OpenOffice.org ve středně velké společnosti (22. listopadu 2003)
Jan Ostrý (jostry@ada-netcz) nám napsal:
Pracuji jako IT-administrátor ve středně velké společnosti. Protože společnost procházela v minulých letech výrazným růstem, hledaly se oblasti, kde se dalo dosáhnout úspor, aniž by bylo ohroženo bezproblémové fungováni společnosti. Jako jednou z oblastí možných úspor bylo vyhodnoceno i oddělení IT a oblast kancelářských aplikací. Po krátkém testování bylo jasné, že přechodu společnosti od kancelářského balíku Microsoft Office na nejprve 602Suite a později na OpenOffice.org 1.0.1 nic nebrání. Toto rozhodnutí s sebou samozřejmě neslo určité potíže, což se tyká převedení souborů ve formátu DOC a XLS, ale po krátkém čase se daný přechod uskutečnil. Jednalo se tehdy o 30 PC, nyní jich s OpenOffice.org u nás pracuje přes 80.
Momentálně používá společnost OpenOffice.org 1.1 k úplné spokojenosti. Dříve zakoupené Microsoft Office jsou využívány jen ve dvou případech:
- V případě, že nám do společnosti přijde dokument, s kterým má OpenOffice.org problémy při otevírání. Díky kompatibilitě OpenOffice.org 1.1 je tato skutečnost již málo častou.
- Naše controllingové oddělení používá Microsoft Access pro přístup do našeho IS. Výsledky a reporting včetně prezentací již ovšem vytváří převážně v OpenOffice.org.
Podle mého názoru je použití OpenOffice.org ideálním kancelářským balíkem při vynikajícím poměru cena/výkon. OpenOffice.org ušetřilo naší společnosti výrazné finanční prostředky, které mohly být využity efektivněji.