Formát ODF jako ISO standard

Dlouho očekávaný den je tu - ODF bylo schváleno jako mezinárodní standard - ISO/IEC 26300.  

Dlouho očekávaný den je tu - ODF bylo schváleno jako mezinárodní standard - ISO/IEC 26300.

Komentáře

user avatar JirkaZ
Odpovědět
Paráda...
3. 05. 2006, 21:57:25
Teď ještě OOo zrychlit, odstranit některé zbytečné a hloupé chyby....a hlavně ho dostat mezi lidi, protože skutečnost je taková, že cokoliv nového může být sebelepší, ale stádo je na něco navyklé a tak to bude používat pořád dál. Eufemisticky se tomu říká "zvyk je železná košile"...

Možná by teď tím spíš nebylo od věci začít tvrdě posílat dokumenty v ODF s poukazem na to, že se jedná o mezinárodně standardizovaný formát, zpracovatelný bez vysokých nákladů a licenčního "dusna".
user avatar Anonymní
Odpovědět
no ono stačí pokud vypnete
4. 05. 2006, 06:57:52
no ono stačí pokud vypnete javu a uvidíte ten fofr. :-))
user avatar Anonymní
Odpovědět
jo a ještě doplním o
4. 05. 2006, 08:11:34
jo a ještě doplním o odkaz na http://tinyurl.com/jrztd kde je to podrobně popsáno, včetně nastavení paměti :-)
user avatar JirkaZ
Odpovědět
Ad Java a její zákaz
4. 05. 2006, 12:20:51
Možná to funguje (nezkoušel jsem), ale říkám-li "a", pak musím říct i "b". Neboli v tomto případě:

ZAKÁŽU-LI V OOo JAVU, NEBUDE FUNGOVAT DOST VĚCÍ, MJ. OOo BASE, RŮZNÉ EXPORTNÍ/IMPORTNÍ PLUGINY APOD.

Bohužel imho dosud stále chybí jednoznačný a přehledný (tabulkový) soupis těchto na Javě závislých funkcí - o to je to nebezpečnější, protože BFU z toho pak může být neočekávaně vyděšen a opět se bude chtít uchýlit k taťkovi Billovi...
user avatar Anonymní
Odpovědět
tak to je taky pravda, ale
4. 05. 2006, 12:33:08
tak to je taky pravda, ale bohužel si myslím, že moc BFU nečte ani tyto stránky a nadto si to ani nebude umět nastavit. Útěkem k Billovi jsem se ale fakt dost vyděsil, tedy - všeho s rozvahou a vypínání JAVY zvlášť :-)). No a abych nebyl tak pesimistický - slibuje se, že každý dalším vydáním bude OO rychlejší a rychlejší. Už aby bylo těch vydání aspoň 20 za námi :-))
user avatar Christof
Odpovědět
něco takového?
4. 05. 2006, 13:21:19
něco takového? http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Java_and_OpenOffice.org
user avatar JirkaZ
Odpovědět
Re: něco takového?
4. 05. 2006, 16:21:08
Jo, přesně. Škoda, že jsem to nenašel sám, i když jsem hledal. Možná by nebylo od věci dát odkaz (nebo přímo přeložený dokument) do FAQ nebo na jiné přední místo na tomto serveru...
user avatar Silect
Odpovědět
Dostat mezi lidi
15. 05. 2006, 18:59:38
Dostat mezi lidi ho muzou hlavne takovi nadsenci co se objevuji tady a na podobnych strankach ale taky musi ty lidi trosku "zaucit-preformatovat" jinak se tomu asi pomoc neda. Ja napriklad spouste BFU na dotaz "nevis kde bych sehnal word a exel" rek, jasne ze jo stavim se, donesu ti CDo a instnu ti ho do PC, jmenuje se to cele OpenOffice tam to mas a dam ti to zadara. Dodnes jsou spokojeni ale vysvetlit jim ze ten ctvereckovany papir neni exel atd. jsem uz nezvlad:)


--OpenOffice neni msofiice ale parkrat kliknes a urcite si zvyknes.
$lect--
user avatar Woland
Odpovědět
Gratuluji
4. 05. 2006, 11:42:12
Doufám že se skvělý OpenOffice rozšíří daleko více.
user avatar JirkaZ
Odpovědět
Rychlost OOo s Javou a bez ní...
4. 05. 2006, 16:49:05
Tak jsem provedl konkrétní měření a podle mých zjištění je to takto:

NENÍ PRAVDA, ŽE START OOo SE ZAKÁZANOU JAVOU JE RYCHLEJŠÍ

Výchozí podmínky:

  • PC vždy po restartu, nepoužit OOo Quickstarter (musí se tedy vše "natahovat" od začátku)

  • OOo 2.0.2 SRC680_m163 build-1, WXP Home SP2

  • Intel Pentium IV HT @ 2,6GHz, 512MB RAM



V obou případech bez rozdílu trval start prázdného dokumentu OOo Writeru cca 19 - 20 vteřin (měřeno hodinkami, vteřina je možná nepřesnost)...
user avatar Anonymní
Odpovědět
nabídka
12. 05. 2006, 08:15:40
mohli by v instalátoru o tom upozornit uživatele a nabídnout možnost javy ke stážení !
user avatar Pavel Obelix
Odpovědět
OOffice
13. 05. 2006, 15:37:04
Rychlost startu OO mne nikdy nezajímala, stejně jako mne nezajímá při nákupu vozu, kolik sekund mu trvá z 0 na 100 km/h. K čemu to? Co pak OO otevírám každých 10 minut, abych byl na době otevření programu závislý? Ne.

Práce s OO je příjemná, rychlá a kvalitní. Používám OO v Mandrivě. Touto cestou chci poděkovat všem vývojářům a překladatelům lokalizace za jejich nesmírně těžkou, ale pro lidi záslužnou práci. Velký DÍK!!

Pavel
user avatar pavelka_jan
Odpovědět
Zásadně nesohlasím
16. 05. 2006, 13:06:51
S tímto názorem nemohu souhlasit. Až budeš předjíždět nějaké auto a pojede proti tobě v protisměru jiné auto, pak uvidíš jak moc je důležité zrychlení.

Ale nyní k věci. Když píšu nějakou práci, používám hodně zdrojů a hodně programů - psaní, tabulky, kreslení, internet, správce souborů, mail, atd. Někdy potřebuji najednou třeba 15 dokumentů, takže např. jeden dokument otevřu a další zavřu, a kolikrát se mi stane, že omylem zavřu celé OO...a tady je velký rozdíl mezi wordem a OO...zatím bohužel, během práce otevírám mnoho dokumentů a to je někdy s OO velmi náročné na nervy... Jsem velký fanda OO, nainstaloval jsem ho v práci, doma, u kamarádů, ale jsem taky REALISTA a vím, že uživatele TAKY zajímá, jak dlouho se co otevírá a jesli si toto vývojový team uvědomuje, pak do budoucnosti není co řešit
user avatar Sandokan
Odpovědět
ISO/IEC 26300
13. 05. 2006, 21:57:29
Jen pokud to někoho zajímá, odkaz na ISO 26300 je
tady.


Dokument je zatím ve vývoji a do konečného stavu "Published standard" je, myslím, ještě kousek cesty. Ale úspěch to určitě je veliký.
user avatar Silect
Odpovědět
Pripojuji se k tomu VELKY DIK
15. 05. 2006, 18:44:33
-Pripojuji se k tomu VELKY DIK
a take k nazoru ze ODF by mel byt "poviny" hlavne ve verejne sprave.
At si soukrome kazdy pouziva co chce ale pokud mi nekdo chce verejne neco nutit, tak at je to tak, abych to mohl pouzit aniz bych byl povinen si k tomu porizovat neco pouze od urcite skupiny a navic za to jeste platit. To by melo fungovat nejen v ramci CR ale minimalne cele EU.
-Tolik diskutovana rychlost spousteni OOo neni problem pro toho, kdo vyuziva moznosti funkci ktere mu PC umoznuje, vsak pro vetsinu BFU je to vlastnost velice omezujici a z jejich pohledu zavrzenihodna. Z praxe jsem OOo "vnutil" mnoha takovym BFU vlastnikum PC kteri pri vysloveni slova word a exel prohlasi "neco jako takovy ten lepsi poznamkovy blok a ctvereckovany papir". Ze by meli na mysli zrovna cosi od ms ani nahodou.
Jsou to jen vzite nazvy podobne jako Lux znaci vysavac i kdyz ja doposud mel vzdy jen Etu. Pak funguji tak, ze poklepou na dokument a on nez se otevre no to je doba, pak krizkem zavrou vsechno a poklepou na dalsi dokument co chteji skouknot-upravit zas to je doba atd. atd. Zamraceny vyraz a cos nam to dal?? Mam co delat je naucit pracovat s nekolika dokumenty na jedno otevreni OOo a pak uz jim to tak pomale nepripada. Nebo je snad nekdo kdo si mysli ze takovych uzivatelu moc neni?
user avatar Robert na SUSE
Odpovědět
rychlost startu OOo
26. 05. 2006, 07:31:46
Hodne pomuze OO-quickstarter. Ja ho nakopnu na SuSEckach na stroji 512MB ram / sempron 2500+ v uspornem rezimu s taktem 1000MHz cca do 5 sekund. Na nezavsivenych Windws je to jeste lepsi.

Jinak jsem se setkal i s takovymi exemplari BFU, kteri kdyz se pri surfovani chteli dostat na domovskou stranku, tak proste zavrou a znovu otevrou prohlizec a pak se vztekali, ze ten internet od te doby, co tam Firefoxu chodi pomalu a ze on to brzdi :-D.
user avatar Pavel4
Odpovědět
Ministerstvo informatiky má
19. 05. 2006, 20:28:38
Ministerstvo informatiky má nyní stanovit vyhláškou formáty pro zveřejňování informací na portálu veřejné správy,
máte-li zájem na tom, aby veřejná správa zveřejňovala dokumenty i ve formátu open office, napište na ministerstvo, níže přikládám návrh mejlu:
díky!
Pavel


-----------------------------------------------------------------------------
Ing. Dana Bérová
ministryně informatiky
dana.berova@micr.cz

Mgr. David Kotris
ředitel odboru normotvorby
sekce e-goverment
david.kotris@micr.cz


Vážení,

po poslední novele zákona č.106/1999 Sb. má podle § 21 odstavce 3 zákona č.106/1999 Sb.
Ministerstvo informatiky za úkol stanovit vyhláškou:

a) strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu podle § 5
odst. 1 a 2 způsobem umožňujícím dálkový přístup,
b) osnovu popisu postupů podle § 5 odst. 1 písm. d),
c) formu a datový formát údajů pro zpřístupnění nebo předání
informací podle § 5 odst. 6.

Žádám vás, abyste při přípravě této vyhlášky neopominuli formáty Open office - zejména při stanovení datového formátu pro zveřejňování informací na portálu veřejné správy.
Domnívám se, že jestliže Evropská komise čelí monopolu společnosti Microsoft, je vhodné, aby vyhláška na národní úrovni nepotlačovala konkurenční volně použitelný formát.

děkuji

jméno, příjmení
korespondenční adresa.
mejlová adresa
user avatar Pavel4
Odpovědět
tak znovu - rozpadlo se formátování...
19. 05. 2006, 20:30:24
Ministerstvo informatiky má nyní stanovit vyhláškou formáty pro zveřejňování informací na portálu veřejné správy,
máte-li zájem na tom, aby veřejná správa zveřejňovala dokumenty i ve formátu open office, napište na ministerstvo, níže přikládám návrh mejlu:
díky!
Pavel


-----------------------------------------------------------------------------
Ing. Dana Bérová
ministryně informatiky
dana.berova@micr.cz

Mgr. David Kotris
ředitel odboru normotvorby
sekce e-goverment
david.kotris@micr.cz


Vážení,

po poslední novele zákona č.106/1999 Sb. má podle § 21 odstavce 3 zákona č.106/1999 Sb.
Ministerstvo informatiky za úkol stanovit vyhláškou:

a) strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu podle § 5
odst. 1 a 2 způsobem umožňujícím dálkový přístup,
b) osnovu popisu postupů podle § 5 odst. 1 písm. d),
c) formu a datový formát údajů pro zpřístupnění nebo předání
informací podle § 5 odst. 6.

Žádám vás, abyste při přípravě této vyhlášky neopominuli formáty Open office - zejména při stanovení datového formátu pro zveřejňování informací na portálu veřejné správy.
Domnívám se, že jestliže Evropská komise čelí monopolu společnosti Microsoft, je vhodné, aby vyhláška na národní úrovni nepotlačovala konkurenční volně použitelný formát.

děkuji

jméno, příjmení
korespondenční adresa.
mejlová adresa
user avatar Hobit
Odpovědět
A dostal jsem uz odpoved :-)
24. 05. 2006, 11:17:40
Takze mozna podporuji, ale co bylo driv vejce nebo slepice? Kdyz ono nezacnou tak se to nerozsiri.


==========================================

Od: Kotris David Mgr.
Komu: hobitt@email.cz Velikost: 4.8 kB
Kopie: Bérová Dana
Předmět: RE: Format pro zverejnovani dokumentu

Vážený pane Novaku,

údaje zpřístupňované nebo předávané ke zveřejnění na portálu veřejné správy podle § 5 odst. 6 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, budou vyjadřovat strukturu informací o povinném subjektu (podle § 5 odst. 1 a 2 zákona) a osnovu popisu postupů (podle § 5 odst. 1 písm. d zákona). Z technického hlediska půjde o komunikaci mezi aplikacemi v heterogenním prostředí, tj. mezi redakčními systémy a jinými aplikacemi povinných subjektů (těch orgánů a organizací, které budou zpřístupňovat nebo předávat údaje) na straně jedné a portálem veřejné správy na straně druhé. Tato komunikace bude realizována pomocí webových služeb, a tomu bude odpovídat i datový formát údajů pro zpřístupnění nebo předání informací, tedy formát datové zprávy obsahující strukturovaná data. Považujeme za samozřejmé, že to bude otevřený formát, jehož specifikace je volně dostupná a použití uživatelem není omezováno.

Pokud by součástí struktury zpřístupňovaných nebo předávaných údajů měly být i dokumenty vytvořené kancelářskými aplikacemi, pak by pro tyto účely měl být použit otevřený souborový formát určený pro ukládání a výměnu dokumentů, jakým je ODF. Aplikace, jež jsou součástí nejrozšířenějšího kancelářského balíku Microsoft Office však zatím tento formát nepodporují. V době nabytí účinnosti připravované vyhlášky (tj. v lednu 2007) pravděpodobně nebude mezi povinnými subjekty dostatečná penetrace kancelářskými aplikacemi schopnými vytvářet dokumenty ve formátu ODF, a proto tento formát bude moci být pouze jedním z možných souborových formátů pro takovéto dokumenty.

S pozdravem

Mgr. David Kotris
pověřený řízením sekce e-government

Ministerstvo informatiky
Havelkova 2
130 00 Praha 3
221 008 264
mailto: david.kotris@micr.cz
http://www.micr.cz

==========================================
user avatar Hobit
Odpovědět
samozrejme OpenDocument
24. 05. 2006, 11:40:43
Presne tak format Open Office byl podle me preklep, je to nesmysl, kdyz se jedna o aktualitu o OpenDocumentu.
Takze jsem samozrejme v dopisupravil a pouzil "OpenDocument".
user avatar bobrik
Odpovědět
Zásadní poznámka
24. 05. 2006, 11:35:28
Naprosto zásadní poznámka: je špatné to prezentovat jako "formát Open office", protože smyslem OpenDocument formátu je právě to, aby byl nezávislý na kancelářském balíku (včetně OpenOffice), popř. obecněji aplikaci. Je pravdou, že OpenOffice je nejznámějším balíkem obsahujícím podporu pro OpenDocument formát, ale jsou i další, jako např. KOffice, Gnumeric. Jinak tlak na Ministerstvo informatiky v tomto směru samozřejmě podporuji!
user avatar Hobit
Odpovědět
schvaleny standard? Podle me jeste ne.
21. 05. 2006, 23:47:53
Moc tomu nerozumim, ale kdyz jsem se dival na stranky www.iso.org, kde je tento standard:
http://www.iso.org/iso/en/CatalogueDetailPage.CatalogueDetail?CSNUMBER=43485&scopelist=PROGRAMME
Tak mi to jako schvaleny nepripada.

Zde je co tam pisou:
----------------------------------------
Edition: 1 (Monolingual)
Number of pages: 706
Technical committee / subcommittee: JTC 1/SC 34; ISO Standards
ICS: 35.240.30
Status: Under development
Current stage: 40.99
Stage date: 2006-05-15
Publication target date:
Revision information: None
----------------------------------------

Status je development tj. je ve vyvoji.
Current stage je tady cislo 40.99 a podle popisu to znamena:
40.99: Full report circulated: DIS approved for registration as FDIS

Podle meho nazoru to bude standard, az tak v stage 50.99, nebo lepe 60.60, kdy uz bude publikovany.

Tj. podle me je proces teprve v polovine sveho behu.
Opravte me prosim jestli se pletu.

Mail samozrejme napisu a poslu na ministerstvo, coz si myslim, ze je dost dobry napad. Cim vic dopisu, tim vic se tim budou muset zabyvat.

--
Hobit
user avatar Christof
Odpovědět
pravda, mohla být ta
22. 05. 2006, 13:34:56
pravda, mohla být ta zprávička trochu podrobnější :) výbor, který se ODF zabýval, hlasováním schválil přijetí jako standard a teď ještě zbývá upravit formální podobu, aby odpovídala standardům ISO

Odpovědět

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
 
 
woo jaw demo hz