LibreOffice 5.4.4

LibreOffice 5 Byla vydána nová verze kancelářského balíku LibreOffice, opravuje 82 chyb.  

Je tady nová verze 5.4.4 kancelářského balíku LibreOffice. Tato verze z jediné aktuálně podporované řady (u řady 5.3 už podpora skončila, řada 6.0 se teprve připravuje) opravuje celkem 82 chyb.

Příští verzí už bude 6.0.0, plánovaná na přelom ledna a února. V této verzi se objeví spousta nových funkcí – například rozesílání pošty (mail merge) na adresy v textovém dokumentu nebo v tabulkovém dokumentu OOXML, rotace obrázků v textovém dokumentu o libovolný úhel, výrazně vylepšení kontroly gramatiky (Grammar By) nebo nové šablony prezentací pro Impress.

Zítra 22. prosince startuje Bug Hunting Session pro LibreOffice 6.0 RC1. Můžete se tedy zúčastnit hledání chyb v chystané verzi balíku.

(Jako ve škole) Průměr: 3.67 | Hodnotilo: 6
 

Komentáře

user avatar zvedavec
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
22. 12. 2017, 07:08:24
Sláva po X letech půjde otočit obrázek, ještě se uvidí, jak.
Ty nové šablony - to doufám nebude těch deset "nových", které vypadají (i těmi ostatními), že je dělal nudící se programátor?

Místo deseti verzí za rok, ať udělají jednu, ale bez chyb s nějakou inteligentní možností aktualizací.

Můj subjektivní pocit z LO (o OO už se ani nebavím) je, že to upadá.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
22. 12. 2017, 17:07:14
Pracuju (krom jiného) na dvou velkých IT zakázkách pro jednu banku.
Krom toho obvčas přispívám do bugzilly LibreOffice.

Jsou to dvě neporovnatelné věci. Opravdu nebe a dudy. LibreOffice je na tom velmi dobře, co se vývojové kultury týče.

Můj dojem je velmi dobrý.
user avatar Zeusef
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
27. 12. 2017, 15:34:03
Mám rovnaké pocity.
user avatar Zeusef
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
27. 12. 2017, 15:34:50
Mám rovnaké pocity ako zvedavec.
user avatar strepon
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
27. 12. 2017, 21:46:10
Vývoj LO sleduju nějaký ten pátek a jako upadající mi nepřipadá. Samozřejmě ne vše funguje dokonale, ale před pár lety bych netipoval, že se rozjede na tolika frontách (online a mobilní verze, překopávání uživatelského rozhraní, opravy dlouholetých chyb i fůra nových věcí). Zásadní příčina je myslím to, že se aspoň nějak ujal byznys plán, díky kterému je hlavní část vývoje finančně pokryta; snad to vydrží i do budoucna (a s ohledem na migrace na LO ve světě to vidím nadějně).
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
27. 12. 2017, 22:28:12
Souhlasím. Sice do věcí nevidím zdaleka tolik jak Ty, ale taky je fakt, že každý půlrok dělám přehled novinek v LibreOffice, takže si udržuju jakýs přehled aspoň zvnějšku, co se děje. A myslím, že je to dost dobré.
user avatar Bob
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
28. 12. 2017, 12:33:45
Nemyslím si, že by se zvedavec nějak zásadně utnul, LO projekt neupadá, ale z dlouhodobého pohledu (začínal jsem u StarOffice, přes OO jsem přešel k LO) se dívá na záda balíku Microsoftu ze stále větší a větší vzdálenosti - podobně jako Gimp vs Photoshop.

I jím zmíněné šablony a aktualizace - na to nemůže asi nikdo říct nic, čím by tuhle ostudu obhájil. Už řadu let jen tak ze zvědavosti čekám třeba na to, kdy Writer při vytváření tabulek v textu překročí stín Wordu 2.0 a konečně půjdou snadno editovat :-)
user avatar neutr
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
28. 12. 2017, 14:22:58
Já si to nemyslím. MS zaměstnává mnoho lidí aby svoje produkty vyšperkoval, ale ne vždy a zdaleka ne vše je přínosem.

LO tím pádem může snadno převzít (i když ne přímo kopírovat) ty funkcionality které jsou dobré. Nějaké peníze jsou na vývoj ale těžko se to dá srovnat.

Vše se může změnit - v MSO se vyplatí pracovat jen milovníkům "značek". Stačí aby se s MS něco stalo a zůstane viset na úrovni kterou LO překoná a je konec s velkohubou slávou.

Faktem je že LO má stále chyby o kterých ale mluví na rozdíl od Microsoftu. K řešení jsou vyzývání uživatelé. Pochybuji že by nějaký "kritik" přispěl penízkem, nebo prací - ale kritizovat to ano - fuj.

Většina lidí nepotřebuje takové ty vychytávky které usnadňují práci o jedno či dvě kliknutí. Stačí se podívat na kompatibilitu různých verzí MSO - o tom nikdo nemluví. Je to proto, že se naučí některou verzi staršího typu a novou si nekoupí. To že je aktuální LO už mnohem lepší většinou nezjišťuje - proto neví že je něco lepšího a zdarma.

V práci se pak musí naučit novou verzi ale to už nekomentuje - co by tomu řekl šéf a kolegové. LO má dobrou návaznost. To co se naučíme většinou funguje i v nových verzích - pokud tedy někdo nevyrobí nějakou chybu, nebo nezpřehází nabídky do různých položek (tahle volovina se už objevila a myslím že je to okopírované právě z MSO - je to jako v supermarketu kde zpřehází regály aby lidé museli projít všechny sortimenty a "vynadívali se").

Jinak já jsem začínal s Lotusem 123 - který byl špičkou a kam se na něj hrabal Excel. Stejně tak texťák WordPro. Dodnes je nejlepším editorem vzorců - a je to 16-bitová aplikace. Jenže hamtyhamty Lotus nebyl od Microsoftu. Přešel jsem na StarOffice a pak postupně na OO.

Nejraději mám skeptiky kteří stále nadhazují jak je LO, nebo AOO "nedostatečné". A když je takový ubožák ještě schopen úkolovat vývojáře tak bych vyletěl z kůže. Řídím se pak přesvědčením, že tento "uživatel" potřebuje přes hornu.

Ono i to "otáčení" obrázku lze udělat - když vím co budu dělat a když vím jak by to mělo vypadat. Navíc přes OLE se to dá editovat. Takže jen neschopnost lenost a blbost (nejspíš tito géniové budou tvrdit že to potřebují dělat 30x za den:-).

Platí darovanému koni se na zuby nedívej (a poděkuj, nebo táhni).
user avatar strepon
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
28. 12. 2017, 14:43:54
S přirovnáním ke GIMPu nesouhlasím - pro moje potřeby to je dokonalý software, ale pracuje na něm jen pár lidí a vývoj jde pomalu, protože se ho nedaří prodávat tak jako LO.

Do srovnání s MS Office se nechci moc pouštět (používám ho velmi sporadicky), ale v diskusi o konkrétních vlastnostech záleží na osobních potřebách a preferencích každého. Mně například automatická aktualizace nechybí (v Linuxu se o ni stará systém, ve Windows je Chocolatey), Writer mi vždy přišel robustnější než Word (a hlavně s propracovanější prací se styly) a nedávno jsem naprosto nechápal, proč v Excelu nejdou přizpůsobit klávesové zkratky...
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice 5.4.4
28. 12. 2017, 17:16:34
Tak to zase já mám možnost srovnávat. V práci totiž používáme MSO. Totální hrůza! Zvláště pak podpora csv, formátování tabulek v Excelu, zmiňované tabulky v textu - jeden velkej bullshit! Nedokážu pochopit, jak tento pazmeekt vůbec může někdo vychvalovat? Jenom proto, že je to navoněné a pozlacené nic?
user avatar lp.
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
28. 12. 2017, 20:06:09
Byl stát, kde při porovnání výrobků domácích a zahraničních musel msel "zvítězit" ten domácí. Verzování LO nechápu. Zdá se, že vyhrává marketing. Aktualizuji tak 2x za rok. Více mi vadí omezování podpory starších verzí win.

Uvítal bych, kdyby se LO dostalo zhruba na úroveň MSO 2010, nejvíce mi vadí velice omezené možnosti grafů v Calcu.

K ostatním zmiňovaným problémům - rotace obrázků mne vůbec netrápí, nastavení kláves neměním (aspoň netápu, když si sednu k jinému počítači), i když to jde i v Excelu. Automatickou aktualizaci nepostrádám - drobné úpravy v jednotlivých verzích nepovažuji za důvod pro aktualizaci, i když chápu, že v prostředí, kde je žádoucí udržovat stejné verze na více počítačích, může být tato funkce hodně užitečná.
user avatar Michal
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
29. 12. 2017, 09:18:13
K porovnání MS Office a LO: Celkově mi příhodu produkty co se týče použitelnosti vyrovnané. Snad kromě Impressu, to je oproti PowerPointu jak z doby kamenné. Dále je to o detailech v použitelnosti (třeba ta rotace), kde má MS navrch. Jinak si myslím, že kdyby přidali nějaké repozitáře (šablony, rozšíření,...) a integrovali to s programem (stažení a instalace na jedno kliknutí), tak by si hodně pomohli (existuje spousta zdrojů online, ale jsou rozfrcané různě po internetu, nelze je hodnotit - rozumněj odfiltrovat odpad,...) . Ale tohle je problém více projektů - Gimp, Inkscape,... Jediný kdo to pochopil je Blender.
A další věc co mi vadí je někdy natvrdlost (arogance???) vývojářů. Když jsem se na Bugzille zkoušel požádat (nebo jen diskutovat) o nějaké věci, která se mi zdála lepší jinde, bylo mi sděleno, že nedělají kopii MS Office / Photoshopu / Illustratoru /...
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
3. 01. 2018, 19:16:01
S Impressem je to dost zlé. Zkuste přes schránku vložit průhledný obrázek do Impressu a místo průhlednosti je černá.

Vložte stejný obrázek do Writeru a je to OK.

Nepochopitelné. Už jsem to asi někdy psal. Kdyby to bylo opačně, nebylo by to milé, ale dávalo by to aspoň smysl. Textový editor zvládne grafiku lépe než program pro větší práci "s grafikou".
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice 5.4.4
3. 01. 2018, 20:16:31
Tento problém OPRAVDU nemám.
https://img16.pixhost.org/images/27/60700926_impress.jpg
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
3. 01. 2018, 21:52:25
A vkládáte ten obrázek z internetového prohlížeče přes schránku? Bez uložení na disk?
Mně to dělá v práci i doma.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
4. 01. 2018, 00:07:23
Zklamu vás. Žádný problém.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
4. 01. 2018, 00:18:10
Nevím, proč píšete o zklamání. Vy si myslíte, že já mám radost, že program, který přes deset let používám a nutím používat dalších 50 lidí, nefunguje jak má?
Dokážete pochopit, že když Vám něco funguje, neznamená to, že někomu jinému to fungovat nemusí?

Chyba se projevuje v kombinaci S IE, FF i Chromem, ve verzích LO 5.3 i cvičně v 6.0 beta.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
4. 01. 2018, 00:22:15
https://bugs.documentfoundation.org/show_bug.cgi?id=85168
user avatar Petr Ledvina
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
5. 01. 2018, 16:00:26
Našel jsem na průhledný obrázek https://cdn.pixabay.com/photo/2017/09/14/11/07/water-2748640_960_720.png vložil do Writeru i do Impressu přes schránku a v obou případech se bez problému zobrazil jako průhledný (Ubuntu 16.04, LO 5.3.7). I kdyby to nefungovalo zcela dobře, tak to přeci hned neznamená "S Impressem je to dost zlé", ani že je to s ním zlé nebo poněkud. Je to prostě jen chyba.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
5. 01. 2018, 17:14:59
Ano, vyzkoušeno, chová se přesně tak, jak má.

A souhlasím, mně se taky nelíbí letité vypouštění bublin výše uvedeného pisatele a zveličování problémů. Chyby jsou chyby a jsou od toho, aby se řešily, ale neznamená to, že je nutné třeba konkrétně Impress titulovat, že je to s ním zlé.
Není.
user avatar Michal
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
5. 01. 2018, 21:17:46
Chybu jsem sice neověřoval, ale evidentně existuje, když je zalogovaná na Bugzille. A to už celkem dlouho.
Co se týče Impressu, nevím co si nalháváte, oproti konkurenci je opravdu někde jinde. Je to pochopitelné, LO vyvíjí, na rozdíl od dobře placených lidí u konkurence, dobrovolníci (ikdyž je zaštítěn Document Foundation).
Každopádně Impress je na tom opravdu zle. Nástroj, který by měl být především vizuálně dobře s podporou médií (i online), aby zaujal publikum, v podstatě zamrzl někde v 90. letech minulého století. Neříkám, že prezentace musí blikat a být poťovou atrakcí, ale popravdě s využitím HTML, CSS a troše javascriptu jde udělat působivější prezentace.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 00:59:52
Zřejmě máme odlišná očekávání od aplikací tohoto typu. Každopádně TDF jde cestou omezování exportu do html z Impressu a je to samozřejmě dobře.
user avatar Michal
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 11:04:36
"Zřejmě máme odlišná očekávání od aplikací tohoto typu."... Co tím myslíte? Já mám rád open-source, akorát některé projekty (LO) buď nemají prostředky a nebo jasnou vizi kam směřovat a nebo špatný management. Podívejte se na takový Blender - top nástroj, skvělá komunita, výrazný průnik do komerčního prostředí. Tohle prostě LO chybí a nebo to nevidím. Tedy průnik do veřejných institucí (státní správa, policie,...) ty je, ale to není komerce. Komunita tu taky je, ale nevidím tuny různých tutoriálů, videí a další aktovity jako i výše zmíněného Blenderu.
A ještě k samotnému LO. Já vůbec nezpochyňuju jeho význam a některé moduly (Writer, Calc) jsou super. Navíc je vidět, že hodně pozornosti se věnuje online verzi a mobilním aplikacím, což je taky fajn. Bohužel místo, aby zapracovali na Impressu, věnují se novému rozhraní typu ribbon, což je podle mě dost nešťastné rozhodnutí a zajímalo by mě kdo za tím stojí. Komunita? Dost těžko.
user avatar strepon
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 11:53:33
Průnik do veřejných institucí (a nejen těch) JE komerce. Tyhle instituce používají verze s dlouhodobou podporou, případně mají podporu na vyšší úrovni, požadují opravy chyb a nové funkce a platí za to. Bez nich by byl vývoj LO mnohem pomalejší, než jak ho známe dnes.

Vývojáři se Impressu, Draw a Base věnují méně právě proto, že není taková poptávka po jejich vylepšování - na rozdíl třeba od zmíněného ribbonu zjevně problémy s prezentacemi zákazníky netrápí.
user avatar Michal
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 12:57:13
Aha takže instituce placené z peněz daňových poplatníků a zaměstnanci často dosazovaní na základě politického rozhodnutí je komerce... to se dozvídám věci.
user avatar strepon
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 13:18:26
Ne, komerce je, když firma těmhle institucím prodává své produkty.

Nicméně asi chápu, jak jste to myslel. Proč je ale podle vás zákazník-veřejná instituce méně užitečný než zákazník-komerční podnik?
user avatar neutr
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4 komerce
6. 01. 2018, 14:53:05
Michale to co píšete je typický omyl. Strepon má pravdu, ale mohl to vysvětlit lépe. OpenSource neznamená že se nemůže prodávat prodokut vytvořený programátorem v programu který je jako zdrojový kód zdarma.

A takové ty argumenty že není k tomu servis je také nesmysl. Ti kdo umí programovat - prakticky v čemkoliv zvládnou sémantiku a syntaxi StarBasicu snadno. Jestli umí udržovat MS produkty - budou snadno a rychle umět udržovat například LibreOffice.

Nikdo neříká, že to musí být za horší peníze. Jde o to, že MS dává provize (výhody) za implementaci svých produktů. Ale stačí málo a stejně dobře budou udržovat ODF v podobě LibreOffice, nebo Apache OpenOffice. Stačí málo - aby byla vůle ze strany odpovědných. Komerční firmy se rychle adaptují.

Přesně tenhle problém je problémem PUBLIC MONEY - PUBLIC CODE. Ale MS bere PublicMoney, ale nedává PublicCode - za to asi dobře korumpuje a lobuje což u nás v ČR funguje. Čas od času prosákne jaký tlak je vyvíjen na instituce které přešly na ODF.

Většina protagonistů LO (AOO) pracuje zdarma. Když DF pracuje pro instituce, nebo organizace které servis platí - mají jistě přednost. To špatné není. Já osobně se obávám spíš toho, že MS si tuto konkurenci tvrdě uvědomuje a pokouší se náš systém implementovat - nebo spíš spacifikovat a spolknout.
user avatar Michal
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4 komerce
6. 01. 2018, 15:29:40
Však já to, že opensource produkt může vydělávat nezpochybňuju (viz příspěvek o Blenderu výše). Možná jsem se já vyjádřil špatně. Šlo mi o to, že jsem nezaznamenal společnost, která by vydělávala nějaké větší peníze, zaměstnávala minimálně desítky lidí, nebyla dotovaná státem a používala LO či OO.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4 komerce
6. 01. 2018, 18:37:35
Jirka Eischmann z naší redakce, který pracuje v RedHatu, by nám jistě o použití LO v této firmě něco pověděl.

Zatím aspoň tolik:
https://exospace.cz/linuxu-se-uz-davno-podniky-neboji
user avatar strepon
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4 komerce
6. 01. 2018, 19:51:09
Uživatelů v soukromé sféře nejspíš bude méně než ve veřejné, ale existují a málo se o nich ví také proto, že to záměrně mohou chtít udržet v tajnosti (zda to je pravidlo nebo výjimka, nevím).

Asi nejucelenější seznam migrací, který výrazně ilustruje nepoměr veřejné/soukromé, je k dispozici tady:
https://wiki.documentfoundation.org/LibreOffice_Migrations
user avatar Michal
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4 komerce
7. 01. 2018, 13:08:04
Díky za zajímavou stránku. O mnoha migracích vím, ale nevěděl jsem, že je to někde takto sepsané. Každopádně to potvrzuje můj názor na nasazení LO ve veřejném vs. soukromém sektoru.

P. Valach: K tomu RedHatu, to je trochu specifický případ. Nevím jestli existuje port MS Office pro Linux (asi mají i Windows a Mac počítače, ale lepší je dělat podporu pro jeden kancelářský balík, co jede všude), spíš ne. A než používat skomírající OO, to je potom LO jasná volba.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 01:06:43
Mimochodem odkazovaný bug je z roku 2014 a zřejmě je již vyřešen. Použitý vzor srdíčka v Impressu správně pracuje.
Myslím si, že by na použitelnosti Impressu mělo být zapracováno, ale vypouštět výroky typu, že je to s ním zlé, považuju za řeči od kafe.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 16:04:47
Zjevně ve verzi 5.3 vyřešen není, když mi to dělá...
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 18:34:13
Zřejmě ve verzi 5.4.4 vyřešeno.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
5. 01. 2018, 23:42:47
Pane Valachu, opravdu mám hledat Vaše vlastní výroky na adresu OO/LO? Nechte si prosím vypouštění bublin od cesty.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 18:41:23
V minulosti jsem samozřejmě měl jiný pohled, protože věci byly jiné. Ale prosím, klidně trollujte dále a vyhledávejte 8, 9 let staré moje komentáře.
Já se s dovolením alespoň na rozdíl od vás nedopouštím šíření hoaxů a argumentačních faulů, jaké jste (znova) předvedl před chvílí.

A tím bych debatu ukončil, je zbytečná a pro mě a naše čtenáře naprosto nepřínosná.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 20:22:22
No já jsem kritizoval kancelářský BALÍK (nikoho ze zde diskutujích), za což se tady od některých pak dočkám kritiky SVÉ osoby a když se bráním, jsem troll, šiřitel hoaxů a argumentačních faulů. BRAVO!

Ale máte štěstí, EU se svými zákony připomínající cenzuru Vám pomůže a jako redaktor pak budete moci nepříjemné (rozumějme kritické k LO) mazat...

Hlavně aby nebyla kritika, všichni kolem krky a chyby nevidím, neslyším, nemám...
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 20:31:37
"Je zbytečné si něco nalhávat, prostě máte pravdu. Mělo by to fungovat - nefunguje. Zeptejte se šéfa Liberixu, který po tom volá kolik let. Je to ohromný prostor (výdělečný), který by šel využít, ale nikdo to nedělá. Proč?

No a zvedavec má taky bohužel pravdu. Vývoj po milimetrech, všichni jsou uchlácholeni, že je vše OK a vše funguje (není vše OK a ne vše funguje), OO a LO potřebují obrovskou, masivní změnu. Tvrdím vážně - obrovskou a masivní změnu. Ne zgruntu přeměnit. Ale doplnit. Doplnit obrovské množství chybějících funkcí. To za prvé. Za druhé některé stávající vykopat a nahradit novými, výkonnými, s přijatelným GUI. Stejně i prostředí celého programu by mělo projít důkladnou revizí. Současná podoba je nadále neudržitelná. LO i OO vypadají jak z pravěku. Leckteré triviální operace dělají z člověka úchyla. LO a OO mají před sebou obrovský kus práce a není možné, v nejmenším, počítat, že se jedná o hotová díla. Pro mě oba programy, hlavně OO, jsou pouze zkušebními prototypy. Což je po 13 či kolika letech docela průšvih."

...

Ano, kolego, je to 5 let. Takže do té doby jsem hoaxy nešířil, bubliny nevypouštěl, ale od určitého data nastala obrovská změna a už není co kritizovat? Prosim bych ten datum, od kdy VAŠE tvrzení, staré pět let přestalo platit. Děkuji.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
6. 01. 2018, 21:10:36
Jeden pozitivní, abyste viděl, že mám uznání:

"Rotace obrázků JE kill feature. Aspoň ve firemním prostředí. Je to ostuda, že to LO/AOO neumí." - to jste napsal v dubnu 2013...

A vida, po pěti letech od stesku, po X letech od zrození, už půjde obrázky konečně otáčet. Takže vývoj je po milimetrech, jak jste psal před pěti lety nebo jsou to už ty mílové kroky, kterými se dohání konkurence?
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 5.4.4
7. 01. 2018, 16:34:45
Rozumím. Nicméně věci se změnily, a to částečně co se kvality LO týče, tak hlavně v mé hlavě. To, co jsem považoval za strašně důležité, se ukázalo nepodstatnou banalitou, věci důležité jsem přehlížel (protože jsem o nich nevěděl). LO má řadu chyb a je zapotřebí je řešit, ale je to použitelný balík, který splňuje podmínky pro nasazení v podnikové a státní praxi, jak se ukazuje.
user avatar jik
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
9. 01. 2018, 13:01:25
Používám LO, aktuálně ve verzi 5.3.5 (opensuse) a jsem s ním velmi spokojen. Především práce se styly - to je nebetyčný rozdíl proti MSO. Asi by bylo lepší napsat, že úroveň dokumentů zhotovených v MSO ukazuje na to, že tam se se styly snad ani pracovat nedá. Nevím o tom, jak MS Mord pracuje s tabulkami, ale odhaduji, že tam funguje import tabulky - což by se opravdu hodilo. Ale celkově musím vývojářům LO poděkovat za jejich dobrou práci.
user avatar neutr
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
9. 01. 2018, 14:03:15
Raději jsem mlčel, ale stejně mne to umí vytočit. Co je to za kecy s otáčením tabulek? Jen trdlo si neumí připravit práci a potřebuje to za běhu měnit. Nač potřebuji editovatelnou tabulku ve Writer nebo Impress - když ji můžu udělat kompletně v Calc a vložit jako obrázek?

No jestli máte na mysli editaci v rozsahu XML (Html) tak by to mohlo být jinak - ale i to vím dopředu a nebudu to jako debil otáčet. Otestuji - nesedí - otočím a vložím. Takovéhle věci ví každý programátor, ale pochopí je i zdatnější uživatel a možná i dobrý učitel.

Není možné ani vhodné kopírovat každou kravinu kterou vymyslí MS. Já pracuji jak s LO tak s AOO a znám rozdíly (asi ne všechny) ale zásadně mi vadí srovnávání i když třeba ve prospěch LO.

Naproti tomu mi vadí kecy "tohle LO (AOO) neumí". Většinou to totiž lze udělat ale není to pro lemply kteří chtějí kliknout 1x. Musí se zapojit ty šedé buňky mozkové - kterých asi není dostatek, a nebo je - ale pracují na poškozování hodnot práce dobrovolníků. Ani nemusím jmenovat, či citovat - potrefená husa se vždy ozve.

Řeknu něco jiného - stačilo Vám pánové v minulosti MSO před, nebo těsně po roce 2010? A stejně jste měli pindy proti OpenOffice? Tak dnes je LO a i AOO nejméně na stejné úrovni a Vám zase vadí že MSO umí víc snadnějších přístupů (UserFrienndly)? - Tak si je zaplaťte a tady o tom nediskutujte.

Buď poděkujte - nebo držte tlamy a vypadněte. Děkuji Vám za pochopení.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
9. 01. 2018, 15:35:12
Bez ohledu na to, komu je text adresován je opravdu konstruktivní. Tak se jistě dá diskutovat nad problémem - zavřít jiným tlamu, to úplně nejlepší diskusní počin...
Jenom ještě vidět do té své...
user avatar zvedavec
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
9. 01. 2018, 15:29:36
Patrně je to na mne, jenom si nejsem jistý, jestli Vaše tradičční rozhořčení není zbytečné. Já vím, pohledy jsou různé, ale o otáčení tabulek tu fakt nikdo nepsal nebo jsem to nepostřehl a pak se rozčilujete možná právem. Ale jak myslíte...
user avatar neutr
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
9. 01. 2018, 23:01:58
nikdo nepsal -
"LibreOffice 5.4.4
22. 12. 2017, 07:08:24
Sláva po X letech půjde otočit obrázek, ještě se uvidí, jak"?


Teda opravdu se máte čím chlubit - ale intelekt ani slušnost to není. Ale to už dávno víme. Přes to s Vámi jednáme slušně což si vůbec nezasloužíte. Ale jenom proto, že jste přihlášený jako uživatel ve stejném roce jako bývalý šefredaktor Vlasta Ott (mezera místo tečky), protože pak byste byl možná považován za šabonu - kterou jste stvořil (jídelníček) a pak jste se stal na šablony náramně alergický (těžko odhadnout proč).

Já to považuji za frustraci kterou zde a na fóru rozmazáváte vždy když Vám přijde potřeba se prezentovat. Celkem mi Vás je líto - ale to neznamená že Vás nechám blábolit nesmysly za každou cenu.

Je až s podivem, že se ozvala potrefená husa - takže jestli jste to vztáhl na sebe - pokládám to za Váš úspěch. Bylo by ale smutné když byste zapoměl co jste psal v tomto tématu úplně na začátku - a testujete jestli se na to už nikdo nepodívá?

Takže abych jen tak nenaznačoval - Váš výrok "ale o otáčení tabulek tu fakt nikdo nepsal nebo jsem to nepostřehl" - i když jste to Vy sám psal v úplně prvním příspěvku "Sláva po X letech půjde otočit obrázek" - šlo to vždy - jen se nad tím musí myslet a připravit nežli někam něco fláknu a pak si zkritizuji nástroje místo abych si nafackoval za to jak jsem ....

Možná víc tvořivosti a víc skromnosti - tedy pokud víte co to znamená.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
9. 01. 2018, 23:29:48
Nevím, jestli přes krví zalité oči vidíte dobře, ale já psal o otočení obyčejného obrázku v rámci Writeru bez DALŠÍCH nástrojů, vy píšete o otáčení a editování tabulek, patrně jste nepochopil, o co se jedná, ale to nevadí.
Akorát už jsem Vám to psal jednou, není třeba, když nerozumím napsanému textu být agresívní, vulgární a hrubý.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
9. 01. 2018, 23:39:18
Po zkušenostech s Vaším poměrně volným chápáním psaného textu to ještě upřesním - pan Jelínek napsal:
"V této verzi se objeví spousta NOVÝCH funkcí ..., ROTACE OBRÁRZKŮ v textovém dokumentu o libovolný úhel, ... "

Měl jste jej upozornit, že je na omylu, že ta funkce není nová a je asi zbytečná, že obrázek šel otočit vždycky, úpravou "v Calcu" ? či jak jste se snažil naznačovat. Jinak souvislost Calcu (a celého Vašeho příspěvku) s jednoduchým otočením obrázku nedokáži z Vašeho vznětlivého textu rozklíčovat.
user avatar lada
Odpovědět
LibreOffice 5.4.4
23. 01. 2018, 08:28:12
Dobrý den,

mám textový dokument vytvořený v programu LibreOffice Writer. Potřebuji v něm změnit parametry poznámek pod čarou: postupuji tedy podle návodu – nejprve na kartě „formát“ otevřu „stránka“ a dialogové okénko „oblast poznámka pod čarou“. Zde navolím změnu parametrů (tj. vzdálenost k textu, styl čáry, vzdálenost k obsahu poznámek atd.), zmáčknu POUŽÍT a OK. V té chvíli mám v celém dokumentu poznámky pod čarou nově naformátovány. Jakmile však dokument uložím a poté znovu otevřu, je zase vše při starém, poznámky jsou v původní podobě, v jaké byly před navolením změn. Nevíte, v čem vězí problém? Děkuji.
user avatar neutr
Odpovědět
Re:LibreOffice 5.4.4
23. 01. 2018, 13:22:47
Tohle bude nejspíš problém vytvoření a uložení vlastního stylu pro poznámky pod čarou. Musíte si ho nadefinovat a pak použít. Bohužel já verzi 5.4.4 nemám ale mělo by to být stejné.

Otevřety si styl - nejlépe na panelu v pravé straně a najděte styly pro poznáky a vytvořte nový. Uložte ho a pak se Vám to udrží i po novém otevření. Pokud ne - mohla by to být chyba.

Dotaz položte raději do fóra kde to uživatelé mohou ověřit, popřípadě Vám popíšeme postup jak to udělat.

Odpovědět

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
Lukáš Jelínek

Lukáš Jelínek

Dlouholetý člen autorského týmu LinuxEXPRESu a OpenOffice.cz. Vystudoval FEL ČVUT v oboru Výpočetní technika. Žije v Kutné Hoře a podniká v oblasti informačních technologií. Ve volném čase rád fotografuje, natáčí a stříhá video, občas se věnuje powerkitingu a na prahu čtyřicítky začal hrát tenis.

 
 
 
woo jaw demo hz