Komentáře Prohlížeč dokumentů OpenOffice.org

user avatar
Odpovědět
???
14. 12. 2004, 12:20:52

Co je to za ******** ******** napad davat odkazy na obrazky pres javascript? Krome toho, ze ne kazdy ma js k dispozici, si nemohu ani zobrazit dva obrazky soucasne, abych je mohl porovnat.



Poznámka: příspěvek byl změněn redakcí tak, aby vyhohoval normám slušného vyjadřování ... Budou-li se podobné jazykové výlevy opakovat, budeme nuceni povolit psaní komentářů pouze registrovaným uživatelům.

user avatar
Odpovědět
Obrázky, JavaScript
14. 12. 2004, 12:32:51

Dobrý den,



již jsem to několikrát psal, tak znovu. Bez Javascriptu nejsem schopen zajistit to, že se obrázek otevře v novém okně, které si samo přizpůsobí velikost a odstraní nepotřebné ovládací prvky. Pokud to umíte, rád se poučím.



Na tomto způsobu zobrazování obrázku nic měnit nebudeme. Pokud máte prohlížeč, který nepodporuje Javascript, je nám líto. Tento portál je primárně optimalizován pro Mozilla Firefox a Internet Explorer.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
souhlas
14. 12. 2004, 12:42:16
no, taky jsem automaticky klikal ctrl+levej klik na otevreni obrazku v tabu.
user avatar
Odpovědět
JavaScript a obrazky
14. 12. 2004, 12:52:58
pouzivam mozillu (Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20040920) a obrazek se mi sice otevre v okne bez ovladacich prvku, ale maximalizovany, takze prizpusobeni velikosti je irelevantni duvod; co se tyce ovladacich prvku, nechapu, proc bych je nemel videt. Jinak otevirani dalsich oken je podle me docela nechutny. snad UPLNE VSECHNY prohlizece maji volbu "Otevrit v novem okne", takze kdyz ma uzivatel potrebu si odkaz otevirat v jinem okne, tak to muze udelat sam. Prinejhorsim muzete nove okno otevrit obycejnym HTML atributem target="_blank" pro tag <a>. Kdyz ale uzivatel zadny dalsi okno nechce, tak ma jedine sanci projit zdrojak HTML stranky, vyhledat JS funkci a zkopirovat si odkaz. A nejde tady o optimalizaci pro nejakej konkretni typ prohlizece, jde tady o prijemnem chovani HTML stranky. Pokud si stojite za tim, ze stavajici chovani je to spravne, zkuste mi rict, jak si mam otevrit oba obrazky najednou, abych si je mohl dobre porovnat?
user avatar
Odpovědět
nefunguje :-(
14. 12. 2004, 12:58:23
zkousim presne podle navodu, ale po otevreni dokumentu se objevi jedno bile policko (lze rozsirovat psanim), ale nic jineho (ani stopa po dokumentu, vypisuje Number of pages 0.
pouzivam j2sdk-1.4.2_04-fcs z rpm, RH 9, dokument vytvoren v OO 1.1.2

co muzu delat spatne?

Suma
user avatar
Odpovědět
js není problém
14. 12. 2004, 13:07:47
Zapisujte to otvírání do nového okna následujícím způsobem a bude to funguvat i lidem bez js nebo těm, kteří si to chtějí otevřít do nového panelu. Jde o základní pravidlo v přístupnosti webu:

<a href="http://www.openoffice.cz/images/writer-444.png" onclick="imgWindow('OpenOffice.org Writer', this.href, 864, 602); return false;">

Pavel Novák
pnovak@innuendo.cz
user avatar
Odpovědět
Díky
14. 12. 2004, 13:10:33

Dobrý den,



díky! Použiji to a obrázky odpoledne upravím.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Re
14. 12. 2004, 13:36:00
A z jakeho duvodu je NEZBYTNE nutne, aby se u obrazku odstranily ovladaci prvky a okno bylo velke tak a tak? BTW: Opere je to i tak jedno :P
user avatar
Odpovědět
Opraveno
14. 12. 2004, 17:55:12

Dobrý den,



opravil jsem to v tomto článku a v dalších budu postupovat stejně. Minulé už opravovat nebudu.



Nezbytně nutné to není. Ale pokud čtu článek a chci se podívat na screenshot, je daleko lepší když vyskočí jako malé, obrázku přizpůsobené, okno. Mnoho lidí nemá rádo, když po kliknutí na obrázek zmizí čtený text. Na druhou stranu zase mnoho lidí nemá rádo vyskakovací okna.



Návrh, který jsem zde obdržel je kompromisem, realizoval jsem jej a doufám, že budou všichni spokojeni. Pokud ne, napište, určitě se na něčem dohodnem, bude-li to ku prospěchu věci.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Je to lepsi:)
14. 12. 2004, 18:15:45
prestoze na kliknuti ctrl+klik porad vyskakuje okno, aspon se obrazek objevi v dalsi zalozce a muzu nove okno zavrit a takhle to udelat i s dalsim obrazkem atd a pak mam vsechny obrazky v zalozkach a muzu si je prohlednout. Ale je to takhle urcite lepsi.
user avatar
Odpovědět
Ctrl + klik
14. 12. 2004, 18:48:08

Dobrý večer,



a neví někdo z vás jak to udělat tak, aby po Ctrl + klik nové okno nevyskočilo? Nedá se například v Javascriptu vyčíst, jaká kombinace kláves + myších tlačítek spustila akci onclick? Potom by se to dalo ošetřit a okno by se neotevřelo.



Pěkný večer.

user avatar
Odpovědět
Nefunguje
14. 12. 2004, 21:42:49
Windows XP, j2sdk 1.4.2_04, dokument z OO.o 1.9.62 -> Nefunguje...
user avatar
Odpovědět
Obraťte se na autory
14. 12. 2004, 22:04:37

Dobrý večer,



pokud vám daný prohlížeč nefunguje, obraťte se na autory. Druhá varianta je počkat na zdrojové kódy (budou pod GPL) a chybu opravit sám.



Bonne soirée.

user avatar
Odpovědět
Otevírání do nových oken
15. 12. 2004, 00:03:11
IMHO: je otevírání do nových oken zbytečné a obtěžující. Uživatel nemá možnost volby. Pokud jsem začátečník, nově otevřené okno si mohu ponechat a ve zmatení to původní zavřít, čímž přijdu o zdroj, ze kterého jsem přišel. Uživatel, který to umí si nové okno otevře sám, uživatel který to neumí nebude zmaten chováním které nečekal, uživatel který to umí a nechce bude spokojen a uživatel který to neumí a chce se to alespoň naučí :-)
Také jsem zastával otevírání do nových oken, ale praxe mne naučila, že se nemám snažit být chytřejší než uživatel a rozhodovat za něho, jakým způsobem se nový obsah zobrazí. Věřím, že za čas na to přijdete sami také.
user avatar
Odpovědět
Optimalizován pro...
15. 12. 2004, 00:13:11
Takovýto argument je při vší úctě zcestný. Portál, web, zkrátka obsah má být "optimalizován" pro přístupnost, použitelnost, bezbariérovost, universálnost a nezávislost na použitém prohlížeci, systému a platformě. Pokud optimalizujete pro něco jiného, pak v drtivé většině něco jiného šidíte, nebo znehodnocujete. Zamyslete se nad tím prosím. Váš zmíněný argument je nedostatečný. Vím, že to myslíte se čtenáři dobře, ale občas je Vaše laskavost až příliš velká :-).
BTW: Podporu javascriptu si někteří lidé úmyslně vypínají. A to používají třeba i zmíněný IE, MF či Mozilla balík…
user avatar
Odpovědět
Otvírání do nových oken
15. 12. 2004, 00:13:15

Dobrý večer,



nebude zmaten chováním, které nečekal? Kde je napsáno, že po kliknutí na obrázek se musí otevřít ve stejném okně?



Nikdo za uživatele nerozhoduje, tak je to prostě udělané. Jako mnoho jiných, další webů. Každý je jiný a nikde není dáno, že se všechny musí chovat stejně.



Pěkný večer.

user avatar
Odpovědět
Nesmysl
16. 12. 2004, 21:39:25
Ja ocekavam, ze po te co na odkaz kliknu prostrednim tlacitkem, tak se mi otevre v novem tabu. Odkazy co tak nefunguji ignoruji. Weby ktere jsou bez toho nepouzitelne take ignoruji. Vas web ma stupidni chovani a tak jej tez budu ignorovat.
user avatar
Odpovědět
Vaše rozhodnutí
17. 12. 2004, 08:47:17

Dobrý den,



náš web má možná stupidní chování, ale po kliknutí prostředním tlačítkem na obrázek, se zmiňovaný obrázek v nové záložce otevře.



Než budete příště reagovat, podobně duchaplným příspěvkem, projděte si zbytek diskuse. Bylo by to nanejvýš vhodné.



A co se týká ignorování našeho webu, je to vaše vlastní rozhodnutí. Ale zjevně si už tuto odpověď nepřečtete když nás budete ignorovat ;-)



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Vaše logika je opravdu zajímavá
21. 12. 2004, 19:33:01
Vezměte do ruky cihlu. Pusťte ji. Pokud Vám spadne na nohu, je vše v pořádku, to čekal asi každý. Odkazy se otevírají do toho samého okna. Hoďte ji nahoru - ano, letí vzůru. To jsme čekali, hodili jsme ji nahoru. Pusťte cihlu. Rozbila Vám čumák? Tak to jste použil Javascript a otevřel do nového okna - a u odkazu nikde nebylo upozornění, že se takto bude odkaz chovat. Už cítíte ten rozdíl? Prosím, než vypustíte do světa takovou "moudrost", se kterou jste se zde vytáhl, přečtěte si něco o použitelnosti webu a o normálním, očekávaném, bežném otevírání cílu odkazu... Jinak krásné svátky... :-)
user avatar
Odpovědět
doplnění
21. 12. 2004, 19:40:31
Hození cihly nahoru, do nového okna - pokud chci, odkaz si do nového okna otevřít umím (a prosím, neházejte v rámci pokusu do nových oken cihly... :-) )
user avatar
Odpovědět
Moje logika
22. 12. 2004, 07:49:03

Dobrý den,



moje logika je v pořádku a je zcela běžné, že dva lidé se na jednom názoru nemusí shodnout. Obrázky jsem upravil tak, aby to vyhohovovala mým představám a představám návštěvníků, takže si myslím, že už není není co řešit.



Své moudrosti budu vypouštět dál a nějaký Anonym mě v tom nezastaví. Pokud vám to nevyhovuje, číst to nemusíte.



Pěkný den.


user avatar
Odpovědět
Dokončení...
23. 12. 2004, 00:55:13
Máte pravdu, na tomto se neshodneme. Když se nemůžu podepsat do kolonky bez registrace, zůstanu anonymem - vcelku mi to vyhovuje :-).

Nicméně, není-li uživatel upozorněn na otevírání odkazu do nového okna, je to prohřešek proti použitelnosti webu (jelikož to není standardní postup otevírání odkazů). Naložte s touto informací jak chcete. Já jen vím, že na těchto stránkách obrázky (byť sebelákavější) otevírat nebudu, protože mi to mrší jinak vcelku bezproblémově nastavený Firefox (udělá to z něho nepoužitelnou nudli, což jsem nechtěl, nečekal a jako varování pro příště mi to stačilo).

Krásné svátky! :-)
user avatar
Odpovědět
Jarda
28. 12. 2004, 19:04:21
Je to šmejd, sorry, ale jinak to nazvat nejde :( Zkusil jsem otevřít jednu tabulku z Calcu a jeden dokument z Writeru (1.0.2): Ani v jediném případě se nezobrazí ani písmeno - a to jde jen o běžné úřední bláboly, tzn. bez vzorců, grafů, maker a obrázků... Navíc pokud kliknu na tlačítko Otevřít a přepnu se do jiné aplikace (např. Průzkumníka), po návratu do prohlížeče OO se již nedaří nalézt (ani opakovaně vyvolat) dialog pro vyhledání souboru (zřejmě je otevřen kdesi na pozadí).
user avatar
Odpovědět
Vlaštovka
29. 12. 2004, 18:10:18

Dobrý večer,

ano, snad ano. Ale je první vlaštovkou. I když jaro nedělá.

--

Zdraví
Martin Kozák

 
 
woo jaw demo hz