Finské ministerstvo spravedlnosti zveřejnilo zprávu o přechodu na OpenOffice.org 2. Ze tří možností, jak vyřešit roztříštěnost kancelářských aplikací (různé verze Lotus SmartSuite, MS Office a WordPerfect), byla vybrána instalace OpenOffice.org 2 pro 8500 lidí doplněná o 1500 licencí MS Office 2003 (kvůli návaznosti na další vládní systémy).
OOo bylo vybráno kvůli ceně a podpoře ODF. Zpráva nabízí i srovnání cen možných řešení za období šesti let: kompletní přechod na MS Office 2003 by vyšel na 6,7 milionu euro, vybrané řešení OOo+MSO bude stát 2 miliony euro. Prvním krokem byl pilotní provoz OpenOffice.org u více než 150 lidí v období od prosince 2005 do září 2006. Výsledkem bylo zhodnocení, že OpenOffice.org plně pokrývá potřeby administrativního sektoru ministerstva a kompatibilita s různými verzemi MS Office je na vysoké úrovni. Během pilotního provozu bylo sepsáno či přeloženo několik manuálů pro uživatele a vytvořeny šablony pro standardizované dokumenty. Všechny dokumenty byly zveřejněny pro případné další zájemce. Po pilotním projektu byl přechod schválen a začal v lednu letošního roku. "Během prvních dvou měsíců roku 2007 bylo jen minimum negativních reakcí. Pozitivní výsledky pilotního projektu platí i při skutečné migraci. Také protesty proti změně kancelářského software jsou velmi vzácné. Pozitivní postoj lze posílit zaškolením, šablonami pro standardizované dokumenty, dobrých příruček a podpůrných nástrojů. Při představování software novým uživatelům jsou zdůrazňovány nejdůležitější vlastnosti, jako podpora standardů a snadné výměny dokumentů nebo možnost instalace zdarma."