Komentáře První dojmy z kancelářského balíku 602Office

user avatar
Odpovědět
Podpora OOo
9. 12. 2004, 10:08:09
Ví někdo, jestli a jak Software602 podporuje vývoj OOo?
user avatar
Odpovědět
filtry
9. 12. 2004, 10:31:43
doufal jsem, ze do OOo dodelali alespon filtry na souborove formaty ze svych starsich produktu, ale jak se zda, nic takoveho neudelali?
user avatar
Odpovědět
Re: Podpora OOo
9. 12. 2004, 10:47:47

Dobrý den,



podle mých informací by Software602 měla podporovat vývoj OpenOffice.org v těchto oblastech:




  • šablony, ukázkové dokumenty,
  • z každé prodané krabice půjde 100 Kč na vývoj.



Jsou to veřejně dostupné informace, které jsem získal na jednom z jejich seminářů kde bylo výslovně řečeno: "Již nyní podporujeme". Na otázku jak, my nebyl přednášející schopen odpovědět.



Pokud někdo ví více, podělte se.



Pěkný den.



P.S. Samozřejmě OpenOffice.org podporuje propagací 602Office ...

user avatar
Odpovědět
Re: filtry
9. 12. 2004, 10:50:30

Dobrý den,



máte pravdu. Pokud to vezmeme z pohledu SW na CD, tak se jedná o:




  • nezměněný OpenOffice.org 1.1.3 (volně ke stažení),
  • elektronická dokumentace (volně ke stažení),
  • databáze 602SQL.



Přínos je pro tzv. SME sektor a to ve formě technické podpory a pomoci při migraci (zpracování analýzy, instalace, ...).



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
chybějící knihovny
9. 12. 2004, 13:05:38
libstdc++-libc6.2-2.so.3 is needed by 602sql9-1-0

Tohle je naprosto bezna knihovna zajistujici binarni kompatibilitu aplikaci uz od dob RedHatu 6.2. Je to jedine mozne rseni, jak dodat binarni balicek fungujici na ruznych a ruzne starych distrech bez nutnosti prekladu. Divim se, ze to nemas nainstalovano. Je to v balicku compat-libstdc++-*.rpm Jestli snad Mandrake neco takoveho nema (pochybuji), pak je to chyba Mandrake a nelze pro nej vytvaret binarni balicky kompatibilni napric historii a distribucemi.



libkrb5.so.17 is needed by 602sql9-1-0

Opet zcela bezna, bezpecnostni, knihovna kerberos, kterou pouzivaji desitky programu. Neverim, ze v systemu nemas libkrb5.so, jestli 602 vyzaduje konkretne .17, tak je to chyba 602, ale pomoc je jednoducha, udelej v adresari /usr/lib symbolicky link s nazvem libkrb5.so.17 na libkrb5.so a pri instalaci ignoruj tuto zavislost.
user avatar
Odpovědět
cybajuce kniznice
9. 12. 2004, 13:16:31
namiesto "rpm", treba pouzit "urpmi", nieco ako "urpmi 602sql*rpm", mandrake si vypyta cd, pripadne si tie rpmka stiahne z netu. a ak ani to nepomoze tak potom "urpmi libstdc++6-3.4.1-4mdk" a "urpmi libkrb53-1.3.4-2mdk". tie kniznice su fakt standardne, akurat sa defaultne do mdk neinstaluju :)
user avatar
Odpovědět
Podpora OOo
9. 12. 2004, 13:23:12
Něco podobného mají napsané i na webu, ale zajímalo mě, jestli už opravdu něco udělali.

Dokumentaci jsem sice jenom zběžně prohlídnul, ale vypadá dobře a určitě je to přínos pro české uživatele.
user avatar
Odpovědět
Podpora OOo
9. 12. 2004, 14:17:49
Podla dostupnych informacii, vysledky vlastneho vyvoja ohladom OOo budu davat komunite a ako prvy by chceli uvolnit 602SQL databazovy filter.

Sam som zvedavy a myslim, ze keby si vyvojarsku pracu nad OOo nechavali pre seba, casom by ich to stalo zbytocne usilie naviac a v konecnom dosledku by si pilili sami konar pod sebou.

Som presvedceny, ze 602Office postaveny na baze OOo bol logickym a dobre premyslenym krokom.
user avatar
Odpovědět
filtry
9. 12. 2004, 14:21:44
Pokial viem, vytvoria konverzny program. Mne osobne by tiez bol viacej po chuti importny filter.

Podla mna bude po takejto funkcii dost velky dopyt, prinajmensom u ich doterajsich partnerov.
user avatar
Odpovědět
Re: cybacuje kniznice
9. 12. 2004, 15:00:29

Dobrý den,



jsem jedním z vývojářů distribuce Mandrakelinux, takže není třeba zdůrazňovat, že mám použít urpmi. To sice použít můžu, ale bude mi to k ničemu, neb ta potřebná knihovna prostě v systému není a ta verze, kterou popisujete, je nedostačující :P



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Re: chybějící knihovny
9. 12. 2004, 15:03:48

Dobrý den,



opět, jsem vývojářem distribuce Mandrakelinux a poradím si sám. Nabízená řešení fungují, ale normální uživatel to samozřejmě neví a ani vědět nemůže.



Cokoliv co zde prezentuji, prezentuji s ohledem na běžného uživatele, který nemá větší znalosti obou systémů a už vůbec netuší co to je ln, apod.



Pěkný den.


user avatar
Odpovědět
Re: filtry
9. 12. 2004, 15:06:11

Dobrý den,



podle přednášejícího na semináři bude mít Software602 mnohem více problémů s filtry ze svých produktů než s analýzou společnosti, která přechází z balíku Microsoft Office.



Z toho plyne, že to asi tak brzo nebude ...



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Re: Podpora OOo
9. 12. 2004, 15:07:23

Dobrý den,



samozřemě, s tím souhlasím. I přes své mouchy je to dobrý produkt, protože když už nic jiného, provádí osvětu mezi uživateli a nabízí alternativu SME sektoru, který potřebuje technickou podporu.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Instalační program
9. 12. 2004, 15:09:35

Dobrý den,



a proto v článku narážím na chybějící instalační program. RPMka jsou sice fajn, ale do doby než to přestane fungovat a závislosti jsou nedostačující/omezující.



Dobrý instalační program by to celé krásně odboural.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Re: chybějící knihovny
9. 12. 2004, 15:43:56
já jsem bohužel běžný (normální) uživatel a co zde co popisujete je pro mne "španělsko - marocká vesnice". Naše firma (140zam.)zvažuje použití Linuxu a alternativy k MS Office v podobě OpenOffice s tech.podporou. Pokud nepůjde OO normálně nainstalovat a spravovat, těžko se bude tento produkt prosazovat u firem. Myslím, že Soft602 a i vývojáři OO si musí velmi rychle tento fakt uvědomit, pokud chtějí ve firemní oblasti uspět.
Věřím, že popisované nedostatky u 602Office, jsou daní za snahu uvést tento produkt rychle na trh (vánoce, konec roku a pod.), a že ostatní vydání již budou lépe připravena.
S pozdravem TDM_Kuba
user avatar
Odpovědět
Re chybějící knihovny
9. 12. 2004, 16:50:30

Dobrý den,



aby nedošlo k mýlce. V článku je tato chyba popsána u instalace databázového systému 602SQL.



Instalace samotného kancelářského balíku OpenOffice.org je bezproblémová a zvládne ji každý.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
uvedeni na trh ? a ja myslel
9. 12. 2004, 20:02:20
uvedeni na trh ?
a ja myslel, ze openoffice uz je tu dost dlouho ;-))))
user avatar
Odpovědět
uvedení na trh
9. 12. 2004, 20:16:05

Pisatel myslel produkt 602Office ne OpenOffice.org :P

user avatar
Odpovědět
ale houby...
9. 12. 2004, 23:45:38
> Tohle je naprosto bezna knihovna zajistujici binarni kompatibilitu
> aplikaci uz od dob RedHatu 6.2. Je to jedine mozne rseni, jak dodat
> binarni balicek fungujici na ruznych a ruzne starych distrech bez
> nutnosti prekladu.

Tohle je samozrejme naprosta kravina, bohate by stacilo slinkovat libstdc++ staticky, tak jako to delaji kompetentni vyvojari. Je holt videt, ze v Software602 nemaji s Linuxem moc zkusenosti...
user avatar
Odpovědět
Nejde nainstalovat nebo neumim nainstalovat?
10. 12. 2004, 12:38:05
Byt Vami, byl bych opatrnejsi s prohlasenimi typu "nejde nainstalovat". Nejsem pravnik, ale jiste jste se velmi blizce dotkl zakona o regulaci reklamy. Spis se jedna pouze o Vasi neznalost problematiky spravy verzi knihoven v OS GNU/Linux.
user avatar
Odpovědět
Nejde nainstalovat
10. 12. 2004, 14:00:57

Dobrý den,



z pohledu běžného uživatele si stojím za spojením - nejde nainstalovat. Co se týká správy knihoven v GNU/Linuxu, mám dostatečné znalosti na to, abych to mohl posoudit.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Nebylo by lepsi to udelat pod
11. 12. 2004, 13:07:38
Nebylo by lepsi to udelat podle LSB? Ja mam SUSE 9.2, kde ty knihovny defaultne jsou, ale treba za pul roku budu mit novejsi verzi a tam uz nektera z tech knihoven byt nemusi. Prave kvuli teto portabilite byla LSB vytvorena a velke distribuce ji podporuji.
user avatar
Odpovědět
Re: LSB
12. 12. 2004, 12:24:46

Dobrý den,



samozřejmě, udělat lze vše. O to teď ale nejde.



Hlavním cílem bylo ukázat jak se na takovou instalaci, a další věci s ní spojené, dívá obyčejný uživatel. Ten si to totiž bude také kupovat, protože Software602 začala nabízet i maloobchodní krabici.



Správce systému a zkušenější uživatel si samozřejmě poradí ... Schválně jsem to vyzkoušel na poslední verzi distribuce Mandrakelinux, která je, podle anket ABCLinuxu.cz, nejrozšířenější v ČR.



Pěkný den.


user avatar
Odpovědět
Dokumenty SW602
12. 12. 2004, 20:56:32
U 602Office jsem byl celkem překvapen, že se nepokusila přidat podporu svých původních souborů (myslím s příponou WPD)
user avatar
Odpovědět
Re: Dokumenty SW602
12. 12. 2004, 21:43:26

Dobrý večer,



nebyl jste sám. Dle dostupných informací se na filtru pracuje. Kdy ho lze očekávat, nevím.



Pěkný večer.

user avatar
Odpovědět
Importní filtr T602, ABCLinuxu.cz
13. 12. 2004, 11:42:58
Zhruba pred rokem ABClinuxu ohlasilo sponzorovani vyvoje import filtru
z T602.
Ale jak to dopadlo, to nikdo nevi.
 
 
woo jaw demo hz