Komentáře Program Base v LibreOffice 4.2

user avatar js
Odpovědět
Program Base v LibreOffice 4.2
2. 04. 2014, 17:06:26
Článek s informační hodnotou skoro k ničemu... je sice pěkně, že se tu dozvíme historický vývoj firebirdu, ale to hlavní - k čemu je to dobré, co nám to přinese a v čem se od HSQLDB liší tu už nepíšete...
user avatar neutr
Odpovědět
Program Base v LibreOffice 4.2
2. 04. 2014, 19:20:18
O rozdílech mezi HSQL databází a Firebirdem tady už zdůvodnění bylo - sice jako popis novinek a jejich odůvodnění - ale bylo.
Zde také autor článku píše proč Firebird místo HSQLDB. Je to zejména kvůli rychlosti. Firebird k datům přistupuje rychleji HSQL musí projít cituji : "Problémy s rychlostí jsou způsobeny komunikací přes rozhraní Java/C++ a JNI."
Samotná Java je sice multiplatformní ale není žádný rychlík. To co autor nepíše je zřejmě skutečnost, že na Firebird se přistupuje přes Python rozhraní. (Značné zrychlení podobně jako u Calcu LO).

Co to přinese mimo rychlosti? Python sám může pracovat s databází a je v něm možné přímo scriptovat (prakticky cokoliv). Jde možná i o to, že se použije pouze iniciace pomocí UNO a pak už lze používat čístý Python pomocí příkazové řádky. Doporučuji si přečíst například :
http://python.cz/ nebo : http://www.pythondocs.ic.cz/tut/index.html
práce s databázemi např : http://www.py.cz/Pysqlite

Takže lze čekat, že se zjednoduší a zejména rozšíří možnost přístupů jak k tabulkám, tak k různým dotazům a makrům přímo pracujícím s databázemi. Java sice umí totéž ale stačí se podávat jak se s ní pracuje a bude Vám jasno. HSQLDB jakoby jela z Prahy do Berlína přes Budapešť a ještě ke všemu courákem, zatímco Python jede přímo a rychlíkem : - )
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Program Base v LibreOffice 4.2
2. 04. 2014, 23:35:41
Děkuji za zajímavé doplnění. Sice nejsem pythonista, takže to osobně neocením, ale pro hodně lidí je to dobrá zpráva.

Jen bych si dovolil poopravit tvrzení, že "Java není žádný rychlík". Java dokáže být pořádný rychlík, dokonce díky runtime optimalizacím může v některých případech předčit nativní, staticky optimalizovaný kód. Nesporné je, že je Java hodně náročná na paměť a při jejím nedostatku (ve smyslu fyzické paměti) jde rychlost rapidně dolů. Hodně záleží i na stylu programování, Java sice dovoluje nelámat si hlavu s alokacemi paměti pro objekty ("GC to uklidí"), ale právě lehkovážným přístupem se dá program hodně zpomalit.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Program Base v LibreOffice 4.2
3. 04. 2014, 23:23:06
Mně se nelíbí tvrzení, že článek je k ničemu, na to tu nejsme zvyklí. Naši čtenáři jsou si velmi dobře vědomi, že openoffice.cz je jediný český web (a jediný široko daleko), který se věnuje OpenOffice a LibreOffice. Proto taky četné citace na wikipedii apod. Předpokládám, že podobný výrok napíše člověk, který v životě nikdy nic kloudného nepublikovatl, a neuvědomuje si tedy, kolik je s tím práce.
user avatar neutr
Odpovědět
Re:Program Base v LibreOffice 4.2
4. 04. 2014, 06:55:16
To je tím, že si "js" neuvědomuje k čemu je tato kategorie článků a plete si to s návody, či popisy (manuály).

Je také možné že mu jde jen o to pohanit OOo, nebo jen autora. Vypozoroval jsem, že nejprve článek dostal "jako ve škole" za 5, a komentář se objevil až za dost dlouhou dobu - zřejmě obé od "js".
user avatar student
Odpovědět
Program Base v LibreOffice 4.2
4. 04. 2014, 09:19:30
Base patrí ka najsilnejším častia LO alebo OO... majmä ak potrebujete prepojiť napr. dáta z Calc-u do ostatných čatí či už do Write, Impress .... alebo pre jednoduché spracovnie alýz.
Tento článok je dobrý hlavne pre tých, ktorý niečo s Base skúšali... ale narazili na prekážku a vzdali sa...
user avatar neutr
Odpovědět
Program Base v LibreOffice 4.2
4. 04. 2014, 09:59:32
To co uvádí "student" není to nejpodstatnější co článek uvádí. Není dokonce ani podstatné to, co jsem uvedl ve svém příspěvku 2.4.2014 já.

Nejdůležitější obecně je informace o Access2Base a Active Directory. Sice některé věci už jako dílčí informace přišly jako připravovaný záměr, ale tento článek to dává do jedné spojitosti.

Já se musím přiznat, že jsem tyto věci zatím neprostudoval a hraju si jen s Calcem, který doznal značných změn. Ale na info, které zde jen letmo projde se většinou podívám kvůli přehledu (mimochodem to je pravý účel takových článků - upozornit a dát povědomí). Takhle jsem také přišel na to, že pro embedding programů (případ Firebirdu) je zapotřebí multiplatformnost a příkazová řádka (je otázka zda je portován celý engin, nebo kolik knihoven, ale to je jiná věc).

Access2Base je výraz pro 'Access To Base' - což asi většina lidí odtud ví. Znamená to ale doslova tolik, že existuje prostředek pro práci MS Access v Base, respektive konverzi v obou směrech. Pohříchu nevím do jaké míry je to úplná asociace. Proto jsem se o tom nezmínil.

Active Directory je věc, na kterou jsem narazil už dříve a v podstatě jsem nevěděl co to je, nebo spíš k čemu. Objevilo se to jen v hlavičkových nastaveních dokumentů. Už to vím, ale ne vše tak, abych k tomu byl schopen sdělit detaily. Jde ale obecně o správu dokumentů. Autor to uvádí jako : "........k možnosti spravovat pod Windows konfiguraci LibreOffice prostřednictvím skupinové politiky (Group Policy) v doméně Active Directory. Mnohým administrátorům sítí s Windows to může významně usnadnit práci při správě LibreOffice."

!!! - Obě ty mnou původně vynechané věci jsou o přímém ataku na dominantu MS Office v síťovém prostředí intranetů. Znamená to například možnost spravovat LibreOffice na Windows serverech stejně jako MSO, a dokonce pracovat přímo s databázemi Access. Mimo Outlocku jde dělat vše s LO tak jako s MSO - ale zadrmo !!!

No a když si to přečte někdo, kdo ví o čem to je, tak to nejméně otestuje - a nebo se naštve protože ví jak snadno přijde o kšeft.
Na komerční prostředí jsem už narazil, a příspěvek zřejmě pana "js" by mohl být z téhož soudku. (Tedy já nebývám většinou konfliktní - ale umím být, dokonce bych řekl, že je mi to bližší, nežli ustoupit. Vždy se přichytím nad myšlenkou co bych takovému člověku řekl z ruky do obličeje, a nebo jesli bych ho nazval blbcem, nebo raději hajzlem. Blbec je tvor, který zasluhuje politování - hajzl ne.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Program Base v LibreOffice 4.2
4. 04. 2014, 14:09:44
"Objevilo se to jen v hlavičkových nastaveních dokumentů. Už to vím, ale ne vše tak, abych k tomu byl schopen sdělit detaily. Jde ale obecně o správu dokumentů. Autor to uvádí jako : "........k možnosti spravovat pod Windows konfiguraci LibreOffice prostřednictvím skupinové politiky (Group Policy) v doméně Active Directory. Mnohým administrátorům sítí s Windows to může významně usnadnit práci při správě LibreOffice."

Ted nevim, jestli to myslite ve vztahu k LO/OO nebo obecne, nicmene AD neni o sprave dokumentu.
user avatar neutr
Odpovědět
Program Base v LibreOffice 4.2
4. 04. 2014, 16:31:10
Pro upřesnění mého výroku : "Objevilo se to jen v hlavičkových nastaveních dokumentů...".
Jde o záložku ke které se dopracujeme : "Soubor" > "Vlastnosti" > záložka "Vlastnosti CMIS". Z nápovědy kopíruji její účel :
'Připojit k serveru
Otevře dialog, ve kterém lze nastavit připojení k různým typům serverů jako WebDAV, FTP, SSH, Windows 'Share' nebo CMIS.'

CMIS - Wikipédie : "CMIS redirects here. For the computer networking standard for a service that may be employed by network elements for network management, see Common management information service."

Z překladače : "Share" = Sdílet, "Sharing" = Sdílení.

Windows Share ze stránek Windows : "The "Share with" menu
The quickest way to share something is using the new Share with menu. The options you'll see depend on the file you're sharing and the type of network your computer is connected to—homegroup , workgroup, or domain.

Vlastní Active Directory je správa sítě Windows (intranetu s různými strukturami, přístupy a podobně). - tedy jedna z alternativ pro CMIS LO.
Ačkoliv se tedy u CMIS jedná o správě sítě (obecně různých sítí), tak je to také o správě dokumentů v sítích Windows "Windows Share".

Takže to je o správě dokumentů LO v sítích řízených jako Windows AD. Takže k tomu si stačí přečíst odkaz na 'Active Directory' podle odkazu z hlavního článku a lze zjistit dost snadno, že je to udělování různých oprávnění - přístupů, nebo také hromadné zásahy - instalace aj. No a ten hlavičkový odkaz je vlastně vazba na CMIS - tedy také na sítě Windows (Win NT, server 2003 ap.)
Bez akceptování nadřazené struktury sítě by sice LO také fungovalo, ale admin určitě nechce "nezávislé" dokumenty v síti. Tím, že LO umí akceptovat řízení sítě lze bez problémů a výčitek svědomí vykopnout MSO a nasadit LO bez toho aby síť postrádala něco ze své funkčnosti.

Stejně to je o správě dokumentů - ale v případě obecného interpretování (definování, či popisu) Active Directory je to jedna menší úloha AD ze všech, které tento pojem představuje.

Takže se ostatním omlouvám - tohle bylo prakticky jen pro ZVEDAvce.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Program Base v LibreOffice 4.2
4. 04. 2014, 17:13:04
http://cs.wikipedia.org/wiki/Active_Directory

At mam taky nejaky "pisemny" argument... :-)
user avatar zvedavec
Odpovědět
Program Base v LibreOffice 4.2
4. 04. 2014, 17:10:45
Ano, jako mensi uloha to je mozne (nebo se to tak aspon da chapat, i kdyz v samotnem nastaveni AD toho ciste o sprave dokumentu asi moc nenajdete, nevim, jak casto neco nastavujete v AD), s tim ja problem nemam, ze se struktura AD da vyuzit pro spravu dokumentu take ne.

Taky jsem napsal, ze nevim, jestli to bylo mysleno obecne nebo ciste ve vztahu ke kancelarskemu baliku. Obecne to (ciste AD) opravdu neni o dokumentech ve smyslu primarniho ucelu.

Vychazel jsem z:
"Active Directory je věc, na kterou jsem narazil už dříve a v podstatě jsem nevěděl co to je, nebo spíš k čemu. Objevilo se to jen v hlavičkových nastaveních dokumentů."

Z techto dvou vet to moc nedevalo smysl. Jinak nemusite kopirovat hromady textu z napoved, zase se v tom budete topit, staci napsat jednoduse, ze jste to myslel jinak, nez jsem napsal. At je v napovedach co chce, proste Active Directory nema jako primarni cil spravovat dokumenty.

Ja jsem nereagoval proto, ze jste to napsal vy, ale kvuliva te "domene" a nijak jsem se Vas nechtel dotknout.

Neni treba do toho tahat osobni pocity.
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Program Base v LibreOffice 4.2
4. 04. 2014, 18:19:41
Poněkud nerozumím tomu, proč se tady a teď řeší Active Directory, když jsem to dal na konec článku jen jako "upoutávku" pro budoucnost. AD má pro LibreOffice 4.2 ten význam, že při správě sítě prostřednictvím AD (častá věc ve firmách, na úřadech apod.) lze do této správy zahrnout i konfiguraci LO a podle potřeby některé konfigurační parametry zamknout.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Program Base v LibreOffice 4.2
4. 04. 2014, 19:20:01
Ano, mate pravdu, ja jsem taky jen upozornil na moznost nepresnost, ktera se u jednoho prispevku objevila, nic vic jsem resit nechtel.
 
 
woo jaw demo hz