Notebook s předinstalovaným OS a kancelářským balíkem od Wal-Martu

Americký obchodní řetězec Wal-Mart začal prodávat levné notebooky s předinstalovaným operačním systémem (GNU/Linux) a kancelářským balíkem (OpenOffice.org). Jeho cena je $498, což v přepočtu činí necelých 11000 Kč. Notebook není nijak zvlášť výkonný, ale pro pořizování jednodušších textů plně dostačuje.  

Koupil by si někdo z vás takto málo výkonný počítač?

Zdroj: C|Net News

Komentáře

user avatar
Odpovědět
Ano.
22. 12. 2004, 08:00:35
Na www.zive.cz píšou tyto paramtry: "Notebook váží 3,6 Kg, je osazen procesorem Via C3 s taktem 1 GHz, 128 MB RAM s možností rozšíření na 512 MB, 30GB pevným diskem a CD ROM mechanikou. Integrovaný grafický čip posílá grafická data na 14,1" LCD displej. Součástí nabídky je tříměsíční přístup ke službě Click'n'Run Warehouse pro jednoduchou instalaci software přes internet." Což na kancelářskou práci docela jde.

Zřejmě bych do toho šel (kdybych doma už neměl stolní počítač). Ta cena je hodně dobrá (pamatuju se jak jsem 486 koupil za 30 litrů a za 11 litrů jsem koupil jen 15" monitor). Je to podle mě hodně dobré domů, protože notebook nezabírá místo, je pěkně uklizenej ve skříni. Otevřu - pracuju, skončím schovám.
user avatar
Odpovědět
Ztráta výkonu
22. 12. 2004, 08:27:01

Dobrý den,



i přes docela podstatnou ztrátu výkonu? A tu váhu? Z mého pohledu je to trochu diskutabilní produkt, protože přinese mobilitu, to ano. Ale ztráta výkonu bude v porovnání se stolním PC (za stejné peníze) dost markantní.



Pěkný den, dík za reakci.

user avatar
Odpovědět
ANO-hoci malo vykonny
22. 12. 2004, 08:45:54
Uznavam, ze 1GHz procesor je v dnesnej dobe pod hranicou bezne predavanych procesorov. No zalezi na pouziti.
Mojej manzelke na surfovanie po internete,pisanie mailov a pisanie nejakych tych textikov uplne vyhovuje. Doma a za cenu porovnatelnu s beznym strojom.
Moje PC je sice o niecom inom, ale kto by nosil so sebou 30kg stroj, ze ano...

Boris
user avatar
Odpovědět
Re: Ztráta výkonu
22. 12. 2004, 10:12:37
Nejde mi ani tak o mobilitu, ale i tak je lepší u tohoto stroje než u normálního desktopu. Hodně se mi líbí skladovatelnost a u té váha nevadí.
Jak se tak pozoruju, tak v poslední době stejně jen používám mejl, net a něco píšu a na to by mi to stačilo. Takových lidí znám spoustu.
Možná by tam mohlo být víc paměti 256MB.
user avatar
Odpovědět
via epia
22. 12. 2004, 12:28:02
tento notebook v uvozovkach
je postaven na via epia mini-itx
mel jsem tu cest uz pred par lety mit jeden z prvnich systemu
s via c3 1ghz
(dovezen jako prvni zasilka do holandska)

vytvoril jsem na nich ucebnu s 10 pc linux/win2000 pozdeji xp
ty masinky prestoze to jsou spis 486 na stereoidech
tak jedou skvele maji graf. s mpeg2 decoderem
a slapou naprosto svizne i v praci s multimedii

je to kupodivu velice svizne

pokud by to bylo v boxiku i svga
mozna bych to toho sel
ale nenazyval bych to notebook

dnes bych vsak spis koupil pasivni via eden esp procesor
a zakladnu nano-itx
(jeste mensi)
s chipsetem co umi 400mhz ddr
a graf s mpeg4 decoding

mohl jsem taky vyzkouset
mozna by jste zahodili svoje desktopy ;-)

jo a via epia ma velmi slusnou podporu opensource v linuxu
ke grafice sitovce procesor no proste vsechno
user avatar
Odpovědět
Dobrý podvečer, Porovná
22. 12. 2004, 21:27:38
Dobrý podvečer,

Porovnávat výkon notebooku a stolního PC (za stejné peníze) se mi zdá nesmyslné. Myslím, že vždy zvítězí stolní PC (u notebooku se platí nejen za výkon, ale i za display, baterku, miniaturizaci apod.). Myslím, že každý stolní PC bude výkonově lepší jak notebook (za stejnou cenu).

Ale co chci hlavně napsat je to, že honit se za výkonem má smysl spíš jen pro hráče (her). Obyčejný uživatel (podle mě) nepotřebuje x gigahertzový procesor. 1 GHz je optimální minimum (jedou na něm jak kancelářské programy, tak i nějaké obyčejné hry, jedou na něm i filmy - co víc si přát?). Mám notebook 2,4 GHz a okamžitě bych ho klidně vyměnil za nějaký procesor od 600 MHz výše, kdybych za tu výměnu dostal větší výdrž na baterky, menší zahřívání (= menší hlučnost), popřípadě i nižší cenu (pořizovací náklad).

Výkon není vše (pro obyčejného uživatele, podle mě). Samozřejmě nelze házet všechny uživatele do jedné škatulky.

A ještě malý dodatek na závěr. Mnohem víc bych uvítal větší RAM než rychlé procesory. Swapování dokáže být obrovská brzda.

Hezký večer,
Martin
user avatar
Odpovědět
Podívejte se do bazarů
23. 12. 2004, 07:18:58
Takový notebook bych si koupil , kdyby byl k dostání a za tu cenu.
Potřeboval bych takový stroj , ale bohužel si nemohu dovolit notebook za 25 a více tisíc, tak jsem se díval po různých bazarech a mohu vám říci , že za těch 11 tisíc pořídíte tak z bídou poloviční konfiguraci , než se uvádí u tohoto produktu.
Kdyby se to v čechách prodávalo fakt bych do toho šel.
user avatar
Odpovědět
Souhlasim
23. 12. 2004, 10:51:09
S tim mohu jen souhlasit. Ted jedu doma na PIII/500 +320M RAM a na praci, kterou delam to v poho staci (sem tam nejaky text, net, programovani v C, C++ apod.) I DVD filmy bezi:-) Myslim si tedy, ze gigovy procesor by mi zase na chvili vystacil.

RT.
user avatar
Odpovědět
Cena v Evrope
23. 12. 2004, 11:00:11
Podle me to resite docela zbytecne. Mam zkusenost, ze v Evrope se tataz vec prodava za dvojnasobek ceny v USA. Takze to dela asi 22 tisic a v teto cenove relaci je u nas v nabidce spousta docela pouzitelnych NB s procesory Transmeta nebo AMD.
user avatar
Odpovědět
Cena v Evrope
25. 12. 2004, 20:01:58
A co mi jako zabrani si ho primo zde koupit? nikde jsem se tam nedocetl, ze mi to neposlou do Evropy...
proc sakra mam tu drahou mezinarodni embosovanou kartu! minimalne v koupi problem nevidim. otazkou je jedine priplatek za cestu za ocean, coz se nekdy muze blizit i 60$! ale porat to neni 500$!
PJ
user avatar
Odpovědět
Taktéž souhlas
27. 12. 2004, 19:17:10

Dobrý večer,

nezbývá, než potvrdit uvedená fakta. Všechny procesory počínaje cca 500 MHz Pentii jsou dostatečně výkonné pro komfortní a rychlé vykonávání 98% spektra běžných činností. Podstatnými výkonovými parametry jsou u počítače propustnost a velikost RAM, případně přístupové doby pevného disku. Pro komfortní práci je dnes nutných alespoň 256 MB.

S kamarádem jsme na této konfiguraci testovali běh Windows XP Proffesional SP2. Ztráta faktického aplikačního výkonu byla minimální.

V dnešní době se výkonem zbytečně plýtvá. Výkonné počítače jsou v běžné praxi nutné pouze pro provozování moderních her. Pro kancelářské nasazení je 95% dostupných kancelářských počítačových sestav výkonově několikanásobně předimenzováno.

Bohužel.

--

Zdraví
Martin Kozák
user avatar
Odpovědět
Výkon tak jak ho vnímají power useři není podstatný
4. 01. 2005, 11:19:43
Ad. výkon. Stejně většina notebooků dlouhodobé použití aplikací jež využívají výkon počítače na doraz prostě nepřežije. Nezvládnou odvětrat tepelný výkon CPU. Proto jsou používány různé technologie regulace kmitočtu jako Intelácké Speedstep nebo PowerNow od AMD. Navíc kancelářským aplikacím stačí i kdejaké P266 s 256 MB RAM. Na to bych chtěl upozornit. Vzhledem k paměťové nenažranosti openoffice a levným cenám pamětí by se vyplatilo přidat oněh 256MB. (Výjímkou jsou ntb IBM kde své dělá zejména kvalitní kovová a tepelně vodivá konstrukce.) Jinak mi to přijde jako velmi dobrá konfigurace pro kancelářské použití. U kancl. PC se hodí jiné vychytávky jako např umístění systému ve Flash ROM kvůli bleskovému náběhu systému nebo fungující suspend. Podobné NTB bych se nebál osadit Crusoem.
user avatar
Odpovědět
Výkon power userů
4. 01. 2005, 13:28:38

Zdravím,



částečně máte pravdu, ale nedokážu si představit pracovat s OpenOffice.org na slabším počítači, kde je 256 MB RAM. Zkoušeli jsme to u jednoho kolegy v práci a po dvou dnech nám to hodil na hlavu se slovy, že Windows 98 a Microsoft Office jsou několikrát rychlejší a že nemá čas čekat na to, až ten počítač něco udělá.



Tady nejde o nějaký super výkon pro hry, ale o to, abych mohl pracovat a nemusel čekat až se něco stane. Rozdíl mezi 3s a 5s je zanedbatelný, ale rozdíl mezi 3s a 15s už ne.



Pěkný den.

Přidat názor

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
 
 
woo jaw demo hz