Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 7. 02. 2012, 14:05:19
Pár připomínek/dotazů:
Writer:
> Na konci řádků jsou zobrazeny netisknutelné znaky a jsou vidět i mezery. Jejich modifikace je tak daleko snadnější.
A to dřív nešlo? Používám tuto funkcionalitu už docela dlouho... Existuje na to myslím volba v menu, nebo je možné si přidat tlačítko na toolbar...
> Při vytváření automaticky generovaného obsahu budete příjemně překvapeni, protože se odkazy automaticky vkládají do položek obsahu.
Tohle trochu nechápu, co je myšleno těmi odkazy? Nebo jako že kromě názvu kapitoly a čísla strany to bude zároveň i hypertextový odkaz (to Word uměl a Open/Libre Office právě ne, občas mi to chybělo - ale v exportovaném PDFku už to bylo dle mých představ).
Calc:
> V nastavení modulu Calcu lze určit, kolik listů se bude zobrazovat při spuštění.
Při spuštění? Spíš při vytvoření nového souboru, ne?
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 7. 02. 2012, 15:33:44
1. Zobrazení netisknutelných znaků: No... původně to v článku nebylo, máte pravdu, přidalo se až dodatečně na základě seznamu uvedeného na wiki... taky jsem na to koukal, co tím básník míní, asi by to tu nemuselo být. Souhlas. Narovinu přiznávám, tohle je asi jediná věc z výše uvedeného seznamu, kterou jsem nepochopil.
2. Ano, rozumí se tím hypertextové odkazy. Už se nemusí zadávat ručně v okně Rejstříky :-)
Odpovědět Re:Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 8. 02. 2012, 15:49:30
1. Myslím, že zobrazení počtu mezer na konci řádků je dost důležitá informace. Ve starší verzi LO 3.4 se mi stává, že mezer tam mám více, ale nejsou vidět. Tuhle vlastnost na novém LO 3.5 velmi vítám :-)
----
redakce portálu
Odpovědět Re:A co VODOZNAK? 19. 02. 2012, 23:03:54
Jak to že není? Do hlavičky vložte textové pole, do pole dejte co chcete, nastavte barvu, sytost, ..., pole umístěte kam potřebujete (na stránce), dejte ho za text, a je to. Jediné co může chybět je nabídka v menu.
Jirka
Odpovědět Re:Re:A co VODOZNAK? 28. 02. 2012, 14:04:27
Akorát vědět jak vložit do hlavičky textové pole, atd. Nešel by prosím trochu polopatický popis pro začátečníky?
Odpovědět Re:Re:Re:A co VODOZNAK? 28. 02. 2012, 16:50:48
Položte dotaz ve fóru, toto je jen diskuze k článku.
Děkuji
Mach
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 7. 02. 2012, 18:12:51
…Vyvolání kontextové nabídky ve Writeru na rozdíl od starších verzí OpenOffice.org nevyvolává kolaps, zamrznutí programu apod…
Mohl bych poprosit o vysvětlení? Nějak nerozumím obsahu a významu sdělení v této větě.
TiS.
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 11. 02. 2012, 14:45:57
Také by mne to zajímalo, protože používám OO.o odjakživa a nikdy mi nezkolaboval ani nezamrzl, tak netuším, o co jde (jedině že by se to týkalo nějaké sub-subverze OOo, kterou jsem přeskočil, netuším).
Mach
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 7. 02. 2012, 18:28:01
Docela bych uvítal, kdyby **konečně** šly plovoucí panely nástrojů trvale zadokovat - panel tabulek, odrážky a číslování… tak, jako jde stylista. Editace odrážkového seznamu v buňce tabulky se stává hororem.
1. Pokud jsou plovoucí (výchozí stav), necestují s oknem aplikace. U dvou monitorů nepoužitelné. Okno aplikace přesunete do pravého monitoru, panel odrážek vám zůstane vlevo.
2. Pokud je zadokuji pod horní panely, psaný text mi vertikálně poskakuje tak, jak se automaticky zobrazují a skrývají. Zadokování vlevo/vpravo jakbysmet, tentokrát text v okně "poskakuje" horizontálně. Pouze dole se to dá jakžtakž snést, ovšem tam je to vrcholně neergonomické.
Nebo to jde? Přehlédl jsem něco? Jak se s tím vypořádáváte vy?
TiS.
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 11. 02. 2012, 14:48:58
Tak si to "zadokujte" ne nahoru, ale dolů. Mám takto udělaný tabulkový panel v OOo a nic neposkakuje a funguje to skvěle.
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 7. 02. 2012, 21:03:59
Mach: Ve starších verzích OOo se stávalo, že pokud jste si nainstaloval nějaký doplněk a pak se pokusil vyvolat kontextovou nabídku ve Writeru na textu (zmáčkl pravé tlačítko myšidla), program zamrzl, zkolaboval. Pak jen na nějakou dobu zamrzl, no, a dneska trvá odezva hrozně dlouho. Na něco takového v LO zapomeňte.
Dokování není problém, sám ho používám, tyhle lišty cpu pěkně dolů, vedle sebe a mám je zamknuté, takže se mi objeví vždy jednak na stejném místě, jednak ve stejném pořadí. V nové verzi LO budou ve výchozím stavu vždy dole. Pokud máte širokoúhlý monitor jako já (řekl bych, dneska už podmínka existence), pak nebudete mít problém s prostorem, co se šířky týče, takže si těch panelů vyskládáte, co je libo.
Pipkin: Nikoliv, i stále musíte používat plugin pro Writer. S některými objekty lze rotovat i tam, ale rastrových obrázků se to netýká.
Mach
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 8. 02. 2012, 11:52:36
Díky za vysvětlení zamrzání. Pracuji na různých monitorech 4:3 i 16:9 a nechápu, jak to s tím souvisí - nejde mi o prostor v ose X a Y. Stěžoval jsem si na to, že dokování kdekoliv jinde kromě prostoru dole u stavového řádku způsobuje poskakování textu. Jedině dole to nepůsobí rušivě, ale je to neergonomické. Lišty 'Standardní' a 'Formátování' nahoře a ostatní dole.
U jiných panelů to jde, např. pluginy p. Pastierika - zadokuji panel a je tam stále, jaký je v tom tedy problém. Narážel jsem na to, že když vývojáři LO odebrali ony "vyklápěcí šipky", mohli do kontextové nabídky přidat příkaz "zobrazovat lištu trvale" či "lištu neschovávat".
Odpovědět Re:Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 21. 03. 2012, 17:45:30
Writer Rotation Tool. Pozor, vyskytuje se ve dvou verzích, doplněk je na webu jak Apache, tak LibreOffice. Když si nainstalujete špatnou (to vám LO ani nepovolí), budete mít problém, doplněk se nebude chovat správně.
js
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 8. 02. 2012, 10:20:44
zdravím, mám jen takový asi naivní dotaz ohledně toho pročišťování kódu - nešlo by se zbavit nějak té závislosti na javě... někde jsem četl že na javě je závislá pouze databázová aplikace, tudíž kdyby v rámci pročišťování kódu byl program zároveň přepsán do nativního kódu jistě by to zase zvýšilo rychlost a stabilitu celého balíku... a také mě napadlo že by balík mohli rozdělit a jednotlivé programy nabízet k instalaci i zvlášť, vždyť spousta uživatelů by si vystačila jen s textem, tabulkami a prezentacemi...
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 8. 02. 2012, 11:06:12
Poněvadž a jelikož nejsem vývojář, odpovím takto: Zkuste si Javu vypnout a program používejte. Zjistíte dvě věci: Zaprvé, program se nijak moc neurychlí :-(, zadruhé, o spuštění Javy budete požádání i v případech, kdy byste to nečekal; například při použití nápovědy.
Mach
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 8. 02. 2012, 11:59:42
V linuxu to jde, např. v Ubuntu jsou standardně nainstalované pouze moduly LO Writer, Calc, Impress a Math.
Base a Draw je instalují zvlášť a to včetně Javy (v případě Base).
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 8. 02. 2012, 14:27:05
Pokud se nepletu tak to ve windows jde při instalaci zvolit co se má či nemá instalovat (jednotlivé moduly a volitelné komponenty - slovníky,exportní filtry,...)
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 10. 02. 2012, 17:55:02
Pokud je mi známo, nic se na věci nezměnilo a kompatibilita je stále označena za experimentální.
Peter
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 8. 02. 2012, 22:19:52
Dobrý deň.
LibreOffice som skúšal a jediná funkcia, ktorá mi oproti Excel chýba je čiernobiela tlač.
Mám v tabuľkách kôli prehľadnosti rôzne farebné bunky a písmo.
Excel to dokáže vytlačiť tak, že všetko pozadie je biele a písmo čierne, v LibreOffice sa mi to nepodarilo, jedine rôzne odtiene šedej, ale to nie je dobre.
Vie niekto poradiť?
Ďakujem
bibri
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 10. 02. 2012, 12:48:24
Používám 3.5rc2 a už od 3.4 mám pocit, že LibreOffice jde rozhodně správným směrem. Spousta drobných a příjemných vylepšení při práci s dokumenty/tabulkami ve mně vyvolávají pocit "konečně to jde směrem k uživatelům." A to je správně!
Teď už zbývá jen doufat, že se vývojáři OOO a LBO zase sloučí pod jeden branch. OOO už nemá Oracle, ale Apache foundation, domluva by mohla být celkem v pohodě. Není nic horšího než mít dva velké a téměř stejné projekty ...
khagaroth
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 19. 02. 2012, 19:09:50
Na sloučení zapomeňte, OOo má teď pod tlapou IBM. Na začátku byly ze strany LO nějaké snahy navázat spolupráci, ale díky faktu, že Oracle dal OOo Apachi v podstatě na truc vůči TDF a ještě na objednávku IBM a hlavně pak díky postoji některých jedinců (Rob Weir) tahle snaha hodně rychle uvázla na mrtvém bodě. A fakt že, zdrojový kód LO se už výrazně odchýlil od původního kódu OOo, také příliš nepomáhá.
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 19. 02. 2012, 21:23:59
Není nic horšího než nechat svět v nejistotě... OOo uvázlo na mrtvém bodě a jen tak se z něj nedostane. Takže zaplaťpánbůh za konkurenci. Myslím, že není na škodu, pokud nedojde ke tříštění zdrojů. Vede sice k vyčleňování a fanatismu, ale tak ať. Nějaké skandování á la "Koho volíš? Losnu nebo Mažňáka?" mě nevzrušuje.
zvedavec
Odpovědět Re:Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 19. 02. 2012, 22:22:47
Bohuzel ke tristeni zdroju uz doslo a pokud se zacnou baliky pomalu odlisovat, dojde ke tristeni uzivatelske zakladny, tudiz mensi "podpora" z rad samotnych uzivatelu.
Odpovědět Re:Re:Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 19. 02. 2012, 23:05:14
Je to tak, bohužel, pane kolego. Ale považte - teď máte něco opravdu super. Vždyť nový LibreOffice je skvělý. A to za to stojí.
Problém pak ale vzniká Liberixu. Koho vlastně podporovat? Liberix kompiluje zdrojové soubory pro OpenOffice.org, který je ale umrtvený... nebo radši LibreOffice? Těžké rozhodování... nejlíp podporovat obě, ale to je právě ono tříštění zdrojů...
My to nevyřešíme, čas ukáže.
zvedavec
Odpovědět Re:Re:Re:Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 20. 02. 2012, 00:02:45
"Mí" ucitele si poradne nezvykli na OpenOffice, ted jim pod nos strcim Libre Office...
Jak dlouho bude zit LibreOffice?
Je to zle, zle. Ja jako jedinec (relativne IT gramotny) s tim nemam problem. Pro firmy, kam muzu zaradit i skolu to JE problem.
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 10. 02. 2012, 16:34:41
Počet listů jde měnit už ve stávající verzi (a věřím, že i ve starších verzích LO i OOo).
1. Otevřte Calc
2. Uberte/přidejte listy dle potřeby
3. Uložte šablonu
4. Nastavte šablonu jako výchozí
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 10. 02. 2012, 17:50:06
Je to tak a myslím, že na úrovni "programátorské" nedochází k ničemu jinému, než že se upraví šablona.
Petr
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 10. 02. 2012, 22:40:44
AES je lepší než Blowfish? Když budu něco šifrovat je lepší použít jen AES, nebo AES-Blowfish?
Sam
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 21. 02. 2012, 00:42:26
Ještě by měli konečně vyřešit přepsání temporary souboru na disku po uzavření kryptovaného dokumentu. Nebo snad je tohle už vyřešeno?
TiS.
Odpovědět Spíše kosmetické změny, revoluce se nekoná 11. 02. 2012, 15:05:53
No, je hezké, že je zde mnoho drobných hzměn, ale vůbec nevidím, že by byly revoluční. Např. míchání barev určitě je hezké, otázkou je, a to nevím, jestli lze ty barvy míchat přímo bez nutnosti je předem uložit do palety, což mne dosud štvalo. To ostatní jsou kosmetické změny, které mne jako uživatele běžných aplikací, i když pokročilého, nedokáží přesvědčit o tom, abych přešel na LO (i když jej mám také nainstalovaný a zkoušel jsem jej). Příklad za všechny: U oříznutí obrázku je sice pěkné, že tam máte rozlišení, ale to je prakticky k ničemu. Ale aby tam byl třeba větší náhled toho obrázku, aby člověk věděl, kde se to přesně ořízne, a možnost posouvat táhly okraje ořezu, to ne. To bych pak považoval za významnou změnu. Export automaticky vložených prázdných stran do PDF? Já nevím, jak v LO, ale v zásuvném modulu pro OO.o je toto dávno k dispozici. Průhledné body v Draw, úchyty panelů apod? Směšné, nikdy mi to nevadilo nebo nechybělo. Shrnuto jsou to vesměs změny k lepšímu, ale kosmetické a nepodstatné. Jeslti je něco podstatné, tak jsou to nové funkce a nové importní a exportní filtry, jenže těch je jak šafránu. A to jsou věci, které mi v OO i LO chybí neustále, např. neustálý problém s nedokonalostí importu SVG nebo nemožnost importovat EPS, ačkoli tam nějaký filtr je, ale nikdy nefunguje, absolutně nemožné nastavit parametry exportu do rastrové grafiky z Draw (rozlišení, barevná hloubka atd.), rozumné barevné palety nebo jejich rozumná editace, prostě věci, které bych čekal, že budou dávno vyřešené a nic. Místo toho se řeší mnoho věcí, které nejsou důležité.
Odpovědět Re:Spíše kosmetické změny, revoluce se nekoná 11. 02. 2012, 16:43:13
Leccos z toho, o čem píšete, je dávno implementováno přinejmenším formou doplňků.
TiS.
Odpovědět Re:Re:Spíše kosmetické změny, revoluce se nekoná 15. 02. 2012, 15:05:15
Máte pravdu, leccos, ale není leccos jako... Jde o to, že řada doplňků je polofunkčních a o některých se člověk ani nedozví, i když možná existují. Jako uživatele mne nezajímá, že existuje nějaký doplněk tam či onde, ale že existuje funkce zařazená přímo do výchozí instalace. To je otázka např. toho importu SVG, který je nedokonalý, tu a tam aktualizovaný, ne s každou verzí novou fungující atd. Mám také doplněk na míchání barev, ale funguje také ne zcela spolehlivě. Možná různé doplňky někde existují, ale ty mi jsou opravdu k ničemu, pokud nevím, kde je přímo hledat (samozřejmě vím, že existuje web na tyto věci). Množství doplňků není taková přednost, pokud ty deplňky nahrazují rutinní funkce, které by se od programu daly očekávat zcela automaticky. Mám potíže s doplňky třeba i v rámci Mozilly, resp. SeaMonkey. Nainstalujete novou subverzi prohlížeče a hned zjistíte, že to či ono je nekompatibilní a prostě doplněk se zakáže a basta. Prostě hezké, ale nepraktické. Pro mne ty výše uvedené věci nejsou nepřekonatelný problém, ale jsou to situace, které se musejí obcházet a řešit přes nějaké jiné programy nebo jiným způsobem. Proč třeba v Draw není možné nakreslit rovnostranný trojúhelník nebo jiný x-úhelník nebo x-cípou hvězdici??? Hlavně že máme řadu jiných věcí, ale takovýto základ ne. Přesto přese vše stále jako zkušený uživatel považuji OO.o nebo LO za nejpřívětivější prostředí pro tvorbu dokumentů, ale to stranou, to by bylo na delší zdůvodňování.
zvedavec
Odpovědět Re:Re:Re:Spíše kosmetické změny, revoluce se nekoná 15. 02. 2012, 15:29:41
Když to spustím, tak vyskočí:
K souboru není přidružen program, který by mohl akci provést. Vytvořte přidružení pomocí ovládacího panelu Možnosti složky.
V tomhle případě by byla spíš na místě otázka jak přeinstalovat Windows. Nabořenej Windows Installer nevěstí nic dobrého. Pokud nebudou fungovat příkazy z kontextové nabídky, dá se z příkazové řádky spustit msiexec.exe /i "cesta k msi.msi".
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 21. 02. 2012, 20:07:22
Robil som tabuľku a hneď som narazil na problém. V predchádzajúcich verziách fungovala funkcia "Rovnomerne rozložiť stĺpce" normálne t.j., že som si vybral stĺpce a pomocou tejto funkcie som si ich rovnomerne rozložil kdekoľvek v tabuľke, a rozoztavilo mi to len výber. V tejto novej verzii to však funguhe tak, že pokiaľ urobím to isté tak mi stĺpce rovnomerne rozloží v celej tabuľke, bez ohľadu na aký mód chovania riadkov a stĺpcov je tabuľka nastavená (Nemenné, Nemenné proporcionálne, Premenné). Otazka je, že či je to zámer alebo bug.
Aleš Frýba
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 4. 03. 2012, 19:01:05
Tu chybu s rozdělením sloupců tabulky vidím taky.
Takže v této podobě je program pro mne zatím nepoužitelný.
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 27. 02. 2012, 10:05:12
Doposiaľ som použival OpenOffice.org 3.2. a chcem prejsť na LibreOffice 3.5. Chcem sa spytať,či po stiahnuti a nainštalovani sa automaticky preinštaluju všetky subory v OpenOffice na LibreOffice/predovšetkym jazykove nastavenia/ ,alebo treba nejake dalšie doplnky atd.? vdaka
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 28. 02. 2012, 16:51:24
Položte dotaz ve fóru, toto je jen diskuze k článku.
Děkuji
M. Zbořil
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 29. 02. 2012, 13:19:38
Dobry den.
Mam takovy problem. Jedna webova aplikace kterou pouzivam v praci generuje tisk jako soubor s priponou *.rtf - problem je v tom ze kdyz ho otevru v LO 3.5.0 tak se hlavicka vypise se zmrsenou cestinou (ř,š,č) ale treba dlouhe "e" je v pohode. Vypad ato jako by mela hlavicka jine kodovani nez zbytek textu ktery se zobrazuje spravne. Zkousel jsem to samo udelat v OOo 3.2.1 a vsechno je v naprostem poradku !!! Mam tedy odinstalovat LO a vratit se ke starsim OOo ???? Nebo se to necha nekde ponastavovat? A nabidky sem uz zkousel prolezat vsechny mozne ale nikde nic co by pomohlo.
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 29. 02. 2012, 17:02:50
Položte prosím dotaz ve fóru. Tu vám těžko někdo odpoví.
díky
slio
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 2. 03. 2012, 20:59:49
roky cakam na funkciu komprimacia vlozenych obrazkov (v roznych dpi napr. - tlac/obrazovka/email) ako to uz davno ma MS Word. Stale nic. Miesto toho sa "miesaju farby". Pritom ked kolega vytvori dokument vo writeri a da tam 20 obrazkov z webu, subor ma kludne 15MB. Kto to ma potom posielat mailom? MS Word by z toho par kliknutiami urobil 500kB subor bez opticky viditelnej zmeny vzhladu.
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 3. 03. 2012, 13:09:06
Namísto letitého čekání na nějaké funkce se vyplatí občas číst články na tomto portále. Vyhledejte si můj článek "Vyrobte si Člověče, nezlob se", tam najdete víc. Uvidíte, že váš problém má již léta řešení.
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 3. 03. 2012, 13:12:50
Aby mě někdo nenapadl, že šířím bludy, proces, jaký zmiňujete, ve Writeru zřejmě zatím není možný. Na druhou stranu není problém, pokud byste to chtěl, si nechat soubor odt rozzipovat, obrázky zkomprimovat batchem a pak zase zazipovat. Já vím, spousta věcí navíc, ale u mě by to byla otázka chviličky. Za další, je nesmysl cpát do textového editoru megasoubory, nanejvýš pouze jako "Odkazy". No a to pak máte věc ještě jednodušší.
Zombie
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 16. 03. 2012, 15:08:40
Tak jsem si nainstaloval 3.5.1 a havaruje pri otevirani docx souboru. Tomu rikam pokrok :-( Jeste, ze stare open office 3.3 odsud fungujou.
Vítek
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 16. 03. 2012, 17:38:04
Tak jsem si nainstaloval LO 3.5.1 do Windows 2000 a program havaruje při otevření jakéhokoliv dokumentu. Tedy nepoužitelné. OO mi tam stabilně funguje již od verze 1.x až po současnou 3.3.
Fandím každému svobodnému softwaru, ale toto jsou zásadní nedoladěnosti, které mu pak kazí reputaci. Chystal jsem se dlouho, než jsem se odhodlal odinstalovat OO a zkusit LO. Trochu mě navnadil i uvedený "oslavný" článek, ale nyní už jsem opět zpátky u OO a než se znovu odhodlám zkusit LO, bude muset utéci asi hodně verzí..... Na experimenty nemám čas.
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 16. 03. 2012, 21:31:48
Obávám se, že LibreOffice není stavěný na windowsy nižší verze než XP. Rád bych požádal někoho, kdo by to uvedl na pravou míru, ale mám dojem, že ažž od verze XP SP2.
Jist si však nejsem, mám jen tucha, že jsem to někde zahlédl a wikipedie taky mlčí... na druhou stranu mě potěšilo, že se tam odkazuje na tento článek, jsem obhromně pyšný :-))
Odpovědět Re:Re:Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 16. 03. 2012, 22:25:44
Ajta, v rychlosti jsem web libreoffice lustroval, ale koukám, že ne moc pozorně. Děkuji za upozornění. Ale přesto, kdo dneska může provozovat widle 2000?
Odpovědět Re:Re:Re:Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 16. 03. 2012, 23:13:24
no taky se divím, už i u mě si klepou na čelo že mám furt XP
Vítek
Odpovědět Re:Re:Re:Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 19. 03. 2012, 08:45:08
Myslím, že není důležité, proč někdo používá vámi opovrhovaná Windows 2000. Stále je na dvou PC ve firmě máme, stejně tak na jednom dokonce ještě Windows NT 4.0 (vše má své důvody, hardwarové i softwarové). Necítím se méněcenným ani za jeden z těchto "prehistorických" systémů a nová Windows používat umíme také.
Pokud nám pod Win2000 chodí bezproblémově OO 3.3 a i LO má v systémových požadavcích uveden systém Win2000, nebude zřejmě chyba u nás, že jsem se pokusil na uvedeném systému LO rozběhnout.
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 17. 03. 2012, 16:08:41
LO mě brutálně naštval!!! Chtěl jsem si jej vyzkoušet souběžně s OO ale i když jsem veškeré nabídky na možnost asociace k otevírání souborů při instalaci vypnul, změnil mi ikony souborů a všechny soubory co jsem měl asociovány s OO si přivlastnil! To je věc která mě naštve u každého programu který to udělá a mám chuť tvůrce osobně inzultovat! A oproti OO je stejné to co mě vadí nejvíce, že zavírání souborů trvá asi 5 vteřin i v případě že jsem obsah souboru neměnil, jen jsem jej četl.
Navíc pokud má být LO pokračování, tedy jakýsi upgrade OO, měla by být k dispozici možnost převzít při instalaci uživatelská nastavení z OO. Povypínání všech automatických oprav a úprav mi zbytečně zabírá čas, který je o to cenější že je můj!
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 17. 03. 2012, 23:47:09
LibreOffice přebírá asociaci formátu ODF, to je pravda. Nelze zpětně navolit, aby se soubory otevíraly v OO. Abyste toho dosáhl, musel byste OO přeinstalovat. Ale stejně to funguje i u OO, právě proto je třeba jej přeinstalovat. Dále, otevírání i zavírání souborů je v LO opravdu rychlé, možná máte morálně zastaralý poč.
Báty
Odpovědět Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 19. 03. 2012, 12:18:34
Je to užitečné
Dvořák
Odpovědět Re:Nové vlastnosti LibreOffice 3.5 – máte se na co těšit 19. 03. 2012, 12:27:49