Komentáře Grafy v OpenOffice.org – Calc

user avatar Stružák
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
4. 11. 2009, 15:34:09
Kdy už konečně lidí pochopí, že 3D efekty VÝRAZNĚ ztěžují čitelnost grafu. Všechen 3D "balast" je u drtivé většiny grafů naprosto zbytečný a stejný graf vypadá mnohem lépe ve dvou rozměrech.

Stejně tak bych rád lidi naučil vyvarovat se použití koláčových a prstencových grafů pro porovnání více než dvou hodnot. Zkusil jste si koláčový graf vytvořit jako sloupcový nebo pruhový? :)
user avatar Miroslav Gešvantner
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
4. 11. 2009, 23:18:12
Ďakujem za Váš názor.
No s tými 3D efektmi si myslím, že je to vec názoru a vkusu.
Samozrejme, že pri porovnávaní viac ako dvoch hodnôt by z 3D grafu bol "pekný guláš". Preto som aj prvý príklad uviedol, ako 2D.
V článku okrem iného,šlo aj o predvedenie rôznych možností.
K tomu koláčovému grafu v druhom príklade, tak pokiaľ sú tam hodnoty zobrazené ako %, podľa mňa je to lepšie zobrazenie, ako pruhový.
A obsahuje len jednu dátovú radu.
user avatar Zbycho
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
5. 11. 2009, 08:21:57
Má někdo nápad jak vytvořit sloupcový graf, ale jako kombinace jednoduchého a skládaného. Mám např. 2 směny, každá sleduje 3 údaje a vyhodnocuji to denně. Teda chci mít na X-ose dni a na Y ose poskládané pruhy podle údajů. Pro každý den 2 takovéto pruhované sloupce (2 směny).

Strašně by mi to pomohlo, ale zatím jsem to nepřelstil.
user avatar Miroslav Gešvantner
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
5. 11. 2009, 12:25:17
No pozrite si grafy v tomto súbore http://www.lugesa.szm.com/moje/graf.ods.
možno to bude ono.
Urobil som ku každému dňu dva prúžky s tromi údajmi, kde každý patrí inej smene.
Farebne si to môžete upraviť ako chcete, v liste s dátumami som to aj začal :)
user avatar Stružák
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
5. 11. 2009, 15:43:05
Porovnání dvou a více hodnot jsem měl namysli právě u koláčů. Opravdu je ten koláč přehlednější než pruhy? Viz http://wormscesky.cz/struzak/images/ex/graf-ne_01.png

Chápu, že v článku šlo převážně o předvedení různých možností. Na druhou stranu bychom si měli uvědomit, které možnosti je vhodné prezentovat a které nikoli. Pokud se budou 3D grafy a koláče (nebo nedej bože 3D koláče) prezentovat jako jedna z možností, budou je lidé stále tvořit - a v 99 % případů to dopadne bídně.

Všimněte si, že i tak velká společnost jako Google (který má možností jistě nepočítaně) používá ve svých službách 2D grafy - jednoduché řešení, snadné pro interpretaci dat. Viz zajímavý článek na http://chandoo.org/wp/2009/11/04/dashboard-best-practice-google-analytics/
user avatar Miroslav Gešvantner
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
6. 11. 2009, 10:46:12
K tomu koláču - v tomto prípade je myslím prehľadnejší, nakoľko zobrazuje podiel z celku. A na myslím, že na každé zobrazenie nejakého podielu z celku sa najlepšie hodí práve koláč.

K tomu 3D: je jasné že, 2D je prehľadnejšie, no dajme zadosť aj očiam človeka, ktorý sa chce pokochať a povedať si "aké je to pekné takto priestorovo" ( a nie stroho účelné). Ale o tomto by sa dalo polemizovať do nekonečna, tak ako sa hovorí "proti gustu žiaden dišputát"

Odkaz na článok o google analytics panel je zaujímavý a je jasné, že na webe len 2D kvôli oveľa väčšiemu množstvu dát pre 3D grafiku. V tomto prípade je to jednoduchšie a prehľadnejšie.
user avatar Stružák
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
6. 11. 2009, 15:09:55
Problematika koláčů a sloupců (resp. pruhů) je ožehavá. Na jednu stranu, jak říkáte, koláče skutečně lépe zobrazují podíl z celku. Na straně druhé je zde problém s porovnáváním konkrétních hodnot - v tom se sloupcům (pruhům) prakticky žádný jiný typ grafu nemůže rovnat. To platí obzvlášť, jsou-li si hodnoty podobné (12 %, 13 %).

Diskuzi ohledně 2D a 3D bych asi uzavřel s tím, že je to skutečně otázka vkusu. Jak vidím, zřejmě vás nepřesvědčím, že pěkné je pouze to, co je zároveň účelné.

Moc jsem nepochopil trvzení "na webe len 2D kvôli oveľa väčšiemu množstvu dát pre 3D grafiku". Jakmile je graf na webu, je to v 99 % případů obrázek - a tomu už je víceméně jedno, jestli zobrazuje 2D nebo 3D objekt, ne? :)
user avatar petr
Odpovědět
3D a koláčové grafy
8. 11. 2009, 10:04:33
to: Stružák
Je pravda, že s koláčovými grafy by se mělo zacházet opatrně, protože mají svoje nevýhody, obecně však neplatí, že by se neměly používat vůbec.
3D grafy - v dokumentech dávám přednost jednoduchým monochromatickým grafům. Mám za to, že i na školách by se měly takovéto grafy vyžadovat (minimálně na úrovni semestrální práce). Neznamená to ovšem, že 3D grafy včetně koláčových jsou zcela nevhodné. Například pro Impress prezentace, kde nám nejde o konkrétní čísla, ale o podíly a trendy, může být barevný 3D graf mnohem vhodnější.
user avatar Miroslav Gešvantner
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
6. 11. 2009, 15:27:20
Myslel som tým webovú aplikáciu (interaktívny graf), kde je graf generovaný on line. Ten obrázok to je jasné, že to nemá podstatný vplyv na množstvo dát.
Ale v tom máte pravdu, že je to na 99% vždy obrázok. Takže súhlasím že, podstatná je jednoduchosť a prehľadnosť.
Howk :) :) :)
user avatar drk22
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
9. 11. 2009, 22:27:52
ad 3d grafy: nekdy se hodi, napriklad tehdy, kdyz srovnavame zavislost na dvou ruznych promennych. Pokud mame jen jednu nezavislou promennou a skladame vlastne, pomoci 3d, dva grafy dohromady je to neprehledne.
user avatar Strana
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
6. 12. 2009, 11:46:03
Nazdarek, nevite nekdo jak tam vytvorit Lorenzuv oblouk??
user avatar jan z rokycan
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
22. 05. 2011, 10:35:43
tento článek je úplně na nic a nepřínosný pro někoho kdo potřebuje informace o vytváření , je tak pro ty kdo to už umí , tak aby si něco zlepšily ale graf podle toho vytvořit nejde
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Grafy v OpenOffice.org – Calc
22. 05. 2011, 11:50:25
Výborně! Vítám Vás v redakci Liberixu jako kolegu. Takže Váš článek bude o tvorbě grafů, super. To je potřeba, jak sděluje šéfredaktorka. Prima, a kdy asi tak s tím budete hotov? Všichni se netrpělivě na Váš článek těšíme.
user avatar Martina
Odpovědět
Grafy v OpenOffice.org – Calc
21. 10. 2013, 10:18:41
Ahojte,
ja by som tiež potrebovala spraviť sĺpcový graf normálny v kombinácii so skladaným. Chcem porovnávať dve veličiny (príjmy a výdavky) tie by predstavovali dva stlpce vedla seba, chcem to porovnávať za tri roky, takto by boli tie stlpce vždy dva pre jeden rok, oba stlpce by boli rozdelené na viac farieb podla zloženia príjmov a výdavkov ( napr. Prijmy rozdelujem na kapitálový príjem a príjmovú finančnú operáciu a takisto výdavky na kapitálový výdavok a výdavkovú finančnú operáciu) Viete mi poradiť ako skombinujem tieto dva grafy. Ďakujem
 
 
woo jaw demo hz