Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí

blog.png LibreOffice ve verzi 3.5.2 obsahuje vlastnosti, u kterých si člověk posteskne, proč tam nemohly být už dávno. Určitě nebylo složité je naprogramovat a efekt pro uživatele je výrazně pozitivní. Takže mně se líbí tyhle tři.  

Vytváření záhlaví a zápatí

Záhlaví a zápatí jde vytvářet přímo při psaní dokumentu, objeví se při přejezdu myší. S tím souvisí odstranění „rámečku pro papír“, takže plocha působí volněji a lehčeji. Snadněji se píše.

Jen pořád nechápu, proč styl Záhlaví a Zápatí neobsahuje vystředění textu. Existují totiž levé a pravé varianty, ale tu středovku člověk musí nastavit ručně ve stylu.

Nové záhlaví LibreOffice Writer LibreOffice - vytvoření a úprava záhlaví (zápatí)

Online aktualizace

Zatím jsem ještě neměl příležitost vyzkoušet to v praxi, protože novější verze zatím není. V Linuxu to nemá takový význam, protože se instaluje ve správci softwaru, ale pokud se mi stáhne nová verze, kterou budu moct pomocí správce softwaru nainstalovat, nebudu vůbe cproti. Ostatně tuto verzi jsem také instaloval ručně (tzn. stáhl jsem ji z webu).

Aktualizace Aktualizace LibreOffice

Rychle najít a nahradit

Panel pro rychlé hledání byl slibován ještě do OpenOffice.org, mám pocit, že v zatím poslední verzi nakonec je. Naprostá blbost, ale strašlivě to urychluje práci a zvyšuje komfort. Ikona vpravo zobrazí klasické okno pro vyhledávání a nahrazování textu.

Rychlé hledání Panel rychlého hledání v LibreOffice

Vyšlo na webu Elektronický Ott. Blog Elektronický Ott, jehož autorem je Vlastimil Ott, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported 

(Jako ve škole) Průměr: 1.25 | Hodnotilo: 4
 

Komentáře

user avatar zdenek
Odpovědět
Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
11. 05. 2012, 14:55:51
Ta možnost editace záhlaví a zápatí přímo mě, na rozdíl od autora článku, docela otravuje. Není mi příjemné, že to na mě vyskočí vždy, když tam přejedu myší.
Kontrola aktualizací software je v dnešní době již standardem.
A panel vyhledávání si vždy vypínám. Zkratky ctrl+f a ctrl+h jsou pro mě reflexem.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
11. 05. 2012, 17:46:17
Souhlasim, to "volne" zapati a zahlavi se mi nelibi, to vyskakovani taky ne.

Co se mi libi, je v nabidce format polozka "Prvni stranka", kdyz clovek uvazi, kolikrat se tu resilo, tak to je dost dulezite a pomuze to hodne lidem (kdyz si te polozky vsimnou)
user avatar Miro
Odpovědět
Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
11. 05. 2012, 15:16:25
A bude na co se těšit
http://blog.documentfoundation.org/2012/05/11/new-and-changed-functions-you-can-experience-and-test-them-now/
AOO bude mít co dohánět.
user avatar alfonz mucha
Odpovědět
Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
11. 05. 2012, 17:19:27
Popravdě z nového hledání zas tak nadšený nejsem, líbilo se mi totiž předtím, že byla pouze jedna funkce a obsahovala oboje, takže člověk mohl hledat a přitom okamžitě zaměnit. Nyní musí vědět dopředu co chce...
user avatar Mach
Odpovědět
Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
11. 05. 2012, 21:24:35
Možná jsem staromódní (nebo je to síla zvyku), ale viditelný rámeček tisknutelné oblasti ve Writeru mi velice chybí. Je to docela výrazná změna. Vývojáři mohli alespoň nechat možnost volby mezi novým a starým.

Takovéto násilné vnucování novinek se mi moc nezamlouvá, zavání to MS produkty: "Ne uživatel, ale MY víme, co je pro uživatele nejlepší".

Podobné pocity mám v případě záhlaví-zápatí.

No a panel hledání: 1. vypnout a 2. používat Ctrl+H. V textu hledám tak jednou za půl roku a tudíž mi tam panel akorát překáží.


Ale abych jen nehanil, v Calcu naopak s povděkem kvituji (1) víceřádkovou vstupní řádku a (2) filtrování dat při zapnutém Automatickém filtru. Ve Writeru možnosti tisku - svislá čára v případě dvou stránek na list je dobrý nápad.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
11. 05. 2012, 22:43:21
Zobrazit | Hranice textu. Není to sice rámeček, ale aspoň něco.
user avatar TiS.
Odpovědět
Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
23. 05. 2012, 09:32:59
Souhlasím. Ten rámec okolo textového pole stránky a zápatí/záhlaví měl svůj smysl. Hned vidíte, jak je strana rozvržena, nehledě na to, že to bylo možné ve volbách. Ten, kdo to tak kdysi udělal, asi věděl proč. Možná to bez těch čar vypadá lépe, ale ony tam nejsou proto, aby něco vypadalo lépe, ale aby bylo vidět, kde jsou nastavené okraje. Vemte si případ, že mát nastavených třeba osm, deset různých stylů stránky (složitější dokumenty). Používám někdy i LO, ale zatím mne nic nepřesvědčilo o tom, abych přešel z OO. Bojím se, že se LO stále více posunuje určitému pojetí uživatele z pohledu Microsoftu.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
23. 05. 2012, 21:17:23
Bohužel vám musím dát za pravdu. Sice absenci toho rámečku nějak intenzívně nepociťuji, ale svůj význam fakt měl a má. Kdyby vývojáři aspoň ponechali možnost volby, ale odstranění, to je na škodu věci.

A jinak k článku, právě funkce rychlého vytváření a úprava záhlaví a zápatí je jednou z těch, které se mi líbí. Někomu nemusí vyhovovat zviditilnění rozbalovacího tlačítka po najetí, ale mně to zas až tak nevadí, beru to pouze jako informaci.

Hodně bych ocenil třeba to, kdyby byl Navigátor uzpůsobený podobně jako v Symphony - hned přehled o formátování a tak dál.
user avatar strepon
Odpovědět
Re:Re:Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
12. 07. 2012, 18:54:48
Ve verzi 3.6 se rámečky vrátí - zobrazí se při zapnutých řídících znacích, jinak zůstane vzhled z verze 3.5.
user avatar alda
Odpovědět
Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
31. 08. 2013, 09:05:39
jj, pouzival jsem kdysi Oo
to vypadal takhle
http://www.ics.muni.cz/bulletin/articles/clanky_img/289_2.jpeg

a prave zduvodu techto a dalsich zmen
u teto komunitni aplikace - zmen like Microsoft BFU style
preplacani funkcemi ktere nevyuziju,
rundelay, absence odlehcene verze ...

jsem presel na FreeOffice od nemecke firmy SoftMaker
proste ten program vic vystihuje to co potrebuju
dobre se me s nim pracuje, rychle najdu co potrebuju ...
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
31. 08. 2013, 11:12:56
Jo, super, a co je za problém si přenastavit lišty nástrojů?

A jakou podporu asi tak má ten váš Free Office? Celosvětovou, viďte?

Občas se tu a onde objeví nějaký program, který nadchne BFU, kteří se okamžitě toho chytí a dávají mu nálepky jako "nejlepší, nejlíp se s ním dělá..." Jděte to vykládat manažerům do firem, kteří mají poněkud jiné požadavky.
Vykázali by vás v prvním kole.

Nicméně díky, program samozřejmě neznám a časem vyzkouším :-)
user avatar alda
Odpovědět
Re:Re:Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
31. 08. 2013, 11:40:46
uff, ta posledni veta me uklidnila

tady nejde o listy, ktere se mi ani moc upravovat nechce
ani o to co potrebujou manazeri
ani netvrdim ze je FreeOffice nejlepsi
ani celosvetova podpora me nezajima

mluvim tady o nastroji
ktery sedne do ruky presne na moje potreby

vyzkousel jsem mnoho programu
neberte to jako kritiku Oo, ale jako informaci
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
31. 08. 2013, 16:44:48
V pohodě, vy to zas neberte ofenzívně, je dobře hledat inspiraci i u jiných programů, protože žádný soft není stoprocentní a ani nemůže být, protože je to otázka preferencí uživatelů... proto je výměna zkušeností a inspirace velmi potřebná.
user avatar alda
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Tři vlastnosti Writeru v LibreOffice, které se mi líbí
31. 08. 2013, 23:55:56
Taky jsem to poprve napsal dost zostra :)
jj presne tak no

ja jsem reagoval taky kuli tem hranicim textu o kterejch jste se tady bavili, a nejen to, hranice obrazku, tabulky, zahlavi ..., vsech objektu a prace s nima - doporucuju ve FreeOffice vyzkouset

ciste nahodou, Oo nebo LO - nainstalovany program pod 50MB - zatim nic takovyho asi neni co
user avatar Mintaka
Odpovědět
Hranice textu a panel vyhledávání
8. 02. 2013, 17:28:25
Mám tu verzi LO 4.0.0.3
Hranice textu se zobrazí při zapnutém zviditelnění netisknutelných znaků.
Panel vyhledávání se zobrazí po stisku ctrl+f. Od dialogu náhrady ctrl+h se sice liší, ale i tam je možné jen vyhledávat.

Myslím, že jistá míra konzervatismu prospívá.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Hranice textu a panel vyhledávání
12. 02. 2013, 09:10:56
Jenze psat se zapnutymi netisknutelnymi znaky je aspon pro me nepohodlne, je to dobre pro kontrolu a podobne, ale na bezne psani IMHO ne.
Tipuju, ze nebudu sam. Tim je zobrazeni hranic textu prakticky nepouzitelne.
user avatar j-pastierik
Odpovědět
Re:Re:Hranice textu a panel vyhledávání
13. 02. 2013, 06:36:18
Aj to je jeden z dôvodov (druhý je, že v LO 4.0 nešli nainštalovať všetky doplnky, ktoré používam - moje áno, ale od cudzích autorov), prečo zostávam u Apache OO. Inak aj Apache pripravuje verziu 4.0

Přidat názor

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
Vlastimil Ott

Vlastimil Ott

Starám se o weby na WordPressu

 

Public Relations

Tajemství pohodlí – jak vybrat ideální dámské pyžamo?

Využíváte plně potenciál M365 a Microsoft Vivu?Správ­ná vol­ba noč­ní­ho oble­če­ní je ta­jem­stvím dobré­ho stylu a také hlu­bo­ké­ho a po­ho­dl­né­ho spán­ku. Po­ho­dl­né, ele­gant­ní, a někdy do­kon­ce svůd­né – ideál­ní pyža­mo je tako­vé, které způ­so­bí, že se bude­te cítit po­ho­dl­ně a krás­ná, do­kon­ce během od­po­čin­ku. Objev­te s námi, jak si vy­brat z na­bíd­ky Victoria’s Secret tako­vé noční oble­če­ní, které ne­bu­de pouze konej­šit vaše tělo, ale navíc ozdo­bí scé­nu, kterou je vaše lož­ni­ce – in­spi­ruj­te se a do­přej­te si každou noc trochu luxusu!

Pokračování ...


 
 
woo jaw demo hz