Průvodce LibreOffice Writer 7.3
Jean H. Weber a Kees Kriek z dokumentačního týmu LibreOffice aktualizovali Průvodce pro LibreOffice Writer 7.2. Nový Průvodce LibreOffice Writer 7.3 zahrnuje novinky, které byly do Writeru ve verzi 7.3 zahrnuty. Ty lze rozdělit na dvě části:
Změny viditelné změny v uživatelském rozhraní:
-
Vylepšení pro sledování změn (kapitola 3).
-
Úprava tiskového dialogového okna v macOS (kapitola 7).
-
Úprava dialogového okna Šablony (kapitola 10).
-
Aktualizace terminologie seznamů (kapitola 11 a další).
-
Menší úpravy nebo náhrady obrázků ve vybraných kapitolách.
Změny „pod kapotou“:
-
Nový způsob sledování změn v tabulkách a při přesunu textu.
-
Zvýšení výkonu při otevírání velkých souborů DOCX a XLSX/XLSM, zlepšení rychlosti vykreslování některých složitých dokumentů a zrychlení rychlosti vykreslování při použití back-endu Skia představeného s LibreOffice 7.1.
-
Vylepšení filtrů pro import/export.
-
Knihovny ScriptForge, které usnadňují vývoj maker, byly rozšířeny o různé funkce.
Obálka příručky LibreOffice Writer 7.3
Průvodce Custom Shape Tutorial
Příručky pro LibreOffice bývají dílem celého týmu přispěvatelů. Tentokrát je tomu jinak. Regina Henschel, členka technického výboru OASIS Open Document Format for Office Application a nadace TDF, sama sepsala průvodce pro ty, kteří mají zájem vytvářet v LibreOffice vlastní tvary. LibreOffice poskytuje několik knihoven vlastních tvarů, například Základní tvary, Blokové šipky, Vývojový diagram, Písmomalba a další. V LibreOffice však nelze vytvořit vlastní tvar prostřednictvím uživatelského prostředí, protože k tomu LibreOffice neposkytuje patřičné nástroje. Příručku tak uplatní ti, kteří mají zájem o specifické tvary a jejich modifikace, mají potřebné matematické znalosti a také znalosti XML, aby mohli tyto tvary nadefinovat přímo ve zdrojovém kódu. Tak budou tyto tvary dostupné napříč LibreOffice.
Obálka příručky Custom Shape Tutorial
Ukázka z příručky Custom Shape Tutorial
Obě příručky lze stáhnout prostřednictvím naší stránky nebo stránky LibreOffice.