojáky k 1.9.xx získám jedině přes CVS nebo lze stáhnout jako tar.gz,
nikde jsem nenašel odkaz?
user avatar pjanik
Odpovědět
Re: Vyplatí se překompilovat?
3. 11. 2004, 21:22:31
Viz např. ftp://ftp.linux.cz/pub/localization/OpenOffice.org/devel/build/Sources/
user avatar Anonymní
Odpovědět
Zrovna čtu na http://ooo.xim
3. 11. 2004, 13:54:19
Zrovna čtu na http://ooo.ximian.com/planet/:

Caolan McNamara — OOo 1.9.58/1.9.59
With these patches 1.9.58 can be built with…

./configure --enable-libart --enable-libsn --enable-cups --enable-fontconfig
--without-fonts --with-system-zlib --with-system-libxml --with-system-jpeg
--with-system-expat --with-system-freetype --with-system-curl
--with-system-sablot --with-system-nas --with-system-mozilla


To --enable-fontconfig a --with-system-freetype zní nadějně :-)
Jsou s těmito parametry zkompilované i binární verze umístené na
ftp://ftp.linux.cz/pub/localization/OpenOffice.org/devel/680/SRC680_m59/
???
user avatar pjanik
Odpovědět
Re: Zrovna čtu na http://ooo.xim
3. 11. 2004, 21:21:31
Bohužel ne, první, co bychom slyšeli je: já v systému nemám freetype a váš OOo mi nejde. Co mám dělat? ;-)
user avatar Espinosa
Odpovědět
Jasně, to chápu. Ale mohla
4. 11. 2004, 11:58:57
Jasně, to chápu.
Ale mohla by existovat i lehce nenápadná binární verze s těmito parametry. Třeba by se nechali přesvědčit správci tady na oo.o.cz
a takovou verzi hostovali... ;-) Určitě by si našla svoje zájemce.
Tuším že překlad poběží několik hodin a na notebooku navíc bojuju s místem na disku.
user avatar pjanik
Odpovědět
Re: Jasně, to chápu. Ale mohla
4. 11. 2004, 12:08:11
Samozřejmě, že mohla. Já osobně v tom nikomu nebráním ;-)
user avatar dan
Odpovědět
Casem jiste
5. 11. 2004, 22:52:23
Ja bych na to nespechal, az se budeme blizit vice ke 2.0 tak jiste bude mit smysl zkusit udelat vice verzi, jednak samozrejme fedori, jednak debiani a v neposledni rade mandrakeovou. Ted je to jeste trochu predcasne, chce to spise vychytavat problemy verze 2.0 jako takove a ne bugy jednotlivych distribucnich patchu.
user avatar
Odpovědět
Jaké patche?
9. 11. 2004, 15:42:05
Jaké distribuční patche? Pan Janík v předchozím příspěvku potvrdil že většina ze "skrášlujících" patchů, jaké přidávají distribuce jako Fedora, je již součástí oficiálních zdrojových kódů. Pouze oficiální buildy nejsou s nimi zkompilované - a o to mi právě jde!
Čistě o překompilování oficiálních zdrojáků, pouze s těmito "experimentálními" parametry.

Distribuce se teoreticky můžou lišit v umístění knihovny freetype, případně fontconfig - což jde vyřešit simlinkem.
Můžou ji také nemít - to je také čistě teoretická úvaha - což jde řešit vyplněním(rozšířením) dependencies v RPM nebo DEB.

Mnoho Linuxových uživatelů odradí vzhled OOo, když si ji nainstalují z originálních binárek. Budou si myslet, že jde o krok zpátky.
A to by byla škoda...
user avatar Espinosa
Odpovědět
konverze do HTML
2. 11. 2004, 17:35:06
Omlouvám se, za předchozí příspěvek odeslaná dvakrát, ale nenašel jsme jat o zrušit..(pozn. fipa: smazal jsem ho :-) )

A měl byj ještě jeden dotaz.

Ke konverzi do HTML/XHTML používám konvertor z projektu Write2LaTeX
http://www.hj-gym.dk/~hj/writer2latex/
Je to vlastně plugin do OO.o (lze použít i samostatně) napsaný v Javě.
Má nepoměrně lepší výsledky než ten defaultní z OO.o 1.1.2

Počítá se s jeho začleněním do mainstreamové OO.o?
Určitě by to stálo z to, alespoň jako alternativa..
user avatar pjanik
Odpovědět
Re: konverze do HTML
2. 11. 2004, 19:20:15
Viz

http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=24813

Zeptejte se vývojářů, jak na tom jsou :-)
user avatar Pall
Odpovědět
Load/Save
3. 11. 2004, 09:03:42
Nakolko sa zmenil format ukladaných suborov, chyba mi moznost nastavit volba typu uloz ako je. Pre uzivatelov, ktori uz maju vela dokumentov v predchadzajucej verzii je otravne ste volit ci pouzit starý alebo novy format.
user avatar saty
Odpovědět
kompilace
4. 11. 2004, 21:30:19
Dobry den, nedalo by se to zkompilovat i pro windows? Ja bohzel nemohu prispet k testovani na Linxu.
user avatar pjanik
Odpovědět
Re: kompilace
5. 11. 2004, 21:12:31
Dobrý večer,

usilovně se o to snažíme, neboť velká část uživatelů OpenOffice.org stále ještě používá zmíněné operační systémy.

Bohužel OpenOffice.org 1,9,xx stále ještě není pod Windows ve stavu, kdy by se jednalo o snadný proces ;-) A to jsem to ještě napsal mírně.
user avatar trenkler
Odpovědět
Verzia 1.9.60
6. 11. 2004, 10:07:05
Skúšal som včera slovensku verziu 1.9.60 inštalovanu z RPM suborov. Nemohol som nájsť v nastaveniach miesto, kde sa registrujú existujúce databázy. V (nemeckej) verzii pre windows som to našiel.
user avatar pjanik
Odpovědět
Verzia 1.9.60
7. 11. 2004, 20:40:42
Mohl byste někam dát screenshot toho místa z německé verze?
user avatar trenkler
Odpovědět
Používam Mandrake 10.1. V p
8. 11. 2004, 21:57:12
Používam Mandrake 10.1. V položke Nástroje-Voľby-Zdroje dát vidím iba Spojenia, kde sú uvedené ovládače pre zdroje dát. Chýba tam položka Registrovať zdroj dát, ktorá je aj v predošlých verziách 1.9.xx. Kompiloval som to z RPM súborov postupne po jednom od core. Z jazykových RPM som inštaloval iba slovenčinu. Spustiť OOo v tejto kompilácii možem iba ako su z príkazovej riadky. Ak otvorím pomocníka, tak vľavo je všetko OK, vpravo je namiesto textov iba čierna plocha. Ako normálny user z prikazovej riadky dostanem oznam "javaldx failed". Z plochy KDE ho cez zastupcu na ploche nespustim vôbec. Nič z toho sa mi doteraz nestávalo. Vo windows beží nemecká, a teraz už vlastne us verzia bez problémov.
user avatar trenkler
Odpovědět
http://nrt.hagy.sk/ooo.gif V
9. 11. 2004, 10:52:32
http://nrt.hagy.sk/ooo.gif V m60 chybala ta polozka celkom dole, Databases
user avatar MOJE
Odpovědět
x86_64
8. 11. 2004, 19:11:17
Plánuje se stejně pravidelný (nebo alespoň nepravidelný) build pro x86_64 ? Vím, že funguje i build na x86, ale není to ono. Zejména proto, že OpenOffice.org v tomto případě odmítají připustit existenci javy.
user avatar pjanik
Odpovědět
Re: x86_64
9. 11. 2004, 23:47:48
Určitě.

Až budeme schopni udělat build pro architekturu AMD64, budeme schopni dělat build pravidelný ;-)

Zatím však bohužel není splněna premisa ;-)
user avatar MOJE
Odpovědět
Re: x86_64
10. 11. 2004, 12:39:51
aha
mam tomu rozumet tak, ze dosud neni mozne zkompilovat Openoffice pro x86-64, nebo je v tom jiny problem ?

Zkousel jsem to u sebe, ale narazil jsem na nekolik problemu se spatne definovanym volanim metod a prilis novou javou.
Prilis nova java se da vyresit snadno pomoci parametru -source 1.3 (ikdyz tech warningu co tam bylo ...)
Spatne definovane volani metod jsem zatim neresil, ale az budu mit chvilku, tak to udelam a pak poznam kde jsou dalsi problemy.
user avatar pjanik
Odpovědět
Re: x86_64
13. 11. 2004, 19:22:46
Ano, portace na 64bitové platformy probíhá v CVS větvi 64bit02.
user avatar Juraj Trenkler
Odpovědět
Ukladanie v OOo1.59xxx
17. 11. 2004, 14:55:02
Keď ukladám súbory z OOo1.59xx do .doc alebo .xls súborov, tak nefunguje kódová stránka. Písmená s diakritikou sa po otvorení v MS Office nezobrazuju správne. Neostáva mi nič iné, iba uložiť súbory do formátu OOo1.1 a potom ich exportovať, aby to bolo správne.
 
 
woo jaw demo hz