Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0

LibreOffice Vývojář Charles Schulz si pochvaluje LibreOffice 4.2 a sám by tuto verzi označil jako „5.0“. Má pro to dva velké důvody.  

Charles-Henri Schulz je francouzský vývojář a jeden ze zakladatelů The Document Foundation. Předtím dlouhou dobu působil v projektu OpenOffice.org. Dlouhodobě se věnuje standardizaci otevřených datových formátů, zejména formátu ODF. Nyní vyjádřil velkou spokojenost s LibreOffice 4.2 a neváhal by označit tuto verzi jako „5.0“.

Má k tomu dva velké důvody: zásadní přepsání podstatné části kódu a velký posun v podpoře firemního prostředí. Přepsání kódu se týká jak programu Calc (kde nešlo zdaleka jen o rychlost, byť ta podstatně stoupla), tak například uživatelského rozhraní.

Co se týká podpory firemního prostředí, nastal u LO 4.2 významný posun například v oblasti expertní konfigurace a deploymentu, kompatibilitě s Microsoft Office (včetně sledování změn ve formátu OOXML) a větší integrace s prostředím Microsoft Windows (GUI, využití Group Policy apod.).

(Jako ve škole) Průměr: 1.00 | Hodnotilo: 2
 

Komentáře

user avatar zvedavec
Odpovědět
Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 17:58:41
Uz jsem patral jednou v originalnim clanku, ale nikde jsem se rozumne nedozvedel ohledne toho firemniho prostredi nic blizsiho.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 18:14:04
Kdyz projdu toto:
https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/4.2

Tak tam o GPO neni/nenasel jsem ani slovo (beru v uvahu, ze neumim anglicky).
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 20:17:05
Právě v těch Release Notes je to zmíněno:

„With this feature it becomes possible to centrally manage LibreOffice configuration with Group Policy Objects in a Windows domain. It is possible set and optionally lock many LibreOffice settings. The feature was developed by the order of Hungarian E-Governmental Free Software Competence Centre.“

Tedy česky zhruba:
„S touto funkcí se otevírá možnost centrálně spravovat konfiguraci LibreOffice pomocí Group Policy Objects v doméně Windows. Lze nastavovat a volitelně zamykat mnoho nastavení LibreOffice. Tato funkce byla vyvinuta na objednávku maďarského E-Governmental Free Software Competence Centre.“

Tohle je jen vysvětlení, k čemu je dobrá ta možnost ukládání konfigurace do HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies v registrech Windows (popsaná v Release Notes hned výše společně s příklady). To je oblast sloužící pro účely GPO: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc939918.aspx
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 20:55:03
Přiznám se, že právě tohle jsem chtěl v přehledu novinek trochu rozebrat, ale pak jsem si řekl, že je to trochu moc specifický....
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 22:24:37
Jiste, nasazeni v podnikove sfere je velmi specificke a nebyt toho jednoho prudice jako ja, tak to nikoho ani nazajima. Jenom se pak nedivte, ze si lidi stezuji, ze podpora ze strany OO/LO pro spravce siti je mala.

Ono je rozdil matlat se se svou instalaci doma oproti mit jich desitky se stovkami uzivatelu.

Jenom at si na to kazdy prijde sam...
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 22:45:53
Zajimavy graf:
http://www.itnews.com.au/News/371024,libreoffice-steps-up-fight-for-microsoft-users-with-new-version.aspx

Pokud jsem pochopil dobre, zajem v organizacich klesa. Spravci nebo uzivatele zrejme nenaji dostatek trpelivosti s OO/LO.

Nevim, kdo si tu statistiku nechal zpracovat, nicmene je to zajimave.
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 23:59:31
Ten průzkum má dost malou vypovídací hodnotu, protože ho dělala firma Forrester u 155 svých zákazníků, ke kterým patří výhradně firmy ochotné platit velmi vysoké částky za analýzy různého typu. Těžko lze výsledky tohoto průzkumu vztahovat na celý trh.

Navíc je potřeba si také uvědomit, že se během let dost mění situace a mnoho firem přešlo do cloudu, ať už na Google Docs, Office 365 nebo některé další podobné aplikace. Tady má AOO/LO samozřejmě nevýhodu v dosud neexistující webové/cloudové verzi (RollApp nemá smysl počítat).
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 22:21:19
Jo, to bude ono, ja jsem samozrejme prohledaval ten text na "GPO", Group... jsem tam nezadal :-).

Diky, podivam se na to.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 22:53:35
Nasel jsem zatim neco pravdepodobne od tech Madaru, je tam i primo ukazka adm sablony.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 22:54:15
Jo, proc to pisu:
http://libreoffice.hu/files/2014/02/Andras_Timar_LibO_Central_Config_Management.pdf

jsem zapomel na odkaz.
user avatar pjn
Odpovědět
Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
2. 02. 2014, 22:36:08
Nainstaloval jsem (aktualizoval) v linux Mint. Je výrazně rychlejší i přesnější v dokumentech svých i MS Officu. Má ale neduch. V nastavení část komunikace s uzivatelem v angličtině. Přesto, že jsou instalovány výhradně české lokalizace. Nápověda je naštěstí česká. Třeba to někdo opraví. Na první pohled to neni vidět.Praha
user avatar Tomáš Matýs
Odpovědět
Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
3. 02. 2014, 08:11:59
Dobrý den, jen jsem chtěl dodat hoši, že přesnější informace zkrze bezpečnost je detailně popsána zde v angličtině bohužel http://libreoffice.hu/files/2014/02/Andras_Timar_LibO_Central_Config_Management.pdf se zaměřením i na firmy, byl by o tom vcelku zajímavý článek v češtině.
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
3. 02. 2014, 11:11:04
Dobrý den,
jedná se o ten dokument již zmíněný výše. Článek o tom bude, je to velmi zajímavé téma, které by se leckomu hodilo.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
3. 02. 2014, 11:42:39
Ja jsem podle toho zkousel vytvorit adm soubor (doma ve virtualu) a nedarilo se mi to. Je fakt, ze vlastni adm nedelam, asi budu mit nekde chybu.

Nebo to muze byt tim, ze oni to testovali na W2008 a ja jedu jeste na W2003 a nevim, jestli pro W2008 je jina definice adm, to jsem zatim neresil.
user avatar Anders
Odpovědět
Charles Schulz: LibreOffice 4.2 bych označil jako 5.0
24. 02. 2014, 19:45:12
kdyby tak nekde existovala dokumentace k politikam, nebo k registru HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\LibreOffice
Dnes jsem hledal vsude mozne asi pul hodiny a nic :-(

Odpovědět

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
Lukáš Jelínek

Lukáš Jelínek

Dlouholetý člen autorského týmu LinuxEXPRESu a OpenOffice.cz. Vystudoval FEL ČVUT v oboru Výpočetní technika. Žije v Kutné Hoře a podniká v oblasti informačních technologií. Ve volném čase rád fotografuje, natáčí a stříhá video, občas se věnuje powerkitingu a na prahu čtyřicítky začal hrát tenis.

 
 
 
woo jaw demo hz