Komentáře Java a OpenOffice.org 2.0

user avatar
Odpovědět
Citrix a OpenOffice.org
1. 04. 2005, 11:17:20
Proti Javě z "ideologického" pohledu moc nemám - kloním se k názoru, že když si vývojáři myslí, že jim to usnadní vytvářet, řekněme multiplaformní apolikace, a že javu má každý, tak proč ne.

Zkoušel jsem nainstalovat OpenOffice.org 1.1.4 na citrixové severy, které máme ve firmě. IMHO právě díky Jave zatěžuje OpenOffice.org servery tak, že rádi dáme za licenci na office pár tisíc a máme to i včetně optimalizace pro citrix (prý se u MS Office sdílí část kódu v paměti pro včechny spuštěné relace či co - tak nějak mi to bylo vysvětleno). Sdělení, že verze 2.0 je ještě více závislá na javě pro mě znamená, že se vůbec o Openoffice.org nemusím zajímat.

Máte někdo podobné nebo jiné zkušenosti s Openoffice.org na Citrixu?
user avatar
Odpovědět
Zeštíhlovat, zeštíhlovat a zase zeštíhlovat
2. 04. 2005, 18:18:49
Dobrý den,
1) Vývojáři OpenOffice.org by se měli snažit z tohoto kancelářského balíku nejprve odstranit všelikajké blboviny, které nikdo nepotřebuje a nepoužívá nebo je používá minimální množství lidí.
2) Snažit se maximálně snížit jeho nároky na systémové zdroje (CPU, paměť).
3) Zjednodušit jeho ovladatelnost. Dbát na to, aby byl jednoduše instalovatelný a přenositelný na jiné platformy.
4) Vykašlat se na implementaci jakýchkoliv nových nástrojů, dokuk není splněn bod 1 a 2. Rozhodně nepřidávat další vlastnosti, pokud by mělo dojít k porušení bodu 3.

Pokud se programátoři OpenOffice nebudou řídit zdravým rozumem, nebo-li nebudou se řídit 4 předchozími body, tak riskují, že jejich produkt lidé přestanou používat. Protože svět OpenSource je velmi dynamický a přehmaty jaký vyvojáři předvedli ve verzi 2.0 se jim může vymstít.
user avatar
Odpovědět
V zásadě souhlasím
2. 04. 2005, 18:26:58

Dobrý den,



v zásadě s vámi souhlasím, ale myslím si, že to co píšete by mělo přijít mezi 2.0 a 3.0, protože 1.1.x není natolik vyspělý produkt, který by se dal opravdu nasazovat. Ano, případy nasazení existují, ale ...



Pěkný víkend.

user avatar
Odpovědět
Re: V zásadě souhlasím
2. 04. 2005, 23:31:10
Hmmmm.....zajímavý názor od zástupce tohoto serveru... "Ale" co? Myslím, že pravděpodobně uvažujete v duchu tzv. velkých firem (mojí terminologií globalizátorů), které mají buď přemrštěné požadavky na funkci, nebo na totožnost ovládání s M$ (neb zaměstnávají cvičené opice) či na cosi jiného. Oprávněnost těch požadavků je přitom velmi diskutabilní (možno doložit mnoha příklady z praxe). Jeden z největších důvodů, proč setrvávají u M$, je letitá zmasírovanost Gatesem a nechuť k jakýmkoliv změnám, byť by byly docela minimální.

Uvědomte si ale, že na těchto subjektech prostě svět nestojí. Je spousta menších uživatelů: malých firem, živnostníků, občanů...atd., pro které není problém PC používat alespoň trochu chytře a OOo1.1.4 jim naprosto stačí, nebo dokonce podstatně převyšuje jejich požadavky. Sám jsem jedním z nich a OOo1.1.4 používám už dlouho (včetně předchozích verzí) prakticky bez problémů. Vydělal mi už slušné peníze a stále u něj objevuju něco, co ještě neznám...

Nejsem si ovšem jist, zda jsem ho "nasadil"...
user avatar
Odpovědět
Re: v zásadě souhlasím
3. 04. 2005, 10:19:51

Dobrý den,



já si za svým názorem stále stojím ... Co se týká 1.1.x - je to pěkný produkt, ale chybí mu některé vlastnosti, které připravovanou 2.0 posunují o kategorii výše - importní/exportní filtry pro Microsoft Office, Base, přepracovaná hromadná korespondence, možnost nastavit chování alla Microsoft Office, ...



Já jsem neřekl, že se 1.1.x nedá používat. Dá, ale napsal jsem "ale ..." Sám ji používám a používají ji i naši klienti. Na druhou stranu je s tím mnoho problémů a to hlavně v interoperabilitě s Microsoft Office - mnoho dokumentů je zmršených, některé funkce se chovájí jinak (orámování buněk, tabulek, ...), apod.



Takže to, že nechtějí přejít není masírování Gatesem (i když v určité míře také), ale hrůza z toho, co budou dělat s dokumenty co mají a zda-li si neuříznou ostudu, když pošlou exportovaný dokumentu ve formátu Wordu, Excelu svým klientům. Tady namítnete, že to můžou poslat v PDF. Ano, ale ne vždy je to žádoucí, bohužel.



Ad cvičené opice - nejde o cvičené opice, ale o sníženou produktivitu lidí při přechodu. Jiné menu, jiné klávesové zkratky, jiné chování některých funkcí, chybějící funkce, ... Z toho plyne nutnost školení, mnohdá i opakoveného a to včetně technické podpory. Jaký je ten hlavní motivační faktor pro přechod na 1.1.4? Cena?
Ta ale někdy nevyváží všechny tyto problémy ... Někdy ano.



Z tohoto pohledu jsem velmi vděčný za OpenOffice.org 2.0 a to i za cenu, že rychlost nebude razantně zvýšena. Ten kdo používá OpenOffice.org 1.1.x dnes, bude moci 2.0 používat i nadále, protože rychlost nebyla ani snížena.



Ad "Uvědomte si ale, že na těchto subjektech prostě svět nestojí." - nestojí, to ano. Ale malý příklad - manželka zkoušela 1.1.4 a chtěla odevzdat některé své výtvory ve formátu Word a Excel (nutnost). Provedli jsme export a než jsme to odeslali, proběhla raději kontrola ve Wordu a Excelu. Výsledek? Za dva týdny byla zpět u Microsoft Office, protože i jako zástupce "vaší kategorie" si nemůže uříznout ostudu špatným dokumentem.



Shrňme to jinak - oba máme pravdu a diskutovat dál nemá smysl. Je třeba si uvědomit, že 1.1.4 je dostačující, ale ne pro všechny. Jde o prostředí v kterém pracují, zda-li si mohou dovolit ukládat své dokumenty ve formátu OpenOffice.org Text Document či OpenDocument a zda-li potřebují komunikovat s okolím ve formátu Microsoft Office či nikoli, množství připravených maker, složitost dokumentů, ... To jsou hlavní rozhodovací faktory, které jsou následovány stovkou dalších, méně důležitějších.



Pěkný víkend!


user avatar
Odpovědět
Re: v zásadě souhlasím
4. 04. 2005, 10:18:05
Javu nepouzivam. Neni to Svobodny software. V OpenOffice.org nema co delat. Vyvojari, kteri cpou Javu do OO.o by meli byt zavcasu odejiti.

to rvojta:
Hlavni motivacni faktor pro uzivatele Ms Office by mela byt moznost pouzivat svobodny kanc. balik resp. moznost prestat pouzivat produkt od firmy, ktera lze, krade, manipuluje... V opacnem pripade si uzivatel OO.o stejne nevazi a neni zadnym prinosem pro komunitu, spise naopak. Vyvojari pouzivajici Javu jsou toho prikladem.
Co to je za dokumenty a komu je manzelka posila, ze je musi(??) rozesilat ve formatech MsWordu a MsExcelu ? Mozna ziska dalsi motivaci prectenim: http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.cs.html
Problem je prece predevsim s dokumenty, ktere dostavame. Pokud je neprecteme, tak je to fatalni problem. Diky OO.o je to v podstate minulost. Naproti tomu o tom, co odesilame, rozhodujeme sami. Odesilat dokumenty v antiformatech, ktere nam zpusobuji problemy, je s prominutim "srani si do vlastniho hnizda".
user avatar
Odpovědět
Re: v zásadě souhlasím
4. 04. 2005, 10:33:12

Dobrý den,



co manželka posílá za dokumenty je irelevantní. Zkuste popřemýšlet nad svým výrokem - Naproti tomu o tom, co odesíláme, rozhodujeme sami. Nic není černobílé jak popisujete ...



Chci-li s někým komunikovat a on vyžaduje dokumenty ve formátu Wordu či Excelu, vyhovím mu. Samozřejmě mu ukážu alternativní cestu, ale on ji nemusí přijmout a já ho dále přesvědčovat nebudu. To bych totiž nedělal nic jiného. Pokud s daným člověkem komunikovat chci, musím přistoupit na jeho požadavky a nebo komunikovat s někým jiným. Což se někdy prostě vyřešit nedá ...



Nebo můžu komunikovat sám se sebou, chodit se pást a libovat si jak jsem skvělý, že neposílám přílohy ve formátu Wordu, Excelu, ...



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Java
4. 04. 2005, 10:41:05

V čem to není svobodný software? V tom, že JRE od Sunu nemá otevřené zdrojové kódy? A co třeba GCJ a práce Red Hatu na OpenOffice.org, která umožňuje provozovat OpenOffice.org právě pomocí zmíněného GCJ?



OpenOffice.org je svobodný software, stále a to bez ohledu na to, zda-li ke kompilaci používám uzavřené, proprietární, systémy. Například Microsoft Visual C++ pro překlad OpenOffice.org pro Microsoft Windows.



Co se týká Javy samotné - vývojářů v tomto jazyce je více, programování je někdy snazší než v C++ (multiplatformní), ... Proč tedy výhod Javy nevyužít?



Ti co tlačí Javu jen tak neodejdou, protože to jsou zaměstnanci Sunu, který obrovským způsobem přispívá k rozvoji tohoto balíku.

user avatar pH
Odpovědět
OO na GCJ
19. 11. 2005, 17:54:33
Tak to by me samotneho zajimalo, jak to udelat.
Ze stranek http://gcc.gnu.org/java/ jsem pochopil,
ze pro java runtime neni ani tak zapotrebi mit nainstalovany cely GCJ,
ale jen runtime knihovnu libgcj a gij.
Pouzivam GNU Debian/Linux, nainstaloval jsem si tedy
gij a libgcj5, spustil OO a on mi pri spusteni Base stejne nadava:
"No Java instalation could be found"

Asi by se to melo nejak registrovat v Tools>Options>OpenOffice.org>Java
ale to jsem naprosto nepochopil, kdyz mu dam "Pridat", co se tam ma
vyplnit za cestu. Dal jsem mu tam cestu /usr/bin, ze ktereho se spousti java, a on mi vynadal, ze zadne JRE neni.
Tak jak to zprovoznit?

Petr Herman
user avatar Espinosa
Odpovědět
Musíte mít verzi OOo
5. 12. 2005, 21:17:51
Musíte mít verzi OOo kompilovanou s volbou --with-java=gij
což většinou není. Tuším RedHat dodává java-free OOo kompilovanou GCJ/GIJ, nevím kdo další (SUSE?).
user avatar
Odpovědět
Hezky den, je to relevant
4. 04. 2005, 11:37:28
Hezky den,

je to relevantni. Podle typu a ucelu dokumentu, a prijemce dokumentu se voli format.

Souhlasim, presvedcovat nema cenu, staci vysvetlit duvody a motivaci. Proc s takovym clovekem MUSITE komunikovat?

Mam si tedy kvuli lidem, kteri skodi spolecnosti a jsou casto financne ci nejakymi jinymi vyhodami zainteresovani na sireni antiformatů, koupit Ms Windows + Ms Office, podporit nemoralni praktiky ? Nechci. Stejne jako nechci napr. sw patenty.

Nestraste lidi, na tomto serveru to pusobi jako FUD. Pouzivam GNU/Linux a OO.o. Samozrejme to prinasi obtize a s nekterymi lidmi/firmami jsem ztratil kontakt, ale nakonec jsem vzdy nasel zpusob jak se kompromisum vyhnout. Necitim se nijak ochuzen, prave naopak.
user avatar
Odpovědět
Re: Hezky den, je to relevant
4. 04. 2005, 11:51:49

Dobrý den,



proč s takovým člověkem musím komunikovat?




  • protože chci,

  • protože mi dává chleba,

  • protože s ním mám rozjednané obchody a jinak s ním komunikovat nemohu,

  • protože si nemohu dovolit s ním nekomunikovat,

  • protože od něj chci něco já a ne on ode mě,

  • protože ...



To jsou důvody, které jsem teď vymyslel. Každopádně jich je nepřeberné množství a někdy prostě nejde takové důvody ignorovat.



Kdo říká abyste si kvůli takovýmto lidem kupoval Microsoft Office a Microsoft Windows? Nekomunikujte s nimi a nebo si pořiďte OpenOffice.org.



Straším lidi? Čím? Tím, že nahlas říkám, že to někdy nefunguje? Školím lidi na OpenOffice.org, používám ho a myslím si, že je nutné upozornit na fakt, že to ne vždy 100% funguje. To samozřejmě platí i pro Microsoft Office ;-)



Píšete, že jste s některými ztratil kontakt. Pro váš možná nedůležité, pro některé ano.



Pěkný den.



P.S. Pro ty co neví co je FUD.

user avatar
Odpovědět
re: Java
4. 04. 2005, 12:06:21
Java neni svobodny software, protoze neni svobodne siren viz licence Javy http://java.sun.com/j2se/1.4.2/j2re-1_4_2_08-license.txt . Mozna jsou i nejake dalsi duvody, ktere jsem nezkoumal. Ja te jejich licenci nerozumim, takze s ni ani nemohu souhlasit, coz ma za nasledek, ze ji (podle nich) nesmim pouzivat.

Vyhody javy jako programovaciho jazyka neznam, nejsem programator, nedokazi to posoudit. Kazdopadne takove vyhody jsou na dve veci, kdyz vysledny produkt nemohu pouzivat.
user avatar
Odpovědět
Šíření Javy
4. 04. 2005, 12:12:01

Dobrý den,



JRE od Sunu lze šířit bez omezení v případě, že JRE šířím spolu s aplikací, která ho vyžaduje. Takže, napíšu-li jakoukoliv aplikaci v Jave, mohu s ní šířit JRE od Sunu.



Ono šíření JRE bez aplikace nemá smysl, takže v tomto případě zde "není" omezení.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
"proč s takovým člověkem
4. 04. 2005, 12:43:16
"proč s takovým člověkem musím komunikovat?"

* protože chci
chtit a muset je rozdil

* protože mi dává chleba
chleba se da pect ruznym zpusobem

* protože s ním mám rozjednané obchody a jinak s ním komunikovat nemohu
dobre, ale druha veta je tvrzeni

* protože si nemohu dovolit s ním nekomunikovat
tvrzeni

* protože od něj chci něco já a ne on ode mě
chcete nerovna se musite

Omlouvam se, nechci se hadat, asi to radeji ukoncime. Myslim, ze se v podstate shodujeme, ne ? :)
user avatar
Odpovědět
re: Šíření Javy
4. 04. 2005, 12:51:26
Proc tedy neni Java napr. v download edici Mandraku ? Tam je OO.o distribuovan bez Javy.

Nehlede na to, ze tohle je zase pitoma podminka.
Situace: Pocitac s OO.o a Internet bankingem GECB. Pro plnohodnotnou funkci OO.o musim mit nainstalovanu Sun Javu. Jenze aby jel banking tak musim mit nainstalovanu M$ Virtual Machine a Sun javu ondinstalovat. A kde je funkcnost OO.o zalozena na Jave -> v pr....

Kdo si ma tyhle vydrbavky pamatovat ?
user avatar
Odpovědět
Proč
4. 04. 2005, 12:55:45

chtít a muset je rozdíl - ano, ale já chci, protože od daného člověka něco potřebuji, takže z toho plyne musím ;-)



chleba se da pect ruznym zpusobem - některý ano, některý ne ;-)



protože si nemohu dovolit s ním nekomunikovat - tvzení - ano, je to tvrzení, ale když s někým budu uzavírat velmi výhodné obchody, budu s ním komunikovat, protože si chci vydělat peníze a nemohu si dovolit s ním přestat komunikovat ;-)



chcete nerovna se musite - nerovná, ale viz. první komentář, pokud chci něco zajímavého získat, musím akceptovat vůli toho druhého, chci-li aby něco udělal on pro mě, bohužel



Omlouvam se, nechci se hadat, asi to radeji ukoncime. Myslim, ze se v podstate shodujeme, ne? - není za co se omlouvat, já si myslím, že si rozumíme, jen stojím trochu více na té druhé, praktičtější straně :)

user avatar pH
Odpovědět
Proc
19. 11. 2005, 17:45:30
Napriklad ja pracuju jako ucitel. Tzn. ze jsem nejakym zpusobem podrizeny ministerstvu skolstvi. A kdyz potrebuju s nim komunikovat, treba zadat o nejake granty, tak mi proste nezbyde nez vyplnit ty jejich predepsane formulare ve Wordu. Anebo vydam nejakou knizku a ZAKON mi prikazuje podat kazdy rok statisticky vykaz - opet vyplnenim formulare ve Wordu. Nebo chci poslat nejaky abstrakt do vedecke konference - opet ve Wordu. Je to straseni, nebo to je strasne? Co proti tomu delat? Ja osobne jsem to jednou zkusil tak, ze jsem zkratka jednou na jednu takovou konferenci prispevek z protestu stahnul a pak v prubehu cele konference - tj. tri dny - drzel protestni hladovku. Bylo to dost tezke, kdyz se stoly s routem prohybaly a vsichni se cpali - mj. i za moje penize, protoze mi poplatek za stravu odmitli vratit. Psal jsem o tom Janikovi, ktery pred par lety delal petici za otevreny format dokumentu, aby moji hladovku nejak podporil, ale nedockal jsem se odpovedi. Tak to stejne vyznelo tak trochu do ztracena - podruhe se mi uz hladovet nechce. Jednou mi to stacilo.
Petr Herman
user avatar
Odpovědět
re: Šíření Javy
4. 04. 2005, 13:00:24

Dobrý den,



protože volně dostupná edice musí splňovat různá kritéria, mezi něž patří i to, že vše bude volně dostupné bez omezení, což JRE v tomto případě není. Proto je to k dispozici až v komerční verzi.



Další příklad - i když ji šířit můžeme, nikdy se ji nedočkáme v Debianu, protože základní pravidla, který musí každý balík splňovat, tento balík nesplňuje.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
re: (ne)Šíření Javy
4. 04. 2005, 13:43:12
Takze tato veta vlastne neplati:
"JRE od Sunu lze šířit bez omezení v případě, že JRE šířím spolu s aplikací, která ho vyžaduje."
user avatar
Odpovědět
re: (ne)Šíření Javy
4. 04. 2005, 13:50:33

Dobrý den,



ta věta samozřejmě platí, ale Sun ke svému JRE nedává zdrojové kódy. Dále zdrojové kódy nejsou vydány pod licencí kompatibilní s požadavky jednotlivých distribucí (GNU GPL, LGPL, ...).



Toto jsou podmínky, které mají distribuce pro to, aby mohla být jakákoliv aplikace začleněna. A ty JRE nesplňuje, i když je volně šiřitelný s aplikací JRE vyžadující.



Pěkný den.

user avatar
Odpovědět
Nevim, co je citrix, ale ve v
5. 04. 2005, 21:10:20
Nevim, co je citrix, ale ve vetsine operacnich systemu se samotny kod programu(ta vec, v assmebleru oznacovana jako .code(tedy instrukce)) sdili mezi jeho jednotlivymi 'instancemi' a pamet(heap) ma kazdy zvlast(aspon tak nejak to je). Jenomze java program bezi vlastne ve virtualnim stroji a java si tohle sdileni pameti musi delat sama(nebo to nejak jinak vychytat). A java to 'vychytava' od nejake jiste verze, kterou si presne nepamatuju, ale bude to 1.4, nebo spis 1.5. Takze pokud mate starsi verzi javy, tak by vam update JRE mohl pomoci.
user avatar
Odpovědět
Re: v zásadě souhlasím
8. 04. 2005, 20:38:25
Dobrý večer,

společnost Microsoft používá agresivní metody konkurenčního boje stejně jako velké množství jiných společností její velikosti. Bohužel.

Bohužel není sama, naopak. S největší pravděpodobností i vy sám používáte produkty nejedné z těchto společností aniž byste o tom věděl. Nadávat společnosti Microsoft je pouhým bezúčelným zbytečným zaslepeným pokryteckým alibismem. Ještě nikdo tím nikdy nic nespravil.

--

Zdraví
Martin Kozák

user avatar
Odpovědět
Kódy
11. 04. 2005, 10:52:54
Zdrojové kódy celé Javy (JRE + .java třídy z celé API) si může kdokoli stáhnout z webu java.sun.com. V tom problém není, problém je v tom, že to prostě není GNU GPL. Pro někoho. Mě jako uživatele to příliš nevadí - zajímám se spíš o dostupnost.

--
Lukáš Zapletal
user avatar Safael
Odpovědět
Jak je to teda se zdrojovými kódy JRE?
22. 10. 2005, 21:07:36
V několika diskusích jsem narazil na protiřečící si názory na to, jestli zdrojové kódy JRE od Sunu jsou nebo nejsou k dispozici. Ví někdo jak je to ve skutečnosti, pokud možno s nějakým důkazem pro nebo proti (např. konkrétní link na stažení zdrojáků JRE z webu Sunu :o) apod. - pokud možno ne odkaz na text binární licence).

A jak je to se zdrojáky runtime prostředí jiných výrobců - IBM, HP, ..?

Opravdu by mě to moc zajímalo. Předem děkuji.
user avatar Christof
Odpovědět
To je opravdu tak tezke se
22. 10. 2005, 21:20:14
To je opravdu tak tezke se podivat?
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp a tam JDK 5.0 Source Code
user avatar safael
Odpovědět
Díky, ale jde mi o zdrojáky JRE, nikoli JDK
23. 10. 2005, 13:34:11
Díky za snahu, ale nezajímají mě pro tuto chvíli zdrojáky JDK, ale JRE. O tom, že jsou k dispozici zdrojáky JDK samozřejmě vím. To, co se ale řeší v diskusi je, že jsou k dispozici JENOM zdrojáky JDK (nástroje pro vývoj a překlad apod.), nikoli JRE (běhové prostředí pro daný OS). Instalační soubory JDK sice obsahují i binárku JRE, ale zdrojáky mají být k dispozici pouze pro nástroje JDK (vyjma JRE). Snažil jsem se samozřejmě hledat, ale bohužel jsem narazil na rozporuplné informace, proto jsem napsal dotaz.
user avatar Christof
Odpovědět
V tom pripade se omlouvam,
23. 10. 2005, 14:03:23
V tom pripade se omlouvam, myslel jsem, ze v JDK jsou i zdrojaky JRE
user avatar
Odpovědět
Diky za vysvetleni, az bude c
15. 04. 2005, 12:53:57
Diky za vysvetleni, az bude cas (a finalni verze OO.org 2.0.1 ;), prubnu.

O citrixu treba tady http://www.citrix.com/site/PS/products/product.asp?familyID=19&productID=186
user avatar
Odpovědět
Java
19. 05. 2005, 09:30:25
Urcite vas potesi ze Apache sa rozhodol pre vytvorenie volne siritelnej verzie Javy :)
user avatar
Odpovědět
Podakujte svojej banke a MS
19. 05. 2005, 09:36:26
To je jednoduche - ked MS nevie dodrzat specifikaciu - inac povedane vie ale zamerne nechce :-) a vasa banka je MS positiv mate problem. Ale to nie chyba OpenOffice teamu ale MS a vasej banky.
user avatar
Odpovědět
Java znamená koniec OpenOffice
13. 06. 2005, 22:42:00
Spôsob akým sa Java presadzuje v OpenOffice znamená koniec pre OpenOffice ako taký a zaradzuje ho k nepodarkom ako Office od Microsoftu a podobným plateným softwarom. Tieto softy majú jedno spoločné, sú to časované bomby od ktorých nikto nevie čo môže očakávať. Len Open source môže zaručiť bezpečnosť a jasnoť v tom čo používame. Kto tomu chce porozumieť bližšie nech si zoženie knihu od Dan Browna Bod klamu.
user avatar
Odpovědět
FreeBSD a Java
3. 08. 2005, 10:28:44
Prominte, ale toto je taky preci blbost. Java je multiplatformni a zaroven i kdyz neni oficialni implementace na strankach sunu pro Freebsd, na FreeBSD muzete pouzivat Javu. Takze tento argument dost pada. Osobne tak Javu pouzivam. Sun vlastni Javu, ne implementace, tech je dost a rychlejsich. Treba od IBM. Krom toho to funguje i na Palmu. FreeBSD pouze potrebuje patch na instalaci.
user avatar
Odpovědět
Prominte, ale na rozdil od MS
3. 08. 2005, 10:35:10
Prominte, ale na rozdil od MS office se na zdrojaky javy muzete klidne podivat. Sun si pouze vyhrazuje pravo na to, aby urcoval vyvoj. Aby nekdo jako se sveho casu snazil Microsoft neudelal z Javy nekompatibilni slataninu. Zavislou na MS jave treba. To se uz stalo.
user avatar
Odpovědět
Nejake ty pripominky..;)
3. 08. 2005, 10:48:32
1) Javu nedela jen SUN, kdo chce si muze implementovat svou.
viz projekt Harmony - od zakladu nova implementace javy kompatibilni s versi 1.5

2) I od SUNi implementace neni problem si stahnout zdrojaky, takze se ji muzete podivat na zoubek. Ale o tom mozna pan Fioretti neslysel..
user avatar
Odpovědět
Tak jak to tedy je?
12. 08. 2005, 14:48:24
V licenční politice jednotlivých zmiňovaných firem se nevyznám, pokud jsem ale z článku pochopil dobře, OOverze 2 je stále free, a to že využívá Javy nezabraňuje volnému šíření balíku a vlastní úpravě jeho dalších částí, jen tedy musím akceptovat, že součástí instalace bude i volně šiřitelné Java od Sunu. Je to tak?

Nevyřešil by tedy problém obav instalační balík, nabízející základní funkce - bez podpory Javy, případně rozšiřující funkce s podporou Javy? Pak by měl každý na výběr, který způsob zvolí.

 
 
woo jaw demo hz